Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2006
‎Ikuspegi honek, eraginak ukan ditu hizkuntza pratiketan: batetik, hizkuntza nazionala ez dago beste hizkuntzekin lehian eta, bestetik, arau legitimo bakarra hizkuntzaren usadio egokia da, horrek, hizkuntza ezsegurtasuna sortzen duelarik baita ere estigmatizazio joera sakona.
2007
‎Horregatik, ez nago ados esaten denean berba horiek erabiltzea edo ez erabiltzea euskalkien arteko bereizkuntza baino ez dela. Lau berba horiek argi erakusten dute tratamendu berdintasuna sexuen artean, bata ez dago bestearen azpian, ezpada biak daude elkarren ondoan.
‎Egunerokotasuna eraikitzen duten egoerek hainbat baldintza ezartzen dizkiete hiztunei, adibidez: aurrez aurre dituzten solaskideak hizkuntza jakin batetan gaituak diren ala ez jakitea; hizkuntza bereko hiztunak izanda, elkarrekin harremanak trinkoak izatea eta ez egotea beste hizkuntza baten harreman sareetan barreiatuta; egoerak ezartzen duen marka linguistikoa tarteko, hiztunak hobesten duen hizkuntzaren aldeko hautua egiteko ahalmena izatea; taldeko kide gehienak hizkuntza horretan aritzeko gai izatea ere (Amonarriz, 1991).
2008
‎Euskarazko teknologia ez dago beste ezein hizkuntzaren teknologiatik urrun, baina badu berezitasun bat gainerakoen aldean: euskarak, hiztun asko ez izateaz eta eremu aski murritz batean mintzatzeaz gainera, alde handiak ditu Euskal Herriko bazter batetik bestera.
2009
‎Hau bereziki da eraginkorra Kutxaren jardunean, bi arrazoirengatik. Alde batetik, gizartea eta bere ordezkariak dira Kutxaren jabeak (langileok %7ko ordezkaritza dugu eta ez dago beste akziodunik), haiek bideratzen eta baldintzatzen dute gure jarduera. Eta bestetik, Kutxak Gipuzkoan duen ezarpen sendoak (beste finantza erakunde guztiak adina gara gu bakarrik) inor baino sentiberago bihurtzen gaitu gizartearekiko.
2011
‎• Eskaraz egiten den musikaren zati txiki bat baino ez dute ezagutzen. Identifikazio horren arrazoia ez da ez dagoela beste estilorik, baizik eta gazteek ezagutzen duten bakarra hori dela.
‎Aspalditik askok gogoratzen duten bezala, bestalde, munduko hizkuntza aniztasuna mantenduko bada, norbanakoa ere eleaniztun beharrean da. Askorentzat utopia izango da, baina perspektiba apur batekin begiratzen bada ez dugu hain urrun, hain ezinezko ikusiko, eta batez ere, ez dago beste erremediorik! hizkuntza aniztasunean bizi gara denok, nahiz eta askoren aho belarriak hizkuntza bat bakarra, edo asko jota bi soilik entzun edo erabiltzen duten.
‎Askorentzat utopia izango da, baina perspektiba apur batekin begiratzen bada ez dugu hain urrun, hain ezinezko ikusiko, eta batez ere, ez dago beste erremediorik! asko elikatzen da irakurketa eta idazketa; etxeetan liburuak eta egunkariak ugariak ez badira ere gauza asko irakurri behar da; era guztietako paper eta iragarkietan, bilgarrietan, eta pantailetan eten gabe dauzkagu irakurtzera behartzen gaituzten mezuak; oharrak idazten dira, paperean edo telefonoan, edota interneten; ordenagailuetan dabiltza umeak etengabe idatziarekin harremanetan. hizkuntza handi dominanteak ikasteko ere, hegoaldean gaztelera edo frantsesa Iparraldean esaterako, ez dago eskolaren hainbesteko beharrik. hizkuntza horiek eskolatik kanpo ere ikasten dira leku gehienetan, batez ere, adin batetik aurrera. hizkuntza kontuetan, eskolaren zereginak berrikusi eta birplanteatu beharra dago, bestela alperrik galdu egingo da denbora eskoletan, umeak dagoeneko ikasi dituen gauzetan, eta beharrezko abileziak ez dira ikasiko.
2012
‎4.7 Komunikazioa koordinazioa teknologia berriak debako kultur taldeen arteko komunikazioa ez da nahi eta behar adinakoa. hobeto esan, ez dago beste eragileekin (ez gainerako taldeekin ez udalarekin ere) informazioa elkartrukatzeko modu sistematizaturik ez zentralizaturik. Informazioa ematerakoan bakoitzak bere bideak erabiltzen ditu (prentsa, kartelak, web orria...). ondorioz, koordinazio falta ikaragarria dago.
‎Euskararen normalizazioan urte asko daramagu, gauza asko egin dira eta ahalegin horiek guztiek gure belaunaldikook sentitzen genuen eta oraindik sentitzen dugun premia zehatz bati erantzun diote. Gaur egun, ostera, gazte askok pentsatzen dute euskararen normalizazioan dena eginda dagoela, ez dagoela beste ezer lortu beharrik. Izan ere, beraiek beste modu batean bizi dute hizkuntza:
2015
‎Seme alabak Olabide Ikastolara eraman zituen, ordu hartan ez baitzegoen beste aukerarik euskaraz ikasteko. Beraien kasuan euskalduntasuna mantendu nahi zuten familian, eta hartara, euskara batua eta Lekeitioko hizketa ikasi zituzten seme alabek.
‎kontrol zerrenda agertzen da ebaluazio irizpide moduan, baina kasu guztietan kontrol zerrenda hori ez da adosten ikasleekin, eginda ematen zaie; sarri erabiltzen dira grabazioak ikasleek haien burua ikusi eta haien burua ebalua dezaten. Kasu bakarrean agertzen da ebaluatuko den ikaste objektua, hain zuzen ere, hizkuntzaz besteko alderdiak (gorputz jarrerak eta ahoskera, intonazioa eta erritmoa zaindu egin behar dela), baina ez dago beste aipamenik. Ez zaio, beraz, gehiegi erreparatu ebaluazioari.
2016
‎Oraindik gobernu eta oinarrizko mailetan hizkuntza estrategia kohesiborik ez egotea beste arazo larri bat da. Argibide ideologikoen eta helburu argien falta hainbat eremutan nabarmentzen da horien adibide dira honakoak:
‎431 HINBE lanerako jakiteeta prestasun kontuan ez gaude beste hiztun herri asko baino ahulago. Litekeena da, hortaz," hoberen" etik gutxien aldentzen diren adituen arteko lankidetza moldeak antolatzea.
‎Arrain handiak txikia jateko arriskua du bide horrek, bistan da. Baina ez dago beste biderik.
2019
‎herritarrek lana herrian edo inguruan izatea gero eta zailago bihurtzen ari da. arrisku bizia du horrek: bertan edo inguruan lanik ez badago beste norabait joango da jendea, gaur ez bada bihar. Beste norabait joango da bizi izatera edota, gutxienez, egunaren ordu gehienak han pasatzera. era batean zein bestean, beste bizi ingurumen dinamikoago baten mirabe bihur liteke herritar asko eta arnasguneko herritarrekin ordura arte izandako harreman sare trinkoak ahuldu egingo dira nabarmen.
‎euskarazko edukia kontsumitu sarean, euskarazko bideo-jokotara jolastu, Interneten bilaketak euskaraz egin eta ahots bidezko aginduak euskaraz eman gure autoari. Baina ez dugu horretarako aukerarik euskara ez baitago beste hizkuntzen pare garatua ingurune digitalean.
2020
‎Talde horiez gain, talde egituretan ez dauden beste zenbait ikertzailek ere parte hartzen du proiektuan.
2022
‎Esan den moduan, duela berrogei urte, ahots kritikoenek arrazoiz esaten zuten, eskolak eta hezkuntzak soilik ezin zutela gizartea euskaldundu; garai hartan, ordea, ez zegoen beste biderik. Halere, pentsatzen zen hezkuntza sistematik pasatzen zen guztiek euskaraz ondo egiten ikasiko zutela.
2023
‎Gaur egun, euskararen normalizazioan bultzada handia eman dute irakaskuntzak, komunikabideek eta administrazioek. Lan munduan egiten den lanketa, ordea, askotan ez dago beste eragileek egindakoarekin uztartuta (Urdangarin 1993).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia