2000
|
|
Beste kasu batzuetan bezala, liburuaren arazo bakarra da oso zaila dela gaur aurkitzea. Oso teknikoa da, aditua ez denarentzat luzea eta gogorra izango da, baina Wittgensteinen matematikaren filosofia irakurtzen hasteko
|
ez
dago beste modurik.
|
2001
|
|
mundua espazioan mugatua balitz, muga horietatik haraindi espazio hutsa besterik ez legoke. Baina orduan munduaren eta espazio huts horren arteko harremana ezin da ulertu, zeren espazio hori ez dago inon,
|
ez
dago beste espazio batean eta, beraz, ez dauka zentzurik munduaren mugapenaz hitz egiteak.
|
|
Tesi fundamentalista horrek, ordea, gizakia aztergai holistikotzat gogoan hartzea oker handia dela dio, zientzia besterik ez dagoelako, ez eta beste bide objektiborik azterketa analitikoa baino, zientziaren erara erabilia. Hau da,
|
ez
dago beste fenomenorik zientziak bere metodoekin aztergai erabil dezakeena baino. Horrela zera baiesten du, inongo oinarri zientifikorik gabe:
|
|
Baina hari hori erakustezina da, asmatu hutsa delako. Gaurkoz
|
ez
dago beste haririk —zientifikoki aztergai— kodearena baino.
|
2003
|
|
Nire ondoko etzalekuan zegoen deskantsatzen beraz, afaldu zuen etzaleku berean, eta gelan
|
ez
zegoen beste inor lotan gu ezik. Kontakizunaren une honetaraino ederki legoke edonoren aurrean kontae tzeko ere; hemendik aurreragokoa ordea ez zenukete nik esanda entzungo lehenik' ardoa (umeekin eta umerik gabe) egiatia' ez balitz, esaeraren arabera, eta bigarrenik bere gorespena egiten hasita Sokratesen ekintza bikaina ezkutatzea bidegabe irudituko ez balitzait.
|
|
Lege guztiak, batik bat, ekitatearen erregela berezkoak baino ez direnak, herri eta gizabanako guztientzat dira, eta, horren ondorenez ere, hizkuntza guztienak... Egun frantses hizkuntzak antzinako hizkuntzak hainbat gauzetan gainditzen ditu; arrazoi hori dela eta, herri guztiek ezagutzen dute, eta berari dagozkio halako argitasun, zorroztasun, zehaztasun eta duintasuna, horiek ere legeen ezaugarri oinarrizkoak direla; horrexegatik
|
ez
dago beste hizkuntzarik gai honi hain atxikia izan dakiokeenik... (Lege zibilak, euren berezko hurrenkeran, hitzaurrea)
|
|
Magia, erlijio eta filosofia batzuen patroiez ari da Feyerabend, zientziatik ex professo urruntzen direnak. Jakin badakigu zientzia
|
ez
dagoela beste aspaldiko alternatiba horien azpitik, baina ezta goitik ere, eta horregatik hain zuzen ez dugu ziorik zientzia pribilegiatzeko ezagutzaren gizartean, batez ere honek askea izan nahi duenean.
|
2004
|
|
1) Gutariko bakoitzarentzat balio handiko ekarpena izango da jabetzea norbera dela pentsatzen duena, gura eta gura ez pentsatu behar duena gainera. Nik, edozein naizela, pentsa dezaket, pentsatzen dut eta pentsatu behar dut,
|
ez
dago beste aukerarik gizakiarentzat eta gehiago oraindik askea eta burujabea izan nahi badut. Nire esku dago pentsamendua garatzea eta ez dago niregandik kanpoko beste inoren beharrik pentsatzeko —berdin da Jainkoa dela edo obispoa dela—, ez baitago nagusigo baten beharrik ezagutza eskuratzeko eta arrazoimena garatzeko, hobe esanda, sobran dago nagusigoa.
|
2005
|
|
Haiek halako idazleak irakurtzen ez badituzte, gutxienez Baldo irakurri behar zuten, hark erakutsi baitzuen. Jakituria handiaz, Inperioaren agintea errebindikatzen dutenen artean, liskarrak direnean,
|
ez
dagoela beste epaile, arrazoimen naturala baino, huraxe baita onaren eta gaitzaren arteko epailea. Horretan ere bat dator jakintsu franko.
|
2007
|
|
Esparru horretan agertzen da, ere, tolerantziaren sakoneko problematika, hain zuzen berorren intolerantziarekiko erlazioan. Eztabaidaren erabilera txarra agerikoa denean, orduan,
|
ez
dago beste posibilitaterik zentzugabe bihurtutako elkarrizketa etetea baino. Eztabaida funtsean posible da, baldin eta bakarrik bi aldeak prest badaude entzuteko eta bietako inork asmorik ez badu berak bakarrik egia edukitzeko.
|
2010
|
|
Gure abiaburua da Jainkoaz beste,
|
ez
dagoela beste ezer, betiko izan daitekeenik. Alabaina, zalantzarik gabe, Jainkoarengandik kanpo, beste hainbat lege daude.
|
2016
|
|
Funtsean berak sortzen du eta eratzen du gizartea, berak inposatzen dituen balio eta lege eta ordenantzekin. Moral naturalik ez dago; eta
|
ez
dago beste balio eta moral sozialik, artifizialik, Botereak (Estatuak) ezartzen dituenak baino. Moralizatu Estatuak egiten gaitu, ez Naturak:
|
|
haren bizi borroka eta hautespen naturalaren irakaspenaren ondoren, sozial darwinista askok, balio ‘kristauak’ inposizio antinaturaltzat arbuiatu, eta balio eta moral ‘onak’ bizi borrokaren produktu eta tresnatzat soil jo izan ditu: garaipen bidearena baino
|
ez
dago beste baliozko baliorik eta moralik. Hori garaipenera bide hori, indibiduala bezala begiets daiteke (H.
|
|
Indarraren joera naturala bere ahala handiagotzea eta barreiatzea da, ahularen boterea ahulagotzen eta kaskartzen duela. Gizartean hala historian ‘lege naturala’ indartsuak ahula suntsitzea da,
|
ez
dago beste araurik. Gizartea dema plaza bat da; historia, nazio eta arrazen arteko gudalanda.
|
2021
|
|
‘arra== gizona= maskulinoa’/ ‘emea= emakumea= femeninoa’, era kontrajarri eta asimetrikoan definituta eta desira/ familia heterosexualaren bidez osagarrituta. Heteroarauan erosoago edo deserosoago egon, egun
|
ez
dago beste aukerarik. Hamaika borrokari esker araua malgutzea lortu bada ere, oraindik matrize norma tibo hegemonikoa izaten jarraitzen du.
|