2010
|
|
–Adibidez,
|
ez
nago bertsolari jaialdien kontra, baina zergatik izan behar du gai jartzaileak beti apaiz ohi itxurako bat?
|
2014
|
|
Zer esanik eztxapelketetan. Gaia entzun eta bertsotan hasi aurreko segundoetan hartutako argazkiakikusi besterik
|
ez
dago bertsolariaren «borrokarako» aldarteari antzemateko. Izanere, bertsolariak ariketa mental ikaragarria egin behar du, eta presiopean:
|
2015
|
|
Bertsolariak ikuspuntu hautatze eta pertsonaia eraikitze horretan hainbat faktorek eragiten dute: jendarteko iritzi dominanteek, norbere pentsaerak, gaiak, testuinguruak, norberaren egoera pertsonalak, bertsokideak hartutako bideak... horietako asko
|
ez
daude bertsolariaren kontrolpean, eta hala daudenen gaineko erabakiak kontzienteki hartzea ere zaila da sarri. Halaber, askotan fikzioaren eta errealitatearen arteko anbiguotasuna dago.
|
2017
|
|
Ez dago rockeroekin furgoneta barruan Unai Ormaetxeak hainbat kilometro egin dituen beste bertsolaririk. Baina gustura egindako kilometroak izango ziren, hori ziur, bestela
|
ez
baitago bertsolari bat imajinatzerik goizeko lauetan, frontoi hotz batean, seguru asko muturra bero bero eginda eta bertsotik aparteko beste kontu batzutan dabilen entzuleriari abesten. 1997ko martxoaren 1ean Erratzun kantatuak dira ondokoak:
|
2018
|
|
Aitzolek, poesia haren ezintasunaz oharturik, Basarri eredu hartuta bertsolariekin ahalegindu gura izan zuen, bertsolariek aurrez aurre, zuzen zuzenean lortzen baitzuten herrikideekin komunikatzea, trokarik
|
ez
zegoelako bertsolariek zerabilten euskaratik herriak zerabilenera, bertsoak bitarteko aparta baitziren mezu politikoak helarazteko, bat batekotasunaren beroan bihotzak sutan jalgiarazteko edota, bertsopaperen bitartez, buruz ikasi eta ahoz aho transmititzeko.
|
2019
|
|
Gure aita zenak garai hartan Antonio Zabalaren Auspoa bildumako liburukiak hartzen zituen eta haiexek izan ziren irakurri nituen lehen bertsoak, bertsolaritzaz benetan gozatzen irakatsi zidatenak, bertsomina sortzeraino esango nuke. Orrialde haietan aurkitu nuen altxor bikainari esker bertsozaletu nintzen, gure herrian, Larrabetzun, orduan
|
ez
zegoen-eta bertsolaririk ez bertsolaritza tradiziorik.
|
2021
|
|
Jarraian jaio vs egin ardatzari erreparatu eta nahikoa ikuspegi esentzialista eskaintzeko: " Berezkoa ezpada jayotzazkoa ezpada, mila erakuslari ta nai ainbat ‘maixu’ izanagatik ere,
|
ez
dago bertsolaria ateratzerik[...] Ikasiaz ez dago bertsolaria egiterik berezkoa ezpada". Eta garaiko intelligentsiaren diskurtsoarekin lerratzen da erabat hurrena, besteak beste sagardotegiak eta abar aipatuz:
|
|
Jarraian jaio vs egin ardatzari erreparatu eta nahikoa ikuspegi esentzialista eskaintzeko: " Berezkoa ezpada jayotzazkoa ezpada, mila erakuslari ta nai ainbat ‘maixu’ izanagatik ere, ez dago bertsolaria ateratzerik[...] Ikasiaz
|
ez
dago bertsolaria egiterik berezkoa ezpada". Eta garaiko intelligentsiaren diskurtsoarekin lerratzen da erabat hurrena, besteak beste sagardotegiak eta abar aipatuz:
|
|
Erantzuna beti bera zan: ‘alde ontako Euskalerrian
|
ez
dago bertsolaririk! ’" (Príncipe de Viana, 1974 abendua," Sumbilla’ko Ximun Ibarra bertsolariari"; Hernandorena, Teodoro). Esan bezala, ez zen, ordea, geldirik egoteko gizona:
|
2022
|
|
“Hi zelan hasi hintzen bertsotan? ”. Bada, beste askoren antzera, han gure Gaztelu inguruan
|
ez
zegoen bertsolaririk, baina umetan entzuten nituen han bertso zaharrak kantetan. Gure amak bere kantetan zituen Markesaren alabarenak, Bilintxenak, Behin batean Loiolan eta holako batzuk.
|