Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎A+ bikoteen seme alaben ehunekoari dagokionez, adin talde desberdinen artean ia ez dago alderik, beraz, talde nahiko egonkorra dela esan daiteke.
‎Hedabide idatzien azterketa egiterakoan, baina, euskararen ezagutza orokorra ez ezik, herritarrek euskaraz irakurtzeko duten gaitasuna ere konEuskaraz irakurtzeko gai direnen artean ere, 15 urteko gazteek egiten diote, berriz ere, toki gutxien euskarari eta gehien erdarari (%20, 3 euskarari eta %79, 7 erdarari). Eta, bestetik, gainerako belaunaldietakoen artean, %30 eta %34 bitartean kokatzen da euskarak duen tokia, eta ez dago alde esanguratsurik batzuen eta besteen ohituren artean.
‎batetik, euskaraz irakurtzeko gai direnen artean ere, 1524 urteko gazteek egiten diote, berriz ere, toki gutxien euskarari eta gehien erdarari (%20, 3 euskarari eta %79, 7 erdarari). Eta, bestetik, gainerako belaunaldietakoen artean, %30 eta %34 bitartean kokatzen da euskarak duen tokia, eta ez dago alde esanguratsurik batzuen eta besteen ohituren artean. Gazteenak kenduta, berdintsu erabiltzen dute euskara gainerako guztiek.
2009
‎Bariazio koefizienteari dagokionez, gehien aldatzen den izaria f0 da, bai ibiltartean bai batez, bestekoan; denborarekin erlazionatuta dauden hizkera erritmoa eta artikulazio erritmoa kokatzen dira gero eta azkenik, baina tarte txikiarekin, energia dugu. f0ren batez bestekorik altuenak muturretako lekukoek erakusten dituzte; aitzitik, f0ren ibiltartea handituz doa edadearen arabera, altuena zaharrenak daukala, tarte handiz gainera. Energian zaharrenak dauka altuena, beste bien artean kasik ez dago alderik. Azkenik, hizkera eta artikulazio erritmoetan, alde handirik ez dagoen arren, motelena gazteenak erakusten du eta biziena ostera beste biek; gainera, artikulazio erritmoari dagokionez, edadearen arabera biziagotu egiten dela esan daiteke.
2010
‎Oro har, inkestatuen %60ek dio ingelesa inposatu nahi den hizkuntza dela. Euskara inposatu nahi den hizkuntza dela pentsatzen dutenen eta gaztelania dela inposatu nahi den hizkuntza diotenen artean ez dago alde nabarmenik. Oso gutxik uste du Frantsesa inposatzen den hizkuntza denik (4.3 atala, 56 or.). Bestalde, gazteenen artean, gehiago dira uste dutenak gaztelania inposatu nahi den hizkuntza dela euskara inposatu nahi den hizkuntza dela baino (6.2 atala, 76 or.).
2011
‎Kontzertuei dagokionez, berriz, %81ek dio hauetara joaten direla. Sexuei begiratuz gero, ez dago alde handirik neska eta mutilen artean. Batzuk, hala ere, aitortzen dute musikagatik baino gehiago giroagatik joaten direla
‎Berdin du bere ustez h eta L horiek hizkuntza beraren bi aldaera izatea (tartean, bata aldaera formal jasoa eta bestea dialektozko hizkera arrunta), edo bi hizkuntza bereizi. Ikuspegi soziologikotik ez dago alderik batetik bestera, bere ustez, aldaera bien edo hizkuntza bien artean konpartimentazio soziofuntzionalak oinarri sendoa eta onarpen zabala baldin badu hiztun elkartean80 Fishman-entzat edozein kode bikote da diglosia egoeran egoteko kandidatu, bikotekide bien artean konpartimentazio soziofuntzionala argia baldin badu kodebikote horretaz baliatzen den hiztun elkarteak81 egitura desberdi... Bai endoglosia eta bai, bereziki, exoglosia interes biziko formulazioak ditugu. gure arteko eztabaida eta desadostasun giroari dagokionez, halere, bistan da bigarrena (euskara erdaren arteko diglosia) dela askogatik interesgarriena. b) Ferguson-en baitako laugarren dimentsioari ere, jarrerekin eta, bereziki, prestigio kontuekin lotua dagoen dimentsioari alegia, leku mugatua aitortzen dio Fishman-ek:
2012
‎6 Grafikoa. Haurren presentziaren araberako erabileraren bilakaera haurren presentzia izan ala ez zegoen aldea 2001ean 18,1 puntukoa zen, 2005ean handitu egin zen 22,7 puntura eta 2009an pittin bat jaitsi da diferentzia 21,1 puntukoa delarik.
‎Haurren presentzia izan ala ez zegoen aldea 2001ean 18,1 puntukoa zen, 2005ean handitu egin zen 22,7 puntura eta 2009an pittin bat jaitsi da diferentzia 21,1 puntukoa delarik.
2014
‎Belaunaldien arteko aldeari erreparatuz gero, esan behar dugu, oro har, ez dagoela alde handirik. Aldeak badira, baina baita adin berekoak diren edo adin antzekoa duten pertsonen artean ere, izan neska edota mutil.
‎Belaunaldien arteko aldeari erreparatuz gero, esan behar dugu, oro har, ez dagoela alde handirik. Aldeak badira, baina baita adin berekoak diren edo adin antzekoa duten pertsonen. bere hizkera.
2016
‎304 2010eko azken idazkeraz ez baina 2009ko txosten zirriborroaz baliatuko gara hemen, sarri. Dakigularik ez dago alde handirik batetik bestera.
2017
‎azkenik, ikerketa honen eremu geografikoarekin bat datorrenez eta berri berria denez, ezin aipatu gabe utzi hondarribian 2016an egindako hizkuntzen kale erabileraren neurketak emandako emaitza esanguratsuenak: euskararen kale erabilera hondarribian %24, 6koa da, gipuzkoako batez bestekotik behera (nahiz eta ezagutza handiagoa izan hondarribian) eta erabilera isotropikoa baino baxuagoa4; erabilerarik altuena haurren artean ematen da eta baxuena, berriz, gazteen artean (nahiz eta hauek diren ezagutza maila altuena dutenak, %85, 6koa); sexuen artean ez dago alderik; eta haurren presentziarekin erabilera %46ra igotzen da.5
2018
‎Gune soziolinguistiko honetan haur, gazte eta heldu emakumezkoak gizonezkoak baino gehiago aritzen dira euskaraz; adinekoetan, aldiz, ez dago alderik hiztuna emakumezkoa ala gizonezkoa izan. Bigarren gune soziolinguistikoan genion alde handiena haur eta gazteetan behatu dugula; hirugarren gunean haurretan ez dago halako alderik, gazteetan bai.
‎— Hortaz, lau adin taldeen erabileretan ez dago alde handirik. Emaitzei zorrotz begiratuz gero, haur eta gazteen erabilera batezbestekoaren gainetik dago, eta adinekoen erabilera helduenen gainetik.
‎— Erabilera horizontalen eta bertikalen artean ez dago alde handirik. — Haurren arteko elkarrizketetan entzun dugu euskara gehien.
‎104 herrietatik 44tan euskararen kale erabilera eta ezagutzaren artean ez dago alderik, parez pareko udal tipokoak dira. 15 herri hurbil udaltipokoak dira, 32 herri tarteko udal tipokoak, eta azkenik, 13 herri
‎gazteagoek dezente gehiago egiten dute euskaraz bai talde bereko elkarrizketetan bai talde nahasietan. Adinekoen multzoan, emakumezko zein gizonezkoa izan, erabileran ez dago alderik. Gazteen multzoan nabarmentzekoa da emakumezkoen eta gizonezkoen artean dagoen aldea:
‎Dinamika horrek baditu baita ere ahulgune eta hutsune nabarmenak (horiek ez ditugu hemen kontatuko). Edozein kasutan, oinarri horiek ez dauden tokira begiratzerakoan (bai Euskal Herri barruan eta baita ere kanpoan) jabetu ohi gara lurra oinak jartzeko prestatuta egotearen eta ez egotearen aldeaz.
2019
‎Genero ikuspegitik erreparatuta, ez dago alde nabarmenik hizkuntza erabilerari dagokionez
‎Genero ikuspegitik erreparatuta, ez dago alde nabarmenik hizkuntza erabilerari dagokionez: ez lagin nagusian, ez lagin hautatuan.
‎eskola arauaren, estilo jasoaren eta helduen kulturaren kontra. hala ere, sumatzen du gero eta heldu gehiago saiatzen direla beren burua" gazteagotzen" hizkeraren bitartez ere, gazte hizkeratik hartutako adierazpenak erabiliz. Lagineko elkarrizketetan, egia esan, ez dago alde handirik nerabeen eta nagusien artean, ez behintzat erregistro aldetik; hau da, orokorrean, nagusiek ez darabilte hizkera jasoagoa, baizik eta herriko hizkera, ahozkotasunari eta informaltasunari erabat lotutakoa. era berean, Ibarrak dioen bezala, ondoriozta daiteke kode nahasketaren aldeko portaeraren arrazoia ez dela hiztunen euskarazko gaitasun urria (bakarrik), arrazoi sakonagoak ba... konnotatu beharra, umorea eta ironia edo testuingurua daukaten egoerak nabarmentzea.
2022
‎• Haurren erabilerak gora egin du Bizkaian, eta behera Ipar Euskal Herrian. Gainerako lurraldeetan, ez dago alde esanguratsurik. Arretaz begiratu behar dira hurrengo edizioan Bizkaiko eta Ipar Euskal Herriko haurren erabilerek hartzen duten joera.
‎• Haurren erabilerak gora egin du Bizkaian, eta behera Ipar Euskal Herrian. Gainerako lurraldeetan, ez dago alde esanguratsurik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia