Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2000
‎Bai, egia da hori lehen izan zela eta, urte batzuetarik honat, gauzak aldatzen ari direla, eta Elizak ere bere neurriak hartu dituela, Trentoko kontzilioaren ondotik partikularzki: ikusi bertzerik ez dago aita Bartolome eta don Laureano bera ere zer lan bikaina egiten ari diren hemen Urbiainen... Baina, igandeko solasaldi hartan gertatu zenagatik eta haren txakurtxoak egin zuenagatik ere, ez genuke Joanikot galdutzat eduki behar.
2002
‎Beraz, jauregi batera joan ziren denak bizitzera, eta gure mutikoaren lagunek, miresturik, esaten zioten hori zela zortea, aita errege! Baina bera ez zegoen batere pozik, jadanik ez zegoelako aitarekin jolasterik.
2005
‎Egañaren esanetan (2004: 142)?? ez dago aita guztiei kantatzerik. Bereari kantatuz lortu zuen gu denok hunkitzea?.
2006
‎Ez dakit kontziente izan nintzen orduko hartan erretorearen bisitaren motiboaz. Baietz uste dut, amak esana baitzidan ez zegoela aitarentzat esperantzarik, hil egingo zela.
2008
‎20.000 pta. jarri zituen (ordurako bazen zerbait). Aita Leteren jarrera honek badu interesik, zeren erakusten baitu orduan Gipuzkoan egiten ari zen guz tiaren parean, ez zegoela Aita Nagusi hura Bizkaia ahantzita ibiltzeko (jakina da Euskal Herri osoa hartu ohi zuela aintzakotzat bere proiektuetan). Gogoratu behar da, gainera, Aita Lete bera euskalkiz bizkaitarra zela.
‎Ia benetan gure belaunaldikoak gai garen beste eredu bat sortzeko. Ia zein ondorio duen egun osoan etxetik kanpo ez dagoen aita baten presentziak. Ardura hori hartu nahi dut.
2009
‎Peskako patroi moduan joan zenean, gauzek beste tamaina bat hartu zuten; lehenago baino askoz diru gehiago ekartzen zuen etxera, eta, aldi berean, gizona galtzeko nire beldurra eta bakardadea ere are handiagoak bihurtu ziren, aitak hilabeteak ematen zituelako itsasoan. Etxe berria erosteko erabakia, esate baterako, neuk hartu nuen; eskaintza ona iruditu zitzaidan eta ez zegoen aitari itsasotik itzuli artean itxaroteko denborarik. Niretzat gogorrena izaten zen eguneroko joan etorriak aitari kontatu ezin izana.
2010
‎Gorroto zuten Oskarren ume begiek ere. Oskarren baitan ez zegoen aita barkatzeko arrakalarik txikiena. Ezta beharrik ere.
2011
‎Joan Paulo II.a aita santua Loiolan izan zen neguan, ez zen beste konturik ibili irrati eta egunkarietan, ederra kalaka. Zeberio ez dago Aita Santuaren bisita haren guztiz kontra, bakea lortzeko mezuren bat ekarri zuelakoan.
2013
‎1915eko urtarrilaren 29ko zenbakian Aita Santuaren deiaz mintzatu zen astekaria, baina ez editorialean, baizik eta lehen orriko laugarren zutabean hasten zen artikulu batean. Artikulu hartan ez zegoen Aita Santuaren kritikarik; aitzitik, haren «artekotasuna» beharrezkoa zela eta herrialde guztiek Aita Santuaren ondora joan nahi zutela azpimarratu zuen. Frantziari leporatu zion oraino ez zuela Aita Santuarengana bildu nahi, baina goiz ala berant hartara behartua izanen zela argitu zuen.
2014
‎Haiekin etxean ez banengoen aita faltan botako ez zutela pentsatu nuen.
2015
‎Anjelen heriotzarekin aro bat bukatu zela eta handik aurrera beste bat bizi beharra egokitzen zitzaiela errepikatzen zuen, baina ama ez zegoen aitaren hitzak entzuteko. Anjel sekula ez zuela maite izan aurpegiratzen zion, sekula ez zuela inoren aldeko aposturik egin eta beti galtzaile bat izango zela.
‎Joera hori etxeko autoritatearen naturari lotuta dago: jabetza ez dagokio aitari edo neba/ anaia zaharrari, agintzen duena eta (ab) izena ematen duena, etxe komunitario patriarkaletan gertatzen den moduan, non neba/ anaia ugari bizi daitezkeen etxe berean; aldiz, euskal etxea jabetza konpartitua da (jabekidetasuna da).
‎1.273), Bachofen ek erabili zuen lehenengoz «ama eskubidea» testuinguru horretan. Esamolde hori are egokiagoa iruditzen zait arlo juridikoan, etxean ez baitzegoen aitaren lehentasunik edo amaren osabaren autoritaterik. Edozelan ere, nik «jendarte parekidea» edo «jabekidetza» erabiliko dut, artikulu honetan ez baitut garatuko sinesmen matriarkalaren analisia, «ama eskubide» hitzaren erabilera erabat justifika lezakeena.
2016
‎Hala ere, orain gero eta gehiago galdetzen du beraren inguruan. Espetxean dagoela azaldu diogu, eta badaki uzten ez diotelako ez dagoela aita etxean. Hori oso argi utzi nahi izan diogu.
2018
‎gertatu zen. Senideak elkarrekin eta harmonian biziko baziren, norbaitek gobernatu behar zuen familia, eta semeak bat etorri ziren ez zegoela aita baino egokiagorik, beren bakea, libertateak eta ondasunak, seguru mantentzeko, urte haietan guztietan hain samur zaindu baitzituen.
‎Baina anaitasun publikoa edo zibila beti izan da senidetasunaren ezberdina. Anaitasun zibila ez dagokio odoleko harreman bati, ez dagokie aita baten semeei, baizik eta aitortutako lotura komun baten bidez lotutako gizonei, polis eko hiritar gizonezkoen arteko loturaren antzeko baten bidez lotutakoei. Nolanahi ere, anaitasun zibila ez da unibertsala izan beti; ezaugarri modernoa du hori.
‎dira eta. Gerard ez dago aitaren rolerako prest. ...
‎Ez, aita, bera ez zegoen Aita, ongi da.
2019
‎Adibidez, zenbait manifestaziotan parekidetasunaren aldeko oihu esloganak entzun arren, Gasteizko Guraso Eskolen bozeramaileen batzarrean 34 ama zenbatu nituen aita pare bakarraren ondoan. Bilera berean esandakoaren argitan, gainera, zenbait guraso eskolatan ez dago aitarik. Datuak, batzuetan, latz mintzo dira.
2020
‎Ai, barruti osoan ez dago aita harroagorik, nik uste batez ere mutila delako, eta bere izena eramango duelako, nahiz eta berak dioen ezetz, berdin berdin zuela neska balitz. Baina badakit ez dela egia.
‎–Poltsa horretan ez zeuden aitaren lanak soilik.
‎Maila sinbolikoan baietz esan genezake, izan ere, elkarrizketatutako gizon ia guztiak ez dira aurreko belaunaldietako aiten figurekin identifikatu. Etxean inoiz ez dagoen aita da “etxeko nagusiaren” ereduan agertzen zaiguna eta hortik aldentzeko nahia azaldu digute. Kasu batzuetan, praktikan txanpiñoi langilearen edo militantearen pautak jarraitu arren, bestelako errealitatea dute amets; esaterako, umearekin egoteko eta honekin loturak egiteko nahiez aritu da Jon, 35 urteko aita:
‎Amarena eginez hurbilduko da AITArengana. PATXIk badaki ez dagoela AITA lasaitzeko beste modurik. AITAri begitartea alaituko zaio.)
2021
‎Hasieran esan ziguten laster amortizatuko zirela inbertsioak, eta tarifa jaitsiko zela, baina ez zen halakorik gertatu". Crespo garai hartan ez zegoen aitarekin beharrean, baina ez du gogoan aitak kexarik izan zuenik. Berak uste du arrain saltzaileentzat, behintzat, hoberako aldaketa izan zela:
‎«Orduan guraso aginte ziurtagiria ekarri behar duzu». Ama bakarra naiz, ez dago aitaren figurarik.
‎Polizia jauna idazteko makinan jo eta jo, Gotzon aitari kafesnea eta zigarroak ahora ematen... Orain ez dago aitarik eta ez dago kafesnerik. Frantzia:
2022
‎Bota segituan kontatu beharreko hori! berriketarako ez zegoen aitak.
‎Psikoanalisi ortodoxoaren ideiek ezer gutxi lagundu zuten. Familia burges konbentzional baten aldean, badirudi aukera gutxiago dagoela amarekiko identifikazio primarioa gertatzeko, testuinguru ekonomikoa tarteko; haatik, ez dago aitarekiko identifikazioaren patroi argirik ere.
‎Neure burua konbentzitzen, jauna. Eta untxien artean ez zegoen aita.
2023
‎Baina, ez zen nahikoa hedatzearekin; Elizako komunitatea antolatu ere egin behar zen, sinestunen apaizgintza unibertsalean oinarrituta. Apaiz ministeritzarako gaituak zeuden sinestun guztiak, baina komunitatea zen apaizak izendatu, kargutik kendu edo mailaz jaso zitzakeena; apaiza izateko ez zegoen Aita Santuaren ordenazioa jaso beharrik; bataiatu guztiak ziren apaiz; herri bakoitzeko komunitateak aukeratu behar zituen apaizak; komunitatearen esanera zegoen elizako karguen izendapena. 1523an Luterok defendatu zuen komunitateak eskubidea zuela bere predikariak aukeratzeko.
‎hamarkadetan sarrerako horma nagusia apaindu duen koadroa ere ordeztua izan da. Jada ez dago aitaren eta amaren abizenen armarria irudikatzen duen koadrorik, titi bat bistan duen emakume beltz baten margoak hartu du haren lekua. Aitak gaztetan zizelkatutako kutxak han jarraitzen du, eta, gainean, hauts kapa mehe batek estaltzen ditu ahizparen eta bion komunioko argazkiak.
‎Jada ez dago aitarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia