2000
|
|
Horren aurrean, enpirista logikoek, beren printzipioak asetuko zituen eta beraiekin koherente izango zen ‘balio judizioen’ deskribapena eskaintzera behartuta ikusi zuten beren burua. Asmoa ez zen erakustea balio adierazpenak, esanahia baldin badute, orduan adierazpen ‘zientifiko’ arruntak direnik; ezta ere, zientifikoak ez diren neurrian, ez direla, hitzez hitzeko zentzuan, esanahidunak; baizik eta, soilki,
|
ez
egiazkoak ez faltsuak izan ezin diren sentimen adierazpenak direla.
|
|
Ondorioz, balio enuntziatuen aldeko zioak ematen saiatu dira, arerioena ezeztatzeko. Haatik, balio enuntziatu bat forma gramatikal engainagarria duen agindu bat besterik ez da, ez da
|
ez
egiazkoa ez faltsua. Zirkulukoentzat ezin zen balio auziei buruz eztabaidatu, soilik gertakari auziei baizik.
|
|
egiaztagarritasun printzipio aldatuaren arabera ere ez dute esanahirik. Antza denez, Zirkulukoentzat esanahia zuten, baina argi eta garbi dago ez zirela
|
ez
egiazkoak ez faltsuak, ez zelako sekula beren baldintzak egiaztatzerik egongo. Nola ezar zitzaketen iraganari buruzko hipotesiak?
|
2004
|
|
Horrela, egiazko perpausak, egiazkoaren? izen desberdinak izango dira, eta faltsuak, faltsuarenak?. Erreferentziarik gabeko izenen bat duten perpausek ez dute egia baliorik izango erreferentzia gisa, ez dira
|
ez
egiazko ez faltsu izango. Perpausaren zentzua, aldiz, pentsamendu batizango da.
|
|
Argumentazio horri jarraituz, emozio adierazpen horiek ez dute egia baliorik adierazten. Judizio ctikoak ez dira
|
ez
egiazko ez faltsu; judizio horiek adieraztea ekintza batenaurrcan. Aupa!, edo. Et, et, et...?
|
2006
|
|
Aitzitik, uste bat dudanean (Jon etorriko delako ustea, kasu) gogo egoera batean nago; eta gogo egoera horrek eduki bat dauka, Jon etorriko dela errepresentatzen duen edukia, hain zuzen ere. Beraz, grinek izaera ez errepresentatzailea dute, eta ondorioz, grinak ez dira
|
ez
egiazkoak ez faltsuak eta grinek ez diote kontra egiten arrazoimenari edo adimenari, beste izaera bat baitute (T 2.3.3.6). Hortaz, grinen izaera ez intentzionaletik arrazoimenaren eta grinen arteko amildegiaren existentzia ondorioztatzen da.
|
|
Ohiko espresibismoak izaera ez kognitibista dauka, hau da, espresibismoaren arabera, judizio moralek ez dute egia baliorik: judizio moralak ez dira
|
ez
egiazkoak ez faltsuak. Judizio morala ez da sentimendu bat egon izanaren txostena, baizik eta sentimenduaren beraren adierazpidea.
|
2018
|
|
Generoaren barruko egia asmazioa bada eta benetako generoa baldin bada gorputzen gainazalean eratutako eta inskribatutako fantasia bat, esan liteke generoak ez direla
|
ez
egiazkoak ez gezurrezkoak, ezpada identitate jatorrizko eta egonkor baten inguruko diskurtsoak ekoitzitako egia irudipenak. Esaten du Esther Newton antropologoak Mother Camp:
|
|
Generoak ezin dira izan
|
ez
egiazkoak ez gezurrezkoak, ez errealak ez itxurazkoak, ez jatorrizkoak ez eratorriak. Atributu horien eramaile sinesgarriak diren aldetik, hala ere, generoak errotik eta zeharo ezin sinestekoak izan daitezke.
|