2000
|
|
Beraz, azken aldian nortasun formalaren eta honen bermearen inguruko eztabaida sortu da. ENA ekimena sortzearekin batera, eta ordura arte dokumentazio eskatzerakoan erreferentzia eta testuingurua beti unerik gozoenak
|
ez
bide zirelako, hasiera batean agiriaren beharraren inguruko eztabaida sortu zen. Ekimen honekorain arte jaso duen erantzun zabalak, ordea, argi utzi du gizarte mailan izan duenonarpena.
|
|
eta, etxerako? hizkuntzak onarzitzakeen, baina inola ere
|
ez
bideren batetik edo bestetik ofizialtasunen batera joanzitekeen haien garapen sozial edo kulturala. Mintzaira horiek, beren muganaturaletan?
|
|
Izan ere, politikagintzan edo ideologian, eleberrigintzan nahiz literaturanoro har, hizkuntzalaritzan edota soziolinguistikan bereziki... berak erein, hazi eta hedaturiko uztak nabarmenak ditugu oso. Pedagogiaz, ordea, ez du gauza handirik idatzieta, gainera, gure Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatean egondako urte luzeetan erbesteratuaren jitea
|
ez
bide du inoiz guztiz galdu gure Joxeluisek.
|
2002
|
|
Lanpetuta ebillen erritar bateri jolaserako gogoz ondoratu yakon garai ezean eta,
|
ez
bide yakola iruditu agure ari oso gizon.
|
|
ildoa goldearen bide zuzenetik ateratzen eta semenaren kolpea lekutik apartatzen baitu. Julisak euren onerako mugitu ohi dira horrela, hain maiz beteak eta ernalduak ez izatearren, baita gizonari Venusen ekintza laketago egitearren ere; gure emazteek
|
ez
bide dute honelako ezer behar.
|
2004
|
|
Ilusioaren argudioa zuzena bada, objektu materiala ez den zerbaiten esperientziazuzena dut, bitartekaririk gabekoa. Baina, halere, ondorioa
|
ez
bide da nahikoa esatekosentimenen espericntzia orotan zuzenean ezagutuko dudana objektu materialen bat ez delaizango. Ezin otc da apika pentsatu posible dela objektu fisiko baten esperientzia zuzenaizatea?
|
|
gorago aipatu dugunez, sindikalismoaren eta lankidetzaren arteko harremanak beti ere elkartasunean oinarritu behar du, baina bakoitzak bere prozedurakjarraitu behar ditu. Hau da, Arizmendiarrietak
|
ez
bide du sindikalismo intrakooperatiboa onartzen (Azurmendi 1984).
|
2005
|
|
Jágersten en ustez (1972), egoera primitiboenean, metazooen gametoak itsasora askatzen dira eta ernalketa itsaso zabalean gertatzen da, hots, kanpo ernalketa. Garapena progenitoreekiko askatasun osoz hasiko da; beraz, enbrioiak inguruneari aurre egin dio janariak eta lortzeko, hasieran ia bitelorik
|
ez
bide zuen-eta (arrautza oligolezitikoa edo alezitikoa). Beraz, enbrioiak elikagaiak lortzeko egitura berezi batzuk ditu, esate baterako iragazteko xingola ziliodunak.
|
2006
|
|
Estatistikek adierazten dutenez, egun, oraindik ere, emakumezkoak diraetxeko lanez arduratzen direnak nahiz eta etxetik kanpo ere lan egin. Emakume etagizonezkoen arteko aukera berdintasuna erdiesteko, beraz,
|
ez
bide da nahikoaeskubide eta betebeharren berdintasun formala aldarrikatzea; neurri ekonomiko etasozialak ere hartu behar dira, beharrezkoak baitira kultura mailako aldaketaksustatzeko: gizonezkoak etxeko lanak egitera bultzatzeko, zein euren familiakopertsonak zaintzeko ardura emaztearekin partekatzeko, eta baita soldatapekolanaren berdintasun materiala indartzeko ere.
|
2007
|
|
Hemensortzen zaigu zalantzaren dantza. Zeren eta
|
ez
bide dugu antzematen hizkuntzareneraginik. Ez ote dago hizkuntzaren eraginik halako kulturgintza moldeetan?
|
|
Inoizko Euskal Herri baten irudiak beste ezerk baino areago definitzen dugure herriaren lurraldetasuna; dirudienez, definizio horretan
|
ez
bide da hautematenegungo Euskal Herria. Hau gordinegia da nonbait, arroztuegia, alienatuegia, batezere euskaldunen irudimenerako.
|
|
Euskalgintzaren eta botere harremanen arteko dialektika pentsatzekoorduan, beraz, ez dira gehiegi nekatzen. Botere kontzeptua eta politika kontzeptuasinonimotzat hartuta, hura honen logikara murrizturik, kulturaren eta boterearenarteko estekamendua
|
ez
bide dute atzematen. Alderdi politika eta botere logikanahastuak dabiltza hauen pentsabidean.
|
|
Teoriak eta jakintzak, berez, ez dute zuzentasunaren zigilurik, eta hor hastendira intelektual askoren makuluak handik eta hemendik pitzatzen. Intelektualhoriek
|
ez
bide dira ohartu, nonbait, jarrerarik eta jokabiderik zuzenena ez delaezagueraren gailurrean dabilenarena, ezaguera eta ideologia egokiro uztartzendituen harena baizik. Ideologia hutsarekin dabilenak erreka jotzeko arrisku biziadauka gizarte auzietan, eta gu geu gara horren adibide, baina gizarte zientzienustezko egiak auzipean jartzeko gaitasun kritikorik ez duenak, erreka ez ezik, ibaitzarrik ere joko du bere ibileran.
|
|
ezin duela. Izan ere, hizkuntza, intimitatea betetzen zuena esan beharraren produktu, guztiaren esateko
|
ez
bide da gai1431 Eta hemen Ortega-k berriro txunditzen gaitu bereizketagaz, gaiena zertarako omen den eta ezgaiena zertarakoxe: hizkuntzak («lenguaje») 1432 «dice, poco más o menos, una parte de lo que pensamos y pone una valla infranqueable a la transfusión del resto.
|
|
Basatiak omendakoetan ere, haiek hurbilago egon bailukete halako natur abelera batetik, haien hizkuntzek premiaren gainetik gainezkatzen duen espresioen betetasuna eta dibertsitatea erakusten dute. Hitzek jare, ez premia ez zertarakorik gabe, darite golkotik, eta
|
ez
bide da inongo basamortutan horda alderrai bat eman, jadaneko bere kantak ez zeuzkana. Zeren eta gizakia, abere espezie gisa, sorkari kantaria baita, baina tonuekin pentsamenduak korapilatuz355.
|
|
Diferentziak hemen nabaritzen dira. Hizkuntza guztiek
|
ez
bide baitute hiztunen nazioa norabide berean akulatzen, eta norabide berean denek ez indar berarekin. Brasileraz, adb., tuba hitzak aita, edo bere aita, edo berak aita bat badu, adierazten omen du, eta, iruzkintzen du gure autoreak?
|
|
Hori, hizkuntza zein errealitate den egiaz? «mundu bat, kanpoan ageri dena eta gure baitan aktibo diharduenaren artean, erdian dagoena»487? zipitzik ez dakien aurreiritziaren hutsa eta aburuaren motza baino
|
ez
bide da. Horien aurka, «munduan bere burua errebelatzen ari den izpiritua, ezin baita esaustiboki ezagutu ahal emandako ikuskeren ezein kopuruaz, baizik eta berri bakoitzak beti zerbait berria deskubritzen baitu, ona litzateke aitzitik hizkuntza ezberdinak hainbat ugaritzea, lurraren gaina biztantzen duten gizon emakumeen kopuruak permititu adina», baiesteraino doakigu bera488 Hizkuntza ezberdin
|
2008
|
|
305). Garaiko kartzelak
|
ez
bide ziren oso ziurrak, Tolosakotik ere ihes egin baitzuen Iturbek, eta berriz Mutrikukotik, oraingoan horman zulo bat eginda331 Mallabian harrapatu zuten azkenean, eta oraingo honetan Motako Gazteluan sartu zuten, Donostian, hamar urteko kartzela zigorra betetzeko Filipinetara noiz bidaliko zain. Horixe dugu bandolero ermuarrari buruzko azken aztarna.
|
2009
|
|
Gerrako garaituek sarri askotan errepresioa nozitzeaz gain dolu ezintasunaere sufritu zuten, galdu zuten pertsonarekiko sentimenduen eta oroitzapenenerritualizazioak ukatuak zituzten. Gizon eta emakume biktima horien oinordekoekez zuten aukerarik
|
ez
biderik izan horretarako, zenbaitetan biktimak non ehortzitazeuden ez zekitelako eta beste zenbaitetan errituala bera galarazita zutelako. Horrenaurrean alargunek edota gainerako ahaideek beraien mekanismoak, memoria lekusinbolikoak sortu behar izan zituzten maite izandako haien memoria iraunarazteko.Adibidez, fusilatua izan zen bere aitaren gorpuzkiak non zeuden ez zekien G.N.G.andreak «Epitafio para una tumba ignorada» izeneko narrazioan hauxe idatzi zuen16:
|
|
datagrama bidali zenean abiatu zen tenporizadorea agortzen bada datagramari dagokion onespena jaso baino lehen, datagrama hori galdutzat joko du TCPk. Horrela esanda,
|
ez
bide da kontu zaila errore kontrolarena. Hala ere, errealitatean gauzak ez dira hain argiak.
|
2010
|
|
Hala eta guztiz, lehen esan dugun moduan, azken erreferentzia hori ere
|
ez
bide da baliagarria, ez bada kontuan hartzen biztanleriaren bilakaera. Hori kontuan hartuz gero, hauxe izango litzateke erreferentzia baliagarriago bat:
|
2011
|
|
gogoa. Euskaltzaindiak, aldiz,
|
ez
bide zuen Euzko Gogoarekin kolaboratzen. Horrela, aitortzen zuen Guatemalako aldizkariak 1954 urtean:
|
|
Linguisten itzalak, alegia. Izenez,
|
ez
bide ziran aipatu Batzarretan. Baina norbaitek jaso bear izan zuan, zenbaitzuen aopean edo zebillen aien aurkako mar marra.
|
|
«Bestalde, ez litzateke gaizki izanen ikastaldiak udako Unibertsitatearekin nolabait uztar ahal balitez. Egia bada Unibertsitatean ipar aldeko gutti egoten dela, ber denboran beste toki batetan ikastaldi baten egoteak
|
ez
bide ditu gauzak errazten alde horretarik. Ezer gertatzen den Unibertsitatera joan litezkeen jende batzuk hautu baten aitzinean aurkitzen direla:
|
2012
|
|
Gure giroa berriz, gaikoia. Futbola dala, diruadala, negoziuak dirala...
|
ez
bide dago arimarik. Ez esan, arren, elizak beteta daudenik.Barkatu, bañan ez dakit nik askotan zertarako joaten geran mezetara.
|
2014
|
|
82). Badira Satrustegik Euskal Testu Zaharrak I bildumanjasotako hamarkada horretako eta hurrengoko beste hainbat sermoi ere, finkatutakokronologiatik landa daudenak, baina Larramendiren eraginik
|
ez
bide dutenak.Zalantzarik gabe horiek aparteko azterketa bat merezi lukete.
|
|
Orreaga Ibarrak (1996) bere ikerketetan oinarrituta beste banaketa bat proposatzen du, mendebalde ekialde banaketa alegia. Dena dela, egungo ikuspegitik egindako banaketa dela dirudieta
|
ez
bide dira kontuan hartu testu eta lekukotasun zaharrak.
|
|
Horrenbestez, enuntziatuen arteko bereizketak (etenak) markatu gabe ere, edota testu formaletako arauetara erabat makurtu gabe ere, solaskideek
|
ez
bide duteeragozpenik elkarrekin komunikatzeko.
|
|
Arestian esan dugu gure ikergaian ez dugula espero solaskideen gogoeta luze, ongi planifikaturik. Ezta, hortaz, horien euskarri eta lagungarri den markatzailerik ere: markatzaile egituratzaileek, birformulatzaileek, adibidez,
|
ez
bide dute leku erosorikkomunikazio saiootan. Aldiz, itxura batean behintzat, lokailu emendiozkoak, aurkariak erabiltzeko egokiera hobea dute solaskideek hemen.
|
|
Bertsotarakogai bilakatzen zen emakumea, txantxarako aukera, bertsokideari ateraldi errazaeskaintzen zitzaion. Publikoa ere modu horretan baldintzatzea
|
ez
bide zen egokia.Hobe, besteekin bat egitea, besteon artean, mutil nahiz gizonen artean, beste batizatea.
|
2017
|
|
Perpaus hauetan, Caminoren terminologiari (2015a, 2015b) jarraituz, ote extraposizioan dago; alegia, perpaus amaieran agertzen da, eta, kasu honetan,
|
ez
bide dago aditz laguntzaileari lotuta. Lehen, (2.2) azpiatalean, hiru kokagune mota bereizi ditut:
|
|
Elordietak (1997) aditzera ematen du bilakabide morfonologiko hori ez dela inoiz A (ditz nagusia) ren etaP (artikula) ren artean gauzatzen Lekeitioko euskaraz; gainerako hizkeretan
|
ez
bide da gauzatzen:
|