2000
|
|
Erantzuna hauxe dateke:
|
ez
bide zen erraza gezurra aurkitzea, eta porrotak ez bide ziren hain agerikoak, zeren eta kasu askotan, gehienetan agian, desiratzen zen gertaera gertatu egiten baitzen benetan, tarte handiagoz edo txikiagoz, hura ekartzeko erritoa burutu ondoren, eta gogo arrunta baino zorrotzagoa den zerbait zen ezen, halakoetan ere erritoa ez zela hain juxtu gertaeraren kausa atzemateko. Haizeak jo dezan edo euria egin dezan, edo etsai baten heriotza ekar dezan asmatutako zeremoniaren ondotik, lehentxeago edo geroxeago, beti etorriko da erakarri nahi den gertaera huraxe, eta antzinako gizakumeari barkatu egin behar zaio gertaera zeremoniaren emaitza zuzentzat eta eraginaren froga hoberentzat hartu izana" (Urrezko abarra, I bol., 102 orr.).
|
|
Erantzuna hauxe dateke: ez bide zen erraza gezurra aurkitzea, eta porrotak
|
ez
bide ziren hain agerikoak, zeren eta kasu askotan, gehienetan agian, desiratzen zen gertaera gertatu egiten baitzen benetan, tarte handiagoz edo txikiagoz, hura ekartzeko erritoa burutu ondoren, eta gogo arrunta baino zorrotzagoa den zerbait zen ezen, halakoetan ere erritoa ez zela hain juxtu gertaeraren kausa atzemateko. Haizeak jo dezan edo euria egin dezan, edo etsai baten heriotza ekar dezan asmatutako zeremoniaren ondotik, lehentxeago edo geroxeago, beti etorriko da erakarri nahi den gertaera huraxe, eta antzinako gizakumeari barkatu egin behar zaio gertaera zeremoniaren emaitza zuzentzat eta eraginaren froga hoberentzat hartu izana" (Urrezko abarra, I bol., 102 orr.).
|
2004
|
|
Egia esan, oraintsu arte filosofiaren nahiz teologiaren adar bat bezala kontsideratua izan da. Baina
|
ez
bide da oso urrun etika zientzia edo jakintza autonomo eta erriguroso gisa agertuko den garaia. Jakintza autonomoa diogunean beste zientziek edo jakintza zorrotzek duten autonomia eta interdependentzia (interdiziplinaritate) maila berdina esan nahi dugu, ez gehiago ez gutxiago.
|
|
Hesnarden ustez, eta esperientzia kliniko luzean oinarriturik, gizakiaren desirarik funtsezkoena balio izateko desira da, hots, balio izateko beharrizan sakon bat, besteentzat —norbaitentzat bereziki— norbait izatea, aintzat hartua izatea. Hori gabe, gizakiaren bizitzak
|
ez
bide du zentzurik. Eta, ohartuko garen ala ez, horixe da benetako kontua, zinezko munta duena gizakiarentzat:
|
2011
|
|
alde batean mitoa, h. d., poetak (Hesiodo, Homero), bestean Logosa, h. d., presokratikoak, eta oroz gain Platon bera, poesiarekin borrokan. Filosofiak
|
ez
bide du bere nagusitasun osoa bermatu ahal izan Homero Errepublikatik desterratu duen arte.
|
|
Nire gogoak ez narama hankek baino urrunago ez dut behorrik ez zaldirik ez mandorik
|
ez
bide ospetsurik ez ohorerik ez jakintza gorenik ez neskatxa leunik bide erakusle, ene gurdi ardatza ostua didate ene gurdiak ez du txirula doinurik ez kirrinka gozorik, gauaren jauregiak kobazulo ditut egunaren argia begi zauritzaile aterik gabe zabaltzen dira egunak eta gauak ez da giltzarik ez maratilarik ez doinu magikorik ez zuzenbidezko atezainik ez okerbidezkorik ateak itxi eta irekitzeko e...
|
|
Bide oro beti da berbide, bost axola beste batek aurretik egina duen ala ez, Wittgenstein, bide ingeniari, pentsamenduaren topografo, eromenari lubakiak eginez hitzaren eromenari, hitzaren ez hitzaren lubakitik tiroka bide oro beti da berbide, eta lehen abiapuntuan ez dago pentsamendurik, amildegi beldurgarria baizik, eta, beraz, orduan, bide oro ez da berbide baizik eta
|
ez
bidearen berbide edo jainkoaren hedapena, Hegel: historia, lukainka lez, zatiz zati luzatua, eta norbait atzetik lukainkari hozkaka zatiak kenduz, jainkoa bera agian, naturaz bestetua espiritu absolutua, lukainka berriro espiritu absolutura [itzul dadin ez jatorrira, baizik eta hango hartara, non jaiotzen baita iturri oro, bera iturri izan gabe, baina Nietzschek jatorrian jatorriaren jatorria nahi du, [ez iturririk eza, jatorrira itzuli beharra, Sokrates bide nahaslearen [aurrekoetara gizakion diskurtsoa fartsa handi bat da azpiko argitasun erabatekoa estaltzen duena; argi iturririk gabeko argitasuna edo jainkoaren argitasuna biak bat bera dira niretzat, baina ez Hegelentzat, [ez Nietzscherentzat, elkarren kontrako bidetik biak ala biak fenomenoen azpian ez dago ezkutuko errealitate [benetakorik, Nietzsche, oinarririk gabeko bilakaera agortezina da bizitza, izan eta kito, bost axola badena baden, izan eta kito eta hizkuntzak adierazten du izatea, esanez baikara, Txinan eta Indian besterik badiote ere, esan ala ez izan, eta ez izanez esan daiteke izatearen argi isla ttipi bat gauzen azkenburuko izaera/ ez izaera aurkitzeko [ahaleginean.
|
2016
|
|
Eta bi: Dawkinsek
|
ez
bide du moralaz erago nahi; baina horren alusioak edo ohar kritikoak (38) txitean pitean egiten dituenez, eta liburuaren arrakastaren zio nagusi bat dudarik gabe haren teoriaren zerikustekoa izan denez gizarte eta gizakumearentzako, zein da doi doi Natura (berekoikeria) eta kultura (morala) ren artean erlazioa edo aurkakotasuna. Beti baiespen seguruaren estiloarekin, baina Dawkinsen jokabide literarioa luzera anbiguoa da.
|