2009
|
|
— 3.Euskaratu: mota honetako bikoteetan, harremanaren hasieran nolabaiteko nahia badago euskararekin, baina aldiz, ez dago
|
ez
bi bikotekideen euskarazko gaitasunik ez eta" aurrez egindako hausnarketarik" ere. Bikote hauek ez zuten irudikatzen harremanaren hasieran beren bizitza edo harremana gerora begira euskaraz izango zenik, nahiz eta euskara ikasteko interesa izan edo euskara gustukoa izan.
|
|
Ikuspegi teoriko horren erdigunean daude, besteak beste, taldekotasun printzipioa, osotasunaren printzipioa eta ikuspegi kolektiboa. Bikoteak izan ditugu aztergai ikerketan, eta bikotea talde bezala aztertu dugu,
|
ez
bi banakoren batuketa bat bezala. Bi banakoren batuketa" gehi" harremantzeko modu jakin bat, izaera propio bat, duen egituratzat hartu dugu bikote bakoitza.
|
2012
|
|
Norbanakoaren planoan, berriz, elebitasuna agertzen da (normalean A n edo B n,
|
ez
bietan; eta ez, normalean, bietan maila berean): L1 n eta L2 n hizkuntza gaitasun diferentziala dute hiztun elebidun horiek eta, horren ondorioz, era askotako nagusitasun moldaerak (dominance configuration) agertzen dira:
|
2016
|
|
Horrela, 1981 urtean EAEko zentsuetan euskarazko ezagutzari buruz lehen aldiz galdetu zenean, euskaraz ulertzeko, hitz egiteko, irakurtzeko eta idazteko zuten gaitasunari buruz galdetu zitzaien herritarrei. Horietako (azpi) gaitasun bakoitzean hiru erantzun aukera, eta
|
ez
bi, eskaini zitzaizkien elkarrizketatuei euren gaitasuna deskribatzeko: ezer ez, nekez eta ondo.
|
|
Zatibitze horrek lagundu egiten du hain zentrala den belaunez belauneko jarraipen/ eten kontua hobeto zehazten, diglosia bai/ ez beEz dugu uste, halaz guztiz ere, UNESCOren 2003ko dokumentuko F1 erabat eta osorik islatzen duenik EGIDS ek: 2010eko BZ eta BZ 6b mailen parean hiru maila daude han,
|
ez
bi: LM4, LM3 eta LM2 Oro har bera dugu, ordea, gure beharretarako egokiena:
|
|
• Iparraldeko hiru eremuetako ET hiztunen analisia adin taldeka egiten badugu, ez bere osoan hartuz (zahar eta gazte), NBZren eta beste bi eremuen arteko eten langa ez da uste bezain zorrotza. Berrogeita hamar urtetik gorako hiztunen artean (hots, ET hiztun gehien dagoen adin taldeetan) hiru multzo daude berez,
|
ez
bi: LBko ET hiztunak beste bi punta muturretakoen erdian edo daude portzentajez.
|
2017
|
|
gure ustez, kategorien esanahia eta zentzua ondo zehaztu behar dira diskurtsoei buruzko ikerketak eginez. bestela eginez gero, ezin da baztertu erantzun horiek nork bere burua" identitate legitimoen merkatuan" kokatzeko ahaleginak ez izatea (eta ez da jakingo galderek ez ote duten merkatu hura indartzen edo eraldatzen). izan, kategoria horiek ez dira termino adituak, praktikaren kategoriak dira, jendeak bere eguneroko bizitzan erabiltzen dituen kategoriak. ez da oso zuzena, horiek zehaztu barik, halako korrelazioak egitea. are gehiago, tranpa metodologikoak egin ahal dizkiogu geure buruari: inkestak ematen dizkigun datuetan badirudi bi aldagai (linguistiko, politiko, identitario...) neurtu beharrean aldagai bera ari zirela neurtzen, alegia, aldagaiak, praktikaren kategoriak diren aldetik, bat eta
|
ez
bi direla17 kategorien adiera ez da norberaren hautu subjektibo hutsa, jendartean eraikitzen eta erabiltzen ari diren diskurtsoen eragina baizik.
|