2000
|
|
Etikoki ala estetikoki, baina bietan bat. Gogoeta egin genezake bi erei (biestadioei, esferei) buruz batera, baina
|
ez
biak batera bizi. Gizakiak, ezer direnakbehintzat, era batekoak ala bestekoak dira.
|
2007
|
|
Euskara, beste edozein hizkuntzaren modura, erabiltzen den neurrian bakarrikikasten eta garatzen da. Beraz, hor prozesu bakarra dago, eta
|
ez
bi. Prozesu bakarhori hiztun subjektuaren sozializazioan datzala esan dezakegu:
|
|
Gu ohituta gaude klasizismoa eta erromantizismoa ondoz ondoko bi periodo legez ulertzera, lehenbizi klasizismoaren aro bat, zein ere bere baitatik sortu eta garatzen baita heldutasuneraino, eta ondoren haren aurka errakzioaren periodo erromantikoa bat (irrazionala, etab.). Eskema horrek agian Frantziarako balio du, Alemaniarako ez. Klasizismoa eta erromantizismoa garaikide estriktoak dira, eta, beraz,
|
ez
bi aldirekin, baizik eta bi hirirekin, Weimar versus Jena, identifikatzen dira. Humboldt, Jenan bizi dena, Weimarko Taldekoa da.
|
|
Txillardegiren insistentziak pentsamendua eta hizkuntzaren printzipiozko diferentzia horretan irakurlea pixka bat txunditzen du, lehen alderantzizkoa irakurri diolakoan1175 Baina polemika bat irakurtzen ari garela oroitzen gara, ez protokolo ñabarti bat. Eta zinez artikuluaren xedea, herri batekiko erlazioan hizkuntza eta pentsamenduaren batasuna azpimarratzea da(
|
ez
bion bata bestearekiko erlazioan bat edo bestearen lehentasuna eztabaidatzea), eta ideiaren nahiz hitzaren aukerakoa bermatzea, hots, herri baten kreazio ideal/ linguistiko originalaren izaera. Adibideek behin eta berriro hori erakutsi gura digute:
|
|
Eta berdin hi, ha, bakoitza mundu bat, ez baita bestegatik, ni bezalaxe, nor bat, mundu oso bat (en jabe) delako baino, hots, hiztuna. Eta hitza ez delako hitza isolatuki (hiztegi batean ez bada), baina hizkuntza osoarekin batera; eta hizkuntza munduko elementu hautatuen eta erlazioen antolaera oso bat delako, inoiz
|
ez
bi hizkuntzetan guztiz berdina949 Eta munduak beste antolaerarik ez duelako, hizkuntzan duena baino, Humboldt-ek hizkuntza bakoitzari munduikuskera bat irizten dio (baina, kasu!, mundu ikuskera bat irizten dio gizabanako bakoitzari ere). Hori ez da hizkuntza (edo gizabanako) bakoitza «Izpirituaren» agerkera bereki bat kontsideratzearen parekide logikoa besterik:
|
2008
|
|
Testuinguruarekin lotutako ikuspegitik (ikus 13 eta 14 gaiak) aldarrikatu da ingurunearen eragina ez duela behar beste kontuan hartu. Pertsonaren eta objektuaren elkarrekintzan jartzen du interesa, baina
|
ez
bi horiek ingurunearekin edo beste pertsonekin duten elkarrekintzan. Bestetik, egozentrismoa zer den ez zuen ondo azaldu; kontzeptua modu orokorregian erabili zuen, eta gaur egun erakutsi da umea zazpi urte izan baino
|
2009
|
|
Aldaketa gutxi batzuekin, hitz bigramak kontatzen dituen programa lor dezakegu. Horretarako Hash aren gakoak bi hitzez osatutako string a izan du, eta
|
ez
bi karakterez osatutakoa. Gainerakoan, programa ia berbera da.
|
|
Hasiera batean, garraio mailak zerbitzu honi gehituko diona aplikazioak bereiztea izango da: TCP/IP arkitekturako garraio mailak ematen duen zerbitzua bi aplikazio mailako entitateren artean (eta
|
ez
bi konputagailuren artean, besterik ez) informazioa mugitzea izango da. Horretarako, noski, IP zerbitzua erabiliko du, informazioa sareartean zehar konputagailu batetik bestera eramateko.
|
2015
|
|
Horien artean, bereziki HANPPari eta gizarte metabolismoari lotutako adierazleak dira egokienak. Izan ere, adierazle horiek ez dute konpentsazioa kontuan hartzen; azpisistema ekonomikoak biosfearekiko lortzen duen tamaina neurtzeko sortu dira, eta
|
ez
bien arteko ordezkagarritasun terminotan. Hortaz, kapital mota ezberdinen ordezkagarritasun ezaren alde egiten dute.
|
|
Alde batetik, sagua handiegia da kasu batzuetan haurrak eskuan har dezan. Bestalde, gerta daiteke haurra gai ez izatea bi akziori arreta jartzeko, hau da, saguari egingo dio kasu, edo pantailari, baina
|
ez
biei aldi berean.
|
2019
|
|
(29) Julen, ez, bat,
|
ez
bi, zazpi errezeta pretenditzen dute egitea
|
|
Taldeak antolatzeko, Nandik (2018) egin bezala, bikotea diren parte hartzaileen kasuan, aitakedo amak parte hartuko du eztabaida batean,
|
ez
biek. Hori egitea erabaki da, bikotekide batenerantzunak bestearen iritzia ez baldintzatzeko.
|