Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Schlicken ustez, ‘emandakoaren’ aurrean jartzen garenean ez dugu ezagutzarik lortzen; honek, ezagutza izan dadin, kontzeptuaren baitan edo, zehatzago, emandakoa transzenditzen duen esanahia daukaten funtzio kontzeptualen baitan erori behar du. Hau da, pentsamendua ez bada tartean sartzen, ez dago ezagutzarik; asko jota, emandakoaren inpresioak jaso guran, sentimenen erabilera bat agertuko zaigu, ez besterik. Baina hau patata zomorroari ere gerta dakioke.
‎Sasiproposizioak forma gramatikal zuzen bat imitatzen du, ez besterik. Eta analisi logikoa hain zuzen itxurakeria hori azaltzeko eta salatzeko dago, itxurakeriak ezer ez baitu adierazten.
‎Areago, metafisikaren ukapenak —zentzugabeko proposizioen gorputza zela eta—, Horkheimerren ustez, ez zion ezagutzari inolako iraultza kognitiborik ekarri, alderantziz baizik: Estatu kolpe berri bat zen, katakunbetara itzultzea (132 orr.), ez besterik. Eta hor bertan gelditu gabe, tesi hau beste gehiegizko analogia batekin apaindu zuen, alegia:
‎Izan ere, subjektua —elementuz osatua— elementuen aurrean jarriko luke, baina hauek nahitaez subjektuaren aurretik egon lukete —hura osatzeko— Hortaz, Machek ez zuen Ni bat kokatzen munduaren aurrean: Ni-a sentsazio konplexu lez definitzen zuen, ez besterik; eta konplexutasun mailan soilik desberdintzen zen beste gauzetatik. Ni-ak beste edozein objektuk dituenak baino modu konplexuagoan ditu elementuak eta hauen arteko asoziazioak ere.
‎Liburu honetan, Schlickek, hemen soilik aipatu egingo ditugun Vienako Zirkuluaren tesi batzuk aurreratu zituen dagoeneko —ikus 9 atala— Lehenengo eta behin, ezagutza eta esperientzia bereizten zituen argi eta garbi: ezagutza, bere izaera adierazteko beti kontzeptualizazio bat aurkitzen duen kalkulu prozedura da; esperientziak, berriz, bere izaera adierazteko ez dauka inolako kontzeptualizazioren menpe egon beharrik, esperientzia bizigarria baita soilik, ez besterik. Ezagutza pentsagarria da, entitate abstraktuak esentziak balira bezala maneiatzen dituen gogoeta ez izan arren, hala eta guztiz ere.
2001
‎Bestalde, gizaki orok ez bada, gehienek aitortzen dute hau: gizakiak ona, egia, ederra maite duela, ez besterik. Hori aitortzen dute zehazki gizakiaren azkeneko epailea bere kontzientzia dela esaten dutenean.
‎nik dakardan objektu horren nire ezagutza eta besteak dakarren objektu ustez berberaren ezagutzaren arteko eztabaida egin dezakegula. Ezagutza objektiboen artekoa bai, baina ez besterik. Horrek ez du inola zalantzan ipintzen zu ni baino, ni zu baino askoz hurrago egon gaitezkeela egia objektibotik.
‎Baina gizakia Jaungoikorik gabe iruzurkor eta ulertezin izatetik gizakiaren ezagumenarentzat, ezin dugu Jaungoikoa izatearen baietza berehala demostratutakotzat eman. Jaungoikorik gabe gizakia ulertezina izatetik, gizakia gure ahalmenentzat ulertezina edo ulergaitza dela azaltzen zaigu, ez besterik. Gure izaerak Jaungoikoarengana zabaltzen eta bidaltzen gaitu, bai.
2003
‎— Orain ez du merezi arazo horietaz eztabaidatzea, Apolodoro. Eskatu dizuguna egizu ordea, ez besterik, eta kontatu zeintzuk izan ziren hitzaldiak.
‎Eta Popperrek Kuhni onartzen dio honek esandakoa, berariaz egindako gauza baita, eta Popperren arabera zientziagintza normaldua arrisku bat izateaz gain, benetako zientziagintzaren irudia ez duelako ematen. Popper, azken beltzean, zientziagintza ‘normaldua’ ukatzera dator, ez besterik.
2004
‎Balio judizio erlatiboak, funtsean, gertakari enuntziatuak dira. " Gaizki jolasten ari zara" inori esaten badiogu, gertakari baten berri (irudia) ematen ari gara, ez besterik. Perpaus honek gertakari bat baizik ez du adierazten, egiazkoa nahiz faltsua izan:
‎Orobat," Neska hori idazle ona da" esaterakoan. Aipatu neskak ongi idazten duela adierazi nahi izan dugu, ez besterik. Eta hori gertakari bat baino ez da, egiazko edo faltsu izan daitekeela gorabehera.
‎zergatik (ba) dira gauzak, deus ez izan beharrean? Zergatik diren hori dira gauzak eta ez besterik. Zer ote da izatea?
‎Orobat gertatzen da bigarren printzipioarekin. Axioma bezala plazaratzen da, baina aitortu gabe hori dela, axioma bat ez besterik, hura ere ezin delako frogatu. Zientziak ezin dezake horrelakorik froga, zientziaren zereginetik eta ahalmenetik kanpo dagoenez gero.
‎Gure kuestioa besterik da: zientifismoak zientziaz (zientziez) ematen duen ikuspegi murritza eta dituen pretentsio orojakile eta antimetafisikoak ditugu kuestionatzen, ez besterik. Wittgensteinen filosofiari eta logika formalari eskaini diegun arreta luzeak, besteak beste, argi uzten du ez dugula ezertan ere paradigma logiko matematikoa gutxiesten.
2005
‎Aro oso bati ere ezin zaio aurpegira bota eginkizun hau hasi bakarrik baina inoiz bukatu ez izana ze, zinez, berez da izugarria eginkizun hori. Ideia alferrik galdu izanaz ez besterik hitz egin dezakegu. Egia da, bai, askotan burutu izan direla hizkuntz konparaketak baina, soilik, ikerketa historikoak osatzeko, jatorrizko hizkuntza baten ideia kimerikoa oinarritzeko edo hizkuntza partikular baten edo bestearen jabekuntza errazteko.
2006
‎zer den adieraz daiteke, espaziotik kanpoko integrala ez bezala, adibidez, berau algoritmo batez adierazi behar baita. Horrenbestez, sistema teologikoak geometria erreal bat egitura dezake, hots, fisika geometriko bat, ez besterik. Alabaina, fisika horren arabera lurra biribila dela esan badezakegu ere, ezin azal genezake zergatik erakartzen dituen objektu astunak:
2011
‎Orobat ere metaphisikak; eta onetan Gide’kin bat dator. Gizonaren auzia argitu nai du, ez besterik. Besteak ez dira izan ere, benetako auziak.
2016
‎Kooperatibismoa sozialismoa da. Gogoratu beharrik ba ote dago, ‘sozialista’ berba bera kooperatibistek euren buruak ezagutarazteko asmatua dela, eta bere jatorrian sozialistak kooperatibista esan gura zuela eta ez besterik. Baina honezkero sozialismoa zer den, etiketa bat izateaz aparte, ez dago garbi, auzitan dago.
‎Barne organo guztietan izan dezake eragina, osaerako ezberdintasunen ñabardura guztietan, biziaren mekanismo osoan. Gizakiak bere onerako ez besterik hautesten du; naturak, bere ardurapean daukan izakiaren onerako besterik ez.18
‎ez daukagu kultura musika klasikoarekin zergatik asoziatu. De Waalentzat kultura, elkarte batek egoera edo arazo berri baten aurrean irtenbide berri bat asmatzea eta irtenbide hori ondorengoei transmititzea da, ez besterik(" traditzea", tradizio kulturala). Beste modu batean esan:
2022
‎Mendebaldarra da filosofia, Hegelen arabera, Grezian soilik gertatu zelako herri baten askatasun politikoak eta norbanakoaren pentsatzeko askatasunak bat egitea. Hori da, eta ez besterik, filosofiaren abiapuntua. Eta puntu horretatik ez da marrazten soilik ibilbide historiko baten bidea; filosofia egiazkoaren eta faltsuaren artean bereizteko irizpidea ere bertan datza:
‎Baina, Adornok defendatzen duenez, eragiten dituen zauriak konpon ditzakegu eta berarekin batera senda gaitezke. Hori da, ez besterik, haren eginkizun infinitua, beti amaitu gabea. Hori da pentsatze filosofikoak bere egin duen lan autorreflexiboa eta kritikoa, ideia argi eta bereiziek itzalak ere eragiten dituztela deskubritu zuenez geroztik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia