2000
|
|
Schlicken ustez, ‘emandakoaren’ aurrean jartzen garenean ez dugu ezagutzarik lortzen; honek, ezagutza izan dadin, kontzeptuaren baitan edo, zehatzago, emandakoa transzenditzen duen esanahia daukaten funtzio kontzeptualen baitan erori behar du. Hau da, pentsamendua ez bada tartean sartzen, ez dago ezagutzarik; asko jota, emandakoaren inpresioak jaso guran, sentimenen erabilera bat agertuko zaigu,
|
ez
besterik. Baina hau patata zomorroari ere gerta dakioke.
|
|
Sasiproposizioak forma gramatikal zuzen bat imitatzen du,
|
ez
besterik. Eta analisi logikoa hain zuzen itxurakeria hori azaltzeko eta salatzeko dago, itxurakeriak ezer ez baitu adierazten.
|
|
Areago, metafisikaren ukapenak —zentzugabeko proposizioen gorputza zela eta—, Horkheimerren ustez, ez zion ezagutzari inolako iraultza kognitiborik ekarri, alderantziz baizik: Estatu kolpe berri bat zen, katakunbetara itzultzea (132 orr.),
|
ez
besterik. Eta hor bertan gelditu gabe, tesi hau beste gehiegizko analogia batekin apaindu zuen, alegia:
|
|
Izan ere, subjektua —elementuz osatua— elementuen aurrean jarriko luke, baina hauek nahitaez subjektuaren aurretik egon lukete —hura osatzeko— Hortaz, Machek ez zuen Ni bat kokatzen munduaren aurrean: Ni-a sentsazio konplexu lez definitzen zuen,
|
ez
besterik; eta konplexutasun mailan soilik desberdintzen zen beste gauzetatik. Ni-ak beste edozein objektuk dituenak baino modu konplexuagoan ditu elementuak eta hauen arteko asoziazioak ere.
|
|
Liburu honetan, Schlickek, hemen soilik aipatu egingo ditugun Vienako Zirkuluaren tesi batzuk aurreratu zituen dagoeneko —ikus 9 atala— Lehenengo eta behin, ezagutza eta esperientzia bereizten zituen argi eta garbi: ezagutza, bere izaera adierazteko beti kontzeptualizazio bat aurkitzen duen kalkulu prozedura da; esperientziak, berriz, bere izaera adierazteko ez dauka inolako kontzeptualizazioren menpe egon beharrik, esperientzia bizigarria baita soilik,
|
ez
besterik. Ezagutza pentsagarria da, entitate abstraktuak esentziak balira bezala maneiatzen dituen gogoeta ez izan arren, hala eta guztiz ere.
|
2001
|
|
Bestalde, gizaki orok ez bada, gehienek aitortzen dute hau: gizakiak ona, egia, ederra maite duela,
|
ez
besterik. Hori aitortzen dute zehazki gizakiaren azkeneko epailea bere kontzientzia dela esaten dutenean.
|
|
nik dakardan objektu horren nire ezagutza eta besteak dakarren objektu ustez berberaren ezagutzaren arteko eztabaida egin dezakegula. Ezagutza objektiboen artekoa bai, baina
|
ez
besterik. Horrek ez du inola zalantzan ipintzen zu ni baino, ni zu baino askoz hurrago egon gaitezkeela egia objektibotik.
|
|
Baina gizakia Jaungoikorik gabe iruzurkor eta ulertezin izatetik gizakiaren ezagumenarentzat, ezin dugu Jaungoikoa izatearen baietza berehala demostratutakotzat eman. Jaungoikorik gabe gizakia ulertezina izatetik, gizakia gure ahalmenentzat ulertezina edo ulergaitza dela azaltzen zaigu,
|
ez
besterik. Gure izaerak Jaungoikoarengana zabaltzen eta bidaltzen gaitu, bai.
|
2003
|
|
— Orain ez du merezi arazo horietaz eztabaidatzea, Apolodoro. Eskatu dizuguna egizu ordea,
|
ez
besterik, eta kontatu zeintzuk izan ziren hitzaldiak.
|
|
Eta Popperrek Kuhni onartzen dio honek esandakoa, berariaz egindako gauza baita, eta Popperren arabera zientziagintza normaldua arrisku bat izateaz gain, benetako zientziagintzaren irudia ez duelako ematen. Popper, azken beltzean, zientziagintza ‘normaldua’ ukatzera dator,
|
ez
besterik.
|
2004
|
|
Balio judizio erlatiboak, funtsean, gertakari enuntziatuak dira. " Gaizki jolasten ari zara" inori esaten badiogu, gertakari baten berri (irudia) ematen ari gara,
|
ez
besterik. Perpaus honek gertakari bat baizik ez du adierazten, egiazkoa nahiz faltsua izan:
|
|
Orobat," Neska hori idazle ona da" esaterakoan. Aipatu neskak ongi idazten duela adierazi nahi izan dugu,
|
ez
besterik. Eta hori gertakari bat baino ez da, egiazko edo faltsu izan daitekeela gorabehera.
|
|
zergatik (ba) dira gauzak, deus ez izan beharrean? Zergatik diren hori dira gauzak eta
|
ez
besterik. Zer ote da izatea?
|
|
Orobat gertatzen da bigarren printzipioarekin. Axioma bezala plazaratzen da, baina aitortu gabe hori dela, axioma bat
|
ez
besterik, hura ere ezin delako frogatu. Zientziak ezin dezake horrelakorik froga, zientziaren zereginetik eta ahalmenetik kanpo dagoenez gero.
|
|
Gure kuestioa besterik da: zientifismoak zientziaz (zientziez) ematen duen ikuspegi murritza eta dituen pretentsio orojakile eta antimetafisikoak ditugu kuestionatzen,
|
ez
besterik. Wittgensteinen filosofiari eta logika formalari eskaini diegun arreta luzeak, besteak beste, argi uzten du ez dugula ezertan ere paradigma logiko matematikoa gutxiesten.
|
2005
|
|
Aro oso bati ere ezin zaio aurpegira bota eginkizun hau hasi bakarrik baina inoiz bukatu ez izana ze, zinez, berez da izugarria eginkizun hori. Ideia alferrik galdu izanaz
|
ez
besterik hitz egin dezakegu. Egia da, bai, askotan burutu izan direla hizkuntz konparaketak baina, soilik, ikerketa historikoak osatzeko, jatorrizko hizkuntza baten ideia kimerikoa oinarritzeko edo hizkuntza partikular baten edo bestearen jabekuntza errazteko.
|
2006
|
|
zer den adieraz daiteke, espaziotik kanpoko integrala ez bezala, adibidez, berau algoritmo batez adierazi behar baita. Horrenbestez, sistema teologikoak geometria erreal bat egitura dezake, hots, fisika geometriko bat,
|
ez
besterik. Alabaina, fisika horren arabera lurra biribila dela esan badezakegu ere, ezin azal genezake zergatik erakartzen dituen objektu astunak:
|
2011
|
|
Orobat ere metaphisikak; eta onetan Gide’kin bat dator. Gizonaren auzia argitu nai du,
|
ez
besterik. Besteak ez dira izan ere, benetako auziak.
|
2016
|
|
Kooperatibismoa sozialismoa da. Gogoratu beharrik ba ote dago, ‘sozialista’ berba bera kooperatibistek euren buruak ezagutarazteko asmatua dela, eta bere jatorrian sozialistak kooperatibista esan gura zuela eta
|
ez
besterik. Baina honezkero sozialismoa zer den, etiketa bat izateaz aparte, ez dago garbi, auzitan dago.
|
|
Barne organo guztietan izan dezake eragina, osaerako ezberdintasunen ñabardura guztietan, biziaren mekanismo osoan. Gizakiak bere onerako
|
ez
besterik hautesten du; naturak, bere ardurapean daukan izakiaren onerako besterik ez.18
|
|
ez daukagu kultura musika klasikoarekin zergatik asoziatu. De Waalentzat kultura, elkarte batek egoera edo arazo berri baten aurrean irtenbide berri bat asmatzea eta irtenbide hori ondorengoei transmititzea da,
|
ez
besterik(" traditzea", tradizio kulturala). Beste modu batean esan:
|
2022
|
|
Mendebaldarra da filosofia, Hegelen arabera, Grezian soilik gertatu zelako herri baten askatasun politikoak eta norbanakoaren pentsatzeko askatasunak bat egitea. Hori da, eta
|
ez
besterik, filosofiaren abiapuntua. Eta puntu horretatik ez da marrazten soilik ibilbide historiko baten bidea; filosofia egiazkoaren eta faltsuaren artean bereizteko irizpidea ere bertan datza:
|
|
Baina, Adornok defendatzen duenez, eragiten dituen zauriak konpon ditzakegu eta berarekin batera senda gaitezke. Hori da,
|
ez
besterik, haren eginkizun infinitua, beti amaitu gabea. Hori da pentsatze filosofikoak bere egin duen lan autorreflexiboa eta kritikoa, ideia argi eta bereiziek itzalak ere eragiten dituztela deskubritu zuenez geroztik.
|