2001
|
|
Mundua berbaitango gauza gisa hartzen bada oposaketa analitikoa dugu, eta beraz, bata ez bada bestea izango da. Baina agerpena bada, orduan,
|
ez
bat ez bestea, zeren esperientzian sintesia inoiz ez baitago osatua. Mundua berbaitango gauza gisa mugagabea edo mugatua bada, eta tesiak bata ukatzen badu eta antitesiak bestea ukatzen badu, ondorioa izango da mundua ez dela berbaitango gauza, eta horrela, zeharka, idealismo transzendentalaren froga dugu16 Eta berdin gertatzen da beste kasu guztietan.
|
2006
|
|
Edozein gisaz, eta Hegelen despit, dialektikak ezin du
|
ez
bata ez bestea esplikatu.
|
|
bereiz baititzakegu bakarra eta bata den gauzaren eta bere berragerpenen artean, bakoitza bere aldetik bakarra, baina elkarrekin bi egiten dutenak. Isla den heinean
|
ez
bata ez bestea ezin bereiz badaiteke ere bestetik, biak (bi diren neurrian), eta hortaz bakoitza (bietako bat den heinean), islatzen duen gauzatik beretik bereizten dela baiezta dezakegu (bi izateke bat den zerbait baita gauza). Horrenbestez, hiru gauzak mintzoz bereiz ditzakegu, bat baino ez den bata" gauza" izendatuz, eta bi den besteari, alegia, beste bietako bakoitzari," isla" deituz.
|
|
Eta zuzenean eta berehala ikusiko dugu (ez dakigu oso ondo nola eta nondik) bitasun azkengabea, geuri aurkeztuko baitzaigu (argiari esker) deusez infinitu gisa; infinitu eta amaigabea, bai, baina gainera, eta oroz gain, hutsa. Zalantza barik, baldin eta ispilu biak lauak eta perfektuak badira, eta perfektuki paraleloak, ez dugu deus ere ikusiko
|
ez
batean ez bestean. Baina ezerez hori bera ikusi dugu, bere buruaz bestelakoa den heinean, argi homogeneo hedatu eta iraunkor gisa.
|
2009
|
|
Bi Jainkoak guztiz aurkakoak direlako. Baina
|
ez
batak ez bertzeak du gehiago izateko arrazoirik. Jainko biak maila berean daude.
|
2012
|
|
Baina Adornok ere ideia unibertsala abiapuntutzat hartuta pentsatzen du politika. Bitxia da, bestalde, ekonomiari politikan zeregin handirik ez esleitzea,
|
ez
batak ez besteak. Schonbergen eskolari buruzko Adornoren lanak hain garrantzitsuak dira, ezen harritzekoa baita haren izena ez aurkitzea eskola horri buruzko Badiouren tratamenduan.
|
2014
|
|
emaztea eta senarra bilatzen dute ‘arauzko’ trukearen bidez. Batak bortizkeriaren bidez konkistatuko du bere emaztea, besteak topaketa bidezko senarra hartuko du. Ados; baina magiaren onurarako gertatzen da, zeren
|
ez
batak ez besteak ez dirudi bikotekidea aurkitzeko gai. Hala eusten ditu Hagen ek ere, ahaidego horretako jeinu makurra da bera:
|
2021
|
|
Transzendentzia txertatuko duen identitate gorpuztuaren bere ikuspegiak ez du
|
ez
bat ez bestea bere egiten. Batzuetan kontzientziaren transzendentzia desgorpuztuaren araberako autoritatearen ulerkera duela badirudi ere, bere teoriak autonomiaren bestelako bertsio inplizitua duela iradokitzen du ikuspegi desgorpuztuaren kritikak.
|