2002
|
|
Beste batzuek gaitasun komunikatiboa erabilerari atxikitako tasuna dela esango digute; tasunhorrek hizkuntza bat, ikastearekin?
|
ez
baina, hizkuntza batean, trebatzearekin, izango luke zerikusi handiagoa.
|
|
Probabilitateen kalkuluek, eta berarekin gainerako analisi zientifikoek? katastrofe nuklear bat jazoz gero eratorriko liratekeen arriskuak (teoria zientifikoetan eragin
|
ez
baina bizitza suntsituko zukeena) gainditzeko posibilitateen zein segurtasun maila eskainiko lukete? (Beck, 1997b:
|
|
zapatetan takoi altuak, alkohola neurriz kanpo edatea, noizgura erretzea... normalak zaizkigu. Arriskutsu
|
ez
baina, gonbidatu al duzu, inoiz, atzerritarren bat txipiroiak tinta beltzean jatera. Eta?
|
|
Berbarik gabeko komunikazioa seinaleen bidalketa da, modu aktiboan egiten dena batzuetan eta pasiboan bestetan, nahita egin daitekeena edo nahi gabe. Berbarik gabeko komunikazioan, berbarik
|
ez
baina keinuak, jarrerak, begiratuak... bai. Eta, jakina, komunikazio eredu zahar hori bizirik dago gure artean.
|
2005
|
|
Bigarren Errepublikanudalbatzak San Pedro eta San Martzial egunetako mezetara joan behar ote zuen urtero eztabaidatzenzen (Navas: Cinco años); lehenago ere arrunta zen udalbatza osoa
|
ez
baina zinegotzi batzuk bakarrikjoatea. 1981az geroztik, elizako kabildoak prozesioan ateratzeari uko egin zion, ez ordea kanpai jokaelizako atean kabildo sekularra jasotzeari, eta mendiko ermitan meza emateari.
|
|
Irundarrek asmatu, urtero antolatu, protagonizatu, irundarrek kritikatu, baina inork ez zuen jakin zein zen Alardearen zentzu historikoa. Ehun urtepasatuta, artxiboko dokumentuek buruak jakin
|
ez
baina bihotzak sentitutako egiahandi bat azalarazten, omen. Uste zientifikoa sinesmen erlijioso bihurtuta26 Irundareta hondarribiarren pausuak gidatzen dituen izaki autokontziente bat dirudiAlardeak:
|
|
Gogora dezagun, Benveniste ren ikasgaien arabera, etorkizunak preskripzioa eta obligazioa dakartzala, modalitate subjektiboak, kasu honetan emakumeen asmoen oihartzunak, iragarritako asmoa egintzek baieztatu arte objektizatu ezin den arren. Izenburuan zita bera
|
ez
baina emakumeen diskurtsoa zuzenean hartzeak adierazten du enuntziatzailea haien alde dagoela. Bestalde, albisteak berak BAEk alkatearen erabakiaz duen iritziari eskaintzen dio protagonismo osoa.
|
2006
|
|
Hara non, artea
|
ez
baina gizartea NI bereiziz osatu zerbait bilakatzen den.Bakoitzak bere ekin eta gogoeta bidearen eskubidea aldarrikatzen du. Jendarteuzkur eta totalitarioaren hormak kraskaraziz, NI keriaz mukuru datorren MAIATZaldizkariarentzat Lafitte kalonjeak, kultura epaitegiko jujerik gorenak alabaina, egin zuen komentarioa errepikatzea aski da, egoeraren ulertzeko:
|
|
ezerk ez du baliorik bere horretan, eta beraz, guztiari jartzen zaio prezioa, trukerako balioa, guztia merkantzia bihurtuz. Horrelako gizarte bat ezindua dago preziorik
|
ez
baina duintasuna duena baloratzeko, ez baitauka sentsibilitaterik merkatuan saldu ezin dena baloratzeko43 Merkantziaren kontzeptua da Luckács en ustean gizarte kapitalistaren arazo estruktural garrantzitsuena.
|
|
43 Kant-i jarraituz gero, moralitateak zentzua dauka soilik gauzek berezko balioa baldin badute, baliokide batez ordezkatzen ez ditugunean, bere horretan helburu baitira, ez beharrizanen satisfakziorako bitarteko. Halakoxeak dira, azken batean, preziorik
|
ez
baina duintasuna ezaugarri duten gauzak.
|
|
Kasu honetan, Lurraren posizioak
|
ez
baina abiadurak sortzen du fenomeno bitxi hau. Lurraren abiadura bere orbitan gutxi gorabehera 30 km/ s koa da, argiarenarekin konparatuta nahiko txikia.
|
2007
|
|
Zalantzarik gabe, bada horretarako nolabaiteko intuizioa. Alegia, guztiokdakigu baldintza sozioekonomiko politiko jakin batzuetan dagoen edozeinpertsona, talde edo gizateria baldintza horien arabera egituratzen dela, eta oso zailazaiola?
|
ez
baina ezinezko, baldintza horietatik at jardutea.
|
|
Sokrate k: Beraz, erretorika, dirudienez, ustezko sinistarazpenaren eragile da,
|
ez
baina irakastezko sinistarazpearen eragile, zuzenari eta zuzengabeari buruz.
|
|
Argi dago idatziz ere ta atzizkia erabili izan dela esangura kausalean (eta gaur egun ere erabiltzen dela, idazle guztietan
|
ez
baina). Edozein modutan, goiko datuok muinarrituta daude Bizkai Gipuzkoa Arabetara.
|
2009
|
|
Aldez aurretik landuriko egurrezko oholtxoen bidez egin zen erreprodukzio hura. Hala ere, Ekialdean
|
ez
baina, Mendebaldean garatu zen bereziki erreprodukzioa. XV. mendera arte eskuz kopiatzen zen informazioa Europan, baina kultura ereduak aldatzen hasteak eta Mendebaldeko dinamikotasunak iraultza ekarri zuten hainbat urte geroago komunikazio idatzien esparrura5.
|
|
Editoreek prentsa ulertzeko zuten modua ere apurka apurka aldatzen joan zen eta horrek eragin handia izan zuen prentsaren garapenean eta hedapenean, ordura arte harpidetza bidez jardun bazuten ere, egunkari merke eta deigarriak kaleratzeko erabakia hartu baitzuten. Ondorioz, klase ertaina
|
ez
baina masak hartu behar zituzten gogoan egunkari berriek. Egunkarien garapen eta iraultzatxo hori, espero baino motelago ailegatu zen, XIX. mendean.
|
|
denbora gutxian argitaletxe bilakatu zuen. Horrela, aldizkari formatuan
|
ez
baina liburuxka itxurarekin eman zituen argitara zenbait ale. Euren artean:
|
|
Ikasle elkarteko gainerako kideek ez zuten begi onez ikusi lema kolpe hura eta Embata izena erabiltzea debekatu zieten Haran eta gainerakoei. Hauek, berriz, «b» hizkiaren aurretik «m»
|
ez
baina «n» hizkia jartzeko erabakia hartu eta, hizki bat aldatuta, kazeta Enbata izenez kaleratzeari ekin zioten. 1961eko otsailean ikusi ahal izan zuten irakurleek, lehenez, aldaketa; euren mugimendu politikoaren bozeramaile izan zen aurrerantzean hilabetekari hura.
|
|
Euskararen presentzia hutsala zela-eta, hain zuzen, kritika egin zuen irakurle batek eta honela erantzun zioten Enbatatik. «Anderea arrazoina duzu, baina hemen berean ikus otoi Sehaska kantua eta bertzerik ere baduzu»28 Gehiago ere adierazi zuten gaiaren inguruan; egin kontu orrialde oso bat hartu zutela Enbata euskaraz
|
ez
baina frantsesez zergatik zen argudiatzeko: eraginkortasunagatik?
|
2010
|
|
«Jabetza eskuratu zein ez, eragiketak estatu batean baino gehiagotankoordinatzeko eta kontrolatzeko boterea duen enpresa da ETNa». Izan ere, jabetzarik gabe produkzio kateak kontrola daitezke, adibidez, nazioarteko azpikontratazioaerabiliz, hots, atzerriko ekoizpen fabriken jabetza
|
ez
baina horietan egiten direnproduktuen teknologia, diseinua eta marka edota banaketa bera ere kontrolatzendituzten enpresen gaineko kontrola bermatuz. Antzeko zerbait ere lankidetza akordioak egiten direnean suertatzen da:
|
2012
|
|
126 or. Absolutu maila ematen dio heriotzak bizitzari, eta alde honetatik, bere balioatxikitu
|
ez
bainan goratzen duela uste dut. Emari bakarra eta alda ezina bihurtzen duhark jaiotzak eskaintzen digun aukera, bitan egingo ez dugun bidea, behin bakarrikelika gaitzakeguna.
|
|
120 or.. Zein da nire Zerbitzaria?
|
ez
bainan, zeinen zerbitaria naiz ni» galdetu behardut. Honatx salbabidea.
|
|
126 or. Absolutu maila ematen dio heriotzak bizitzari, eta alde honetatik, bere balioatxikitu
|
ez
bainan goratzen duela uste dut. Emari bakarra eta alda ezina bihurtzen duhark jaiotzak eskaintzen digun aukera, bitan egingo ez dugun bidea, behin bakarrikelika gaitzakeguna.
|
|
120 or.. Zein da nire Zerbitzaria?
|
ez
bainan, zeinen zerbitaria naiz ni» galdetu behardut. Honatx salbabidea.
|
2014
|
|
Aitzitik, ahozkotasunak bere munduikuskera propioa lekarke, berezia, idatziarena ez bezalakoa guztiz (Garzia, 1999: 114). Eta jada esan dugunez, idatziaz eta ahozkoaz
|
ez
baina «kultura idatziaz» eta «ahozkokulturaz» mintzatzea litzateke egokiena. Idatzizko kulturak bi adiera ditu:
|
|
Gaur egun lege hori 3.pertsonako izenordainetara eta iparraldera murriztua badago ere, literatur tradizioania sistematikoki bete izan da euskara zaharrean(). Hain zuzen ere, hortikondoriozta daiteke alokutiboaren erabilerak sekula ere ez duela lege hori betearazieta izenordain indartuak
|
ez
baina ahulak erabili izan direla. Horrek, beste behin ere, alokutiboa argumentu egituratik at gelditzen dela erakusten du.
|
2015
|
|
Berriro ere errepikatuko dut, behin eta berriz erabiliko dugulako: udalerri euskalduntzat jo ditugu euskararen indizean% 70etik gorako balioa duena, eta euskararen indizea herri batean, herri horretako euskaldunak gehi ia euskaldunen (hau da, euskarazhitz egiteko gai izan
|
ez
baina euskaraz ulertzen dutenen) erdia da. Herri batean euskaldunak% 40baldin baditugu adibidez, eta ia euskaldunak% 20, ba kasu horretan euskararen indizea 40 gehi 10 (hogeien erdia), 50 Definizioaren arabera, udalerri hori ez litzateke udalerri euskaldunetan sartuko.Irizpide honen gainean lan egin dugu.
|
2017
|
|
Film honetan, bai eta Gorka Eizagirreren Sculpture (2000) eta The Valley Issue (2006) argitalpenetan ere, bada gure bailaren deskodetze eta kodetze saiakera interesgarri bat.Muntaiaren bitartez, elementu bat kontrajarritzat har genezakeen beste elementu baten alboanjarriz (pinuak, gasolindegiak, mendiak, errepide eta aireportuak, kontsumo guneetakologotipoak, euskal eskola estiloko abstrakzio gogorreko eskulturak, eta behin eta berriroagertzen diren baserri itxurako etxe tipologia berri horren adibideak), halako arrarotasun bateragiten dute. Bat
|
ez
baina batera datozen zeinuak bata bestearen segidan jarriz, maizikusezin zaizkigun gure ingurunearen zeharbideak erakusten dizkigute.
|