2015
|
|
Zortea bihurtu
|
ez
bada billete
|
2018
|
|
Ni han nengoen egiatan egiten zuten lana zein zen argitzeko. Eta ez dut deus gogoan
|
ez
bada eskuen txikikeria.
|
2019
|
|
urteetako pribilegioak naturalak zirela sinetsita eroso bizi izan den saldokoa, mugimendu feminista sendo datorrenetik diskurtso ofiziala “kontraesanak dauzkat” guay batekin hasten dutenen taldekoa, ez dela hainbesterako izan iradokiz orria pasatzeko presa duen anaidikoa. Eta bai, ni ere mintzatu naiz aitakeriaz, nik ere kantatu ditut bukaera desegokiak nire burua txalorik galdu gabe salbatzeko, ni ere laketu naiz bertso munduari aitortu zaion erreferentzialtasun lausengarrian… Ni ere berandu iritsi naiz nire kantukideen minera, baldarkeriaz
|
ez
bada mozkeriaz, mundua eraldatzeko nork bere burua aldatu behar duela dakienaren nagiak jota, segur aski. Azken ia hogei urteetan plazan hara hona geratu gabe dabilenak ezin du liburuan ageri direnekin harritu, eta, hala ere, hamarkada batzuk aurrerago geundelakoan nengoen.
|
|
Ekar ditzagun urteetan alboratu diren bertsolarien zenbait egoera lehen planora. Oro har, mingainak, buruak eta bihotzak soilik hitz egingo diote publikoari; agurrean antzeman litekeen ahotsaren dardarak
|
ez
bada. Horri gorpuzkeraren, kontaeraren eta kantaeraren eragina gehitu litzaioke; bertsoa ez baita zer esana bakarrik, nola eginak ere ematen du zeresanik.
|
2020
|
|
Caro Barojaren filmak Lehen Pizkundeko logikaren alderdi kontserbadoreenari jarraitzen zion: gorde dezagun gure kultura, besterik
|
ez
bada ere museo batean. Baina bertso mundua ez zegoen hilotz eder bat izateko prest, nahiago izan zuen arriskatu eta bizirik irauteko beharrezkoa zen metamorfosia burutu.
|
|
Nik ez dut oroitzen bertsotan ez nekien garaia. Izango zen, suposatzen dut, baina ez ninduen inork bultzatu, bertsoak berak
|
ez
bada. Ikastolara bertsolaritza tailerrak ematera Lontxo Aburuza etorri zenerako, bertsotan egiten nuen nik.
|
2021
|
|
Ordudanik ehunka iritzi mugiarazi duen kontua da txapelketak bertsogintzan izandako eraginarena. Hamarkadak dira Amurizak gai librekoaren aldeko borroka planteatu zuela, baina Leterena arazoa planteatzen duen lehenengoetariko testu bat da, lehengoa
|
ez
bada. Alegia, jada nahikoa ajatua dagoen auzi bati heltzen dion arren, berritzailea da bere garaian kokatuta.
|
2022
|
|
Inork esango du bertso kodean errekonozimendurako tartea adinakoa dagoela harridurarako. Edo, Andoni Egañaren hitzetan esateko, “jakina” ko bertsoak ez ezik “joño” koak ere entzuten direla, –zer da ateraldia, entzulea ustekabean harrapatzea
|
ez
bada? – Eta noski, bertsoen funtsezko alderdietako bat da sorpresa kolpea, baina sorpresa neurtu bat izan ohi da ia beti, balio eta sinesmen sistema partekatu baten baitan ematen den sorpresa –eta, beraz, kontsentsuaren beste forma bat– “Joño” eta “jakina” ezin dira erabat bereizi: entzuleak “joño! ” dioenean, “joño jakina! ” esaten du zinez.
|