2007
|
|
Dena den, Eguberri gau bezperan, mila zortzi ehun eta hogoitazortzian, soldado bat, Olate deitua, etorri zitzaien han, sasoi hartan eta bake denbora zenez ohizkoa baitzen armadako xerbitxari bat aterbetzea, lan egite edo diru mordo baten truk. Dozierretan deus
|
ez
bada agertzen ere, uste dugu bederen Maddi eta Lastagak holako gauza bat onhartu zuketela pentsatuz laguntza pixka bat bilduko zutela bai diru aldetik, bai lanen egiteagatik. Bainan, gertatu beharra gertatu zen, eta handik laster" lotura azkar batek hartu zituen Maddi eta Olate, hau gizon lerden eta gaztea izanez, ez baitzuen Maddik lan handirik izan hunen enganatzeko, bera ere gazte eta asebete ez izaneko neska baitzen".
|
|
Eta bestea aldiz,
|
ez
bada nehoiz ez nihoate joan, ez du sekulan jakin enekin zer eta nola egin. Haurra delarik, aita batengandik espero dugu gure eskolako bizian interes hartzea, adiskideek eman kanikak miratzea, xokolet puska bat askaritzat ematea, kartabla pisuegi bada garraiatzen laguntzea, xoriek habian dituzten umeen erakustea, eta abar.
|
2008
|
|
" guk, Jaurgoi eta Erregeak, ahalke eta azken oinazeak bidaltzen ditugu Gorraili. Bere kontra altxatutako kereilei ihardesteko
|
ez
bada bihar berean Gorterat agertzen, arta bedi bere buruaren urkatzeko sokaz."
|
|
Egia erran, nik haurtzaroan irakurri nuenean ez nuen holakorik susmatu, baina idazki hori doi bat barnatzen baldin badugu gure heldu begiekin, akats horiek guziak salatuak direla argi eta garbi ohartuko gara. Eta, gainera ikusiko ere, gaurkoari begira, antzekotasun anitz kausi daitekeela. Euskal literaturan
|
ez
bada haurrei buruz argitaratu kondaira eta ipuin eskasik, uste dut erdal hizkuntzetako obrek ere badutela beren interesa eta beren lekua, euskarazkoek erdarazkoetan behar luketen bera funtsean, eta gisa horretan" le Roman de Renard" ipuin bildumaren euskaraz plazaratzeak irakur gura bultza lezakeela, euskal literatura ahultzeko partez aberastuz, euskarazkoak erdarazkoa egin lezaken beza... Egitate edo elkarrizketetan fartsa, ironia, trufa, engainuak ugari dira, baita ere egoera eta jarreretan borroka, erailtze, kolpe eta truka bitxiak zehazki deskribatuak.
|
2010
|
|
Zer nahi duzue eskaini, zuen baitan deusik
|
ez
bada!
|
2012
|
|
Eta hau
|
ez
bada ongi beste zerbait egiten dugu baitira seurki ta halere ahalbide frango
|
|
Injustiziaren kontra jazartzeko badugu arrazoia; zapaltzaileen eta zanpatuen biolentzia bereizten badakigu. Altxatzeko prest, badago jendea (edo izanen da, gaur
|
ez
bada bihar). Egoera aztertuz erabaki dezakegu nola eta noizko.
|
|
Eta ez da horrela. Borroka armatuaren bukatzeko negoziaketak ez badira egiten errealismoz eta finkotasunez, hots, negoziaketa horietan amnistia
|
ez
bada lortzen eta zehazten, Italian bezala egon gintezke, eta arazo larria da: Italian bezala, mendekuaren logika pean urte askotarako... Presoen aurka Donostian ikusi eta entzundakoak bide horretatik doaz125, eta ez dira hain erraz isiltzen ahal.
|
|
Borroka, betiko daukagu. Historian gaindi inon
|
ez
bada lortu jendarte benetan zuzena eraikitzea, horrek esan nahi du oso arazo sakonak badirela, eta ez marxismo ahul batek esaten duen bezala dena egitura sozialaren ondorio. Pertsonen baitan ere bada zerbait ez doana.
|
|
Nazionalismo iraultzailearen modeloa, herri altxamenduarekin lotuta, ahitua da ETArentzat ere. Ez dugu beraz diskutituko, nostalgia elikatzeko
|
ez
bada.
|
2014
|
|
frantsesez eman du play back moldean (gure tekniken berri badakite!) rap, ska edo nik dakita zer moldetako kantua, lehenagoko gitarraren partez, kitara eletronikoa lagun, balafonaren partez, burdinezko" xilo"(?) fonoa, dantza guziak ritmatzen dituen lawle haren orde harturik hemengo orkestrentzat egina duten joare horren erzatz hitsa. Bainan mundialisaziotik kanpo egon nahi
|
ez
bada
|
|
Non sortu dira ikastolak
|
ez
bada elizetako geletan. Nork sortu ditu euskaraz mintzo ziren irratiak (Loiola, Segura, Arrate) ez bada apezek?
|
|
Non sortu dira ikastolak ez bada elizetako geletan? Nork sortu ditu euskaraz mintzo ziren irratiak (Loiola, Segura, Arrate)
|
ez
bada apezek. Egiten ahal zutela!
|
|
Nork eginen du euskal kantuaren promozioa gaur egun
|
ez
bada euskal irratiek. RNE eta COPEk?
|
|
Loiola eta Donostiako Herri Irratiek egiten zuten garai haietan Ez dok Amairuren promozioa. Berriz errateko, nork eginen du euskal kantuaren promozioa gaur,
|
ez
bada euskal irratiek. RNE eta COPEk?
|
|
Bainan gaurko kasetari eskoletan, iduriz, ikasten da sinesmena ez dela aipatu behar
|
ez
bada trufa edo burla egiteko. Lurdesentzat bi egunkaritan irakurtu dut Xabierren emazte" ohia" zela.
|
|
Salbatore bezperako lehen irakurgaian irakurtu dugu, nola, lehen kontzilioan, Jerusalemen, apostoluek erabaki zuten, ez zutela giristino berrien bizkarrean zamarik eman nahi, behar beharrezkoak direnak
|
ez
bada. Geldi gaiten gu ere behar beharrezkoak direnekin, zama berri egiten ari gabe.
|
|
2137 alde, 11 kontra. Orain denek onartzen dute ekumenismoa,
|
ez
bada Econeko kideek. Besten aderat idekia izan behar dela.
|
|
Oso zozoak litezke, ikusi eta zertaratu garen. Beren bidea
|
ez
bada egokia, buruaz murrua jo eta ikusiko dute, non ez diren gu bezain zozoak beren hartan tematzeko. Pentsatzen dut ez dutela guk bezala mende erdi baten beharrik izanen horretarako.
|
|
Nondik etorriko dira
|
ez
bada hain zuzen, egunean euro batekin bizi diren horien artetik. Beren herrian ongi balira ez litezke hona etorriko, bidaia dakizuen baldintzetan egin ondoan.
|
|
Hemendik goiti, Agre apezpikuarekin akort girenaz geroz, ez dugu horrelakorik ikusiko, eta Elizako erakaspen horiek aipatuak eta irakatsiak izanen dira besteak bezala, gehiago
|
ez
bada.
|
2015
|
|
Zer, ilaunetik funtsera bihurtuko den espresio abstraktua
|
ez
bada. Artistetan artistena da izadia," Sortzing act" eta ximista.
|
2017
|
|
Itoko
|
ez
bada itoko ez bagaraItzul ezak, arren, urera Arroken aurka
|
|
Onartu beharreko ordea mamutzen kontrako ala belar tzarren kontrako pozoinik atzeman nahi
|
ez
bada gure ekoizpenetan, lur sagarrek batzuetan xiloak badituztela eta hesi bazterretako laparrak nagusitzen ahal direla.
|
|
Irailaren 27an, GIEC eko klima aldaketaren adituek txosten berri bat agertuko dute. Hain segur, aitortuko dute zinez gaizkituz doala egoera, eta jakineraziko dute norat buruz daramagun mundu hau ihardokitze gehiagorik
|
ez
bada!
|
|
Egun batzuk ondotik, arrasaldean. Egun on Berantetorri anderea, Frantxoa hemen ote dago? Galdegin zuen Maiderrek. Ez, ez da hemen, joana da. Badakit joana dela
|
ez
bada hemen. Ez du inporta.
|
|
Lehena: Espainiaren etsenplura, handik urrea jalgi nahi dute, zuzenka
|
ez
bada zeharka bederen. Henri IV.ari, Champlain exploratzailearen bitartez, basihizi larruen tratua interesgari zaio.
|
|
ez da gauza segurua Frantzia kolonietarik aberastu denik, horrelako eremu baztergabeetan administrazio eta zerbitzu publikoen atxikitzea izigarriko zama baita. Haatik Estatua
|
ez
bada hainbat aberastu, frantziar batzuk bai egin direla, baita enpresa batzuk, eta oraino itsuski diruduntzen direla kolonia ohietako jendearen bizkar, hango bizipideak zurgatuz, hala nola petrolioa, mineralkiak, laborantzako ekoizkinak, basoak, eta abar. Lapurketa mota hori ez da kolonia ohien independentzia iristean bukatu, eta orain bai Estatu zurien onerako dabil zuzenka.
|
|
Eskandalagarri zaitan beste gauza bat, munduan ekoizten den janaritik laurdena,
|
ez
bada herena, botaia izan dadien (I.meche erakundearen arabera) zerriei, oiloei edo ondarkindegietako garratoinen gizentzeko. 10.000 milioi tona urtean, gosearekin daudelarik 800 milioi jende (9 jendetarik bat)!
|
2021
|
|
Dena dela,
|
ez
bada ekintza honetan garaiko beste batean eman dugu etsai ezagun partikularizatuak ez ziren indar errepresibo guztien aurkako hasteko erabakia.
|
|
Zerbait eztabaidatu bada, terrorismoaren kontzeptua bera dugu. Abertzaleen inguru ideologikoan dudarik
|
ez
bada estatu terrorismoa kalifikatzeko, militanteen ekintzei begira batzuek ez dute inoiz hitz hori erabili.
|
|
" Ez da gure era mehatxuka ibiltzea
|
ez
bada tartean ekintza edo erreibindikazio organikoa, eta zer edo zer argitu behar bada ekintza zehatz bati buruz, orduan emango ditugu gure iritziak".
|
|
Kartzelan garaian izan ziren eztabaidak, Hipercorrek areagotuak, eta horien berri publikorik
|
ez
bada izan ere filtrazioen bidez ez bazen nahikoa biziak gertatu ziren. Karlos Gorrindok eman du berrikitan horien berri:
|
|
Hitzezko autokritikak ez du balio gerraren dinamika gelditzeko konpromisoarekin batera
|
ez
bada. Ez da nahikoa ekintza baten erantzukizuna bere gain hartzea, eta, gainera, azalpen tekniko ugari emanez, beldurraren dinamika hori justifikatzen saiatzen diren arrazoi orokorretara atzera egiten ez bada.
|
|
Hitzezko autokritikak ez du balio gerraren dinamika gelditzeko konpromisoarekin batera ez bada. Ez da nahikoa ekintza baten erantzukizuna bere gain hartzea, eta, gainera, azalpen tekniko ugari emanez, beldurraren dinamika hori justifikatzen saiatzen diren arrazoi orokorretara atzera egiten
|
ez
bada. Ez du balio ekintza zehatz baten autokritika militarismoaren autokritikarik gabe, militarismoa ekintza hori sortu duen matrizea baita".
|
|
" Preso horien heriotzak are gehiago desprestigiatuko luke Gobernuaren politika; ez dute amore emango, Herrera de la Mantxatik irteteko prest baitaude, bizirik
|
ez
bada hilak, beren hitzetan".
|
|
Tortura
|
ez
bada inoiz guztiz gelditu ETAren aurkako borrokan, Kepa Urraren kasua deigarria izan zen 1992an: urtarrilean atxilotua Bizkaia komandoko partaide gisa, torturatua izan zen, salatu eta bere kasua agiri zen Nazioarteko Amnistiaren 1993ko txostenean eta Torturaren aurkako Batzordean, Nazio Batuetan.
|
|
Injustiziaren kontra jazartzeko badugu arrazoia; zapaltzaileen eta zanpatuen biolentzia bereizten badakigu. Altxatzeko prest, badago jendea (edo izanen da, gaur
|
ez
bada bihar). Egoera aztertuz erabaki dezakegu nola eta noizko.
|
|
Komunikatu honetan, Garan publikatua, Erakunde armatuak gaztigatzen du PSOEk eta EAJk krisi egoera batera eraman dutela prozesua, eta gauzak larritzen ahal direla aldakuntzarik
|
ez
bada.
|
|
Hori ere, argi. " Autogobernurako bidea,
|
ez
bada demokratikoa, ez gaitu inora eramango; baketsua izango da edo egundo ez ditu lortuko gehiengoak, behar dugun gizarte babesa. Ondorioz, ETAk jakin behar du ez daukala lekurik, ez dugula behar, oztopo bat dela etorkizunerako bidean".
|
|
Lehendabizi jakin dezazuen elkarte jakintsu horretan parte izatea ohore handi batez preziatuko nukela. Haatik nire gogoa baino
|
ez
bada nire ustez ez du balio.
|
|
Zer ezusteko opari ederra bidali zenidan Aita Marcel, zinez, eta gainera Pazkozko egunez heldu zitzaidan; halere egun horren inguruan igorri izana menturaz izan ote zen? Erraiten den bezala (frantsesetik itzulpen proposamena sobera okerra
|
ez
bada?) Jainkoaren asmoak ezinbarneratuzkoak dira. Hitz hauek aipatzen ditut zeren eta zurekiko harremanak hartuz gero eta Libanoan margoa egin nuenez zuri bereziki lan horren argazkiak bidali nizkizun, pentsa!
|
|
Norena da ba orain nire bihotz higatua, ez zure eta ez nire,
|
ez
bada. Gauza galduen saskian inork nahi lezan zain badago, zergatik ez didazu eramaten uzten?
|
|
Hiri inork ez din, ez dik eragozten euskaldunarekin euskaraz solastatzen, hire harrokeria ustelak
|
ez
bada. 85
|
2022
|
|
Haatik bestea klar izan bazen espiritu argi batentzat, hau ez hainbeste: delako mendi bizkarra ikusia dut, oso eztia da, parete baten antzarik ez du, eta nekez uler daiteke nolaz hegazkin batek jo dezakeen, panaz eta matxuraz
|
ez
bada. Baina pana zerk eragin dukeen, hori beste afera bat da, kasik xuritu ezina.
|
|
Azken hitz bat mementoko gai horrez: erran ohi denaren aitzi, Kataluniak baino Araudi hobea du Euskadik;" plus" hori nori ote zor zaio,
|
ez
bada
|
|
Soldadu 1: Horrendako baizik
|
ez
bada ez ditiat arabiarrak sekulan konprenituko. Holako patata zaku batzuekin denbora pasatzea.
|
|
O! bana,
|
ez
bada deus erraten ahal, Jainkoa ere gaitzitzen bada orain. Ez gitzu kritikatzeko ari!
|
|
Turista 1: Baina zer inporta du,
|
ez
bada urik.
|
|
Gu gibelekoz aitzina jokatzen genuen, hamaika neska genituen, ez nintzen mutikoen gibeletik otoizka joanen, motibaziotik jokatu nahi nuen, euskaltzaletasunetik abiatu, bai antzerkian nola klaseetan ere. Gainera, maila bateko antzerkia egin nahi nuen
|
ez
bada ere āeni hori errateaāeta beraz laborategira sartu behar zen lehenbailehen luzamenduetan galdu gabe, ez ziren neskak aldatu behar, antzerkia baizik.
|
|
Hire maisua ukatzen jadanik? Zer da ornitorrinko bat, gelditzen diren piezekin apailatu munstro bat
|
ez
bada. Nola esplikatzen duk kanguru eta koala guziek bere umeak termiƱoa baino lehen ukaitea belaunaldiz belaunaldi eta fetu pelatu horiek erdi sorturik jasaitea tripako sakelan?
|
|
Antzerkia ez zaie gehiago denei berdin mintzo eta propaganda tresna gisa anitz galdu du. Ez du, egia erran, horrendako deusek gauza handirik balio Lipdub edo flashmoben lobotomiez kanpohelburua jada konbentzituen konbentzitzea
|
ez
bada. Eta hara eta antzerki txarrena ere ona atzemanen du militanteak, bere burua aipatua izateak du loriatzen.
|
2023
|
|
Talentuaren agerraldi guzietan, edozeinetan ere, denek agerian ikusten dute bertuteen falta lotsagabea, nahiz eta haien praktikarako bertuteak gomendatuak zaizkien. Zer ondoriozta dezakegu ordea
|
ez
bada bertutearen ezaugarria eskaskeria dela. Sineskeria hau hain barna sartu da non, lehen, zentzuz betea zen bertutearen izena orai erridikulua bilakatu baita, prestutasun eta onestasunarena bezalaxe; aldiz ingelesak beste herriak baino iraganetik hurbilagoak egon dira; horretarako frantsesez ez da hitzik" good" eta" wicked" erraiteko.
|
|
Hau ez baldin bada eskuarki aitortua, arrazoia da gaia bera guti ezagutua dela; eta bokazio berezi batek
|
ez
bada bultzatua, jende gutik baizik ez du izanen zientzia grekoaren giroan murgiltzeko ideia, gauza gaurkoa eta bizia balitz bezala; Hori egin dutenek egia ezagutzeko zailtasunik ez dute izan.
|
|
Estatua, bere funtzio administratiboan, agertu behar da aberriaren ontasun publikoen kudeatzailea bezala, kudeatzaile guti edo aski ona; orokorrean, arrazoi gehiagoz espero behar dugu txarra izango dela ona baino; izan ere bere ataza zaila da eta burutua da baldintza moralki txarretan. ...ere gure obedientzia ez da gutiago derrigorrezkoa, eta ez estatuak izango lukeen agintzeko eskubide baten izenean baizik eta aberriaren mantentzeko eta baketzeko ezinbestekoa delako.171 Estatua edozein izan ere, obeditu behar diogu, 174 bidaiatzen duten burasoek zaintzale kaskar baten zaintzan eman haur zintzoek burasoen amodioagatik zaintzale horri obeditzen dioten bezala.172 Hainbat hobe estatua
|
ez
bada kaskarra; gainera iritzi publikoaren presioak akuilu batek bezala estatuari beti eragin behar dio arrunkeriatik jalgiarazteko. Baina estatua izan kaskarra ala ez, guretako obedientziaren obligazioa173 berdina da.
|
|
Baldintza horrek eskatzen du obligazio hain larderiatsu batek bultza gaitzan non derrigortzen gaituen arrisku guziak salbuespenik gabe erdeinatzera; eta desobeditzekotan garelarik eta gehiegizko lanjer batek arrastatzen bagaitu, orduan barkaezinak gara edo desobeditzea pentsatu izanagatik, edo ez desobeditzeagatik; gainera desobeditzera zorrozki obligatuak ez garen guzietan, zorrozki obligatuak gara obeditzera. Herri batean ezin da libertaterik egon
|
ez
bada bertan aitortzen botere publikoei desobeditzeak ohointzak baino gehiago desohoratzen duela, bederen desobedientzia hori ez datorrenean eginbide uka ezin baten sentimendutik. Bestela esanda, ordena publikoa jabetza pribatua baino sakratuagotzat eduki behar dugu.
|
|
Aberria ez daiteke ideia bakar hori izan Hitlerren erregimen moduko batean baizik; hau aise froga liteke xehe xeheki, baina alferrikakoa da hain nabarmen baita. Beraz 134 aberria
|
ez
bada ideia bakar hori, baina halere toki bat baldin badauka, orduan edo barneko inkoherentzia bada, eta ahulezia ezkutua ariman; edo egon behar da dena gailentzen duen beste ideia bat zeinaren aldean aberriak toki bat argi ta garbi aitortua daukan, baina toki bat mugatua eta subordinatua.132
|
|
Arimaren zientzia eta zientzia soziala, bata eta bestea, ezinezkoak dira naturaz gaindikoaren nozioa
|
ez
bada zehazki definitua, zientzian sartua nozio zientifiko gisa eta muturreko zehaztasun batekin.
|
|
Bi gohaindura horiek bereiziz, lanjer oro ezeztatzen dugu; hiltzeko nazkaren eragina ez da lanjerosa; lehenik, ona da zeren ongiari dagokiolako; gainera, ahula da eta zorigaitzez arrazoi guti dago ahula izaten gera dadin. Berriz beraien heriotzaren beldurraren aurrean ahul direnei dagokienez, errukia izan behar dugu haien aldera, zeren gizaki oro,
|
ez
bada fanatikoa, noizean behin bederen ahulezia horretaz gai baita; baina ahulezia hori zabaldu nahi duten iritzian eraldatzen badute, kriminalak bilakatzen dira eta orduan beharrezkoa eta erraza da jende horiek desohoratzea.
|
|
Sarritan, garaituek besteen sentimentaltasun batzuetan bidegabea ere aprobetxatzen dute, baina behin behineko garaituek bakarrik; izan ere, zoritxarrak ospea izugarria dauka, baina indarraren ospea gehitzen zaionean; aldiz ahulen zorigaitzari ez zaio kasurik ere ematen;
|
ez
bada oraindik nazka baten objektua. Inolako supliziok ez zituen kristauak gehiago izitu, hauek konbentzitu zirenean Jesu Kristo gurutzefikatua izanik ere gero berpiztu zela, eta laster ospera itzuli zela bere aldekoak sariztatzeko eta beste guztiak zigortzeko; baina lehenago, Kristo izaki guztiz aratza besterik ez zenean, bera ere abandonatua izan zen zoritxarrak hunkitua izan zen bezain laster; Kristo gehien maite zutenek ere ez zuten euren bihotzean adorea aurkitu harentzat arriskuak hartzeko; izan ere, suplizioek adorea gainditzen dute, berei aurre egiteko errebantxa baten estimulua ez dagoenean; baina errebantxa hori ez da baitezpada pertsonala izan behar; izan ere Jesuita bat Txinan martirizatua dena Elizaren handitasun garaitarrak sustengatua sentituko da, nahiz eta berak ez duen handitasun horrenganik inolako sokorririk espero izan behar; behere honetan indarraz beste indarrik ez dago; ideia hau axioma gisa erabil daiteke.
|
|
Horrelako kontzepzio sozialaren desabantaila da ezin dela inolaz ere hitzen arlotik atera
|
ez
bada gizaki libre kopuru jakin bat zeinak bihotzaren zolan bailuke kontzepzio sozial hori gauzatzeko borondate kordoka ezina eta goria; baina ez da seguru gizaki libre kopuru hori aurki daitekeela ezta susper daitekeela ere.71
|
|
Gogoan atxiki behar dugu ezin dugula erran frantziar populua mugimendu baten alde dela, hori
|
ez
bada egia laborarien gehienarentzat ere.74
|
|
Adibidez, zergatik ereiten ari den laborariak, bere baitako isiltasunean, ez lituzke atxikiko buruaren hondoan alde batetik Kristoren konparaketa batzuk, hala nola: " Bihia
|
ez
bada hiltzen[...]"," Hazia jainkoaren hitza da[...]"," Basa mustardaren bihia da bihirik tipiena[.]" eta bestetik naturaren garapen mekanismo bikoitza, hau da: nola bihia bere burua janez eta bakterien bitartez zoruaren azalera iristen den; nola iguzkiaren energia argiarekin jausten den, eta zurtoinaren berdeak harrapatuta berrigotzen den goranzko mugimendu garaitezinean.
|
|
Jabetza pribatua da arimaren funtsezko beharra; arima bakartua eta galdua sentitzen da baldin eta beretzat gorputz adarren luzapenak diren objektu batzuen ingurumenean
|
ez
bada bizitzen; edozein gizakik lanerako, plazererako edo bizitzaren beharretarako luzaz eta jarraituki erabili duen guziaz gogoz jabetzeko joera du; horregatik, luzara baratzezainak baratzea sentitzen du berea izango balitz bezala; baina jabe tza sentimenduak jabetza juridikoarekin ez badu kointziditzen, gizakia beti bizi da desjabetze mehatxu biziki mingarri batekin.
|
|
Jakina, estatua bera hertsatze modu horretaz baliatzen bada eta
|
ez
bada ongi publikoaren ezinbeste nabarmen baten kasurako, krimen egile bihurtzen da; gainera estatuak hertsatze modu horren erabiltzea debekatu ere egin behar du; adibidez, legeak publizitatea zorrozki mugatu behar du; publizitatearen bolumena asko murriztu behar da; gogoetaren arloko hizpideei hunkitzea publizitateari zorrozki debekatu behar zaio.
|
|
Egiaren izpiritua zientzian egon daiteke baldin eta ikerketaren gaia den objektuaren amodioa jakintsuaren eragingarria bada; eta objektu hori bizi garen unibertsoa da; zer maita genezake unibertsoan haren edertasuna
|
ez
bada. Zientziaren egiazko definizioa munduaren edertasunaren azterketa da.
|