Emaitzak: 6
2015 | ||
errotaria Mariren aurrean belauniko jartzea, barkamena eskatuz, eta Marirekin bera baino barrurago geratzera kondenatuta egotea izateko zoria. Belaunikatzea ez jesartzearen arauari kontrajartzen zaion ala | ez aztertzeko lerroa zabalik geratzen da, erantzunik ez dugu eta. Baina kondenazioaren gainean hausnarketa bat egingo dugu. | |
2019 | ||
Gure ikerketaren helburu orokorra da, egungo arnasguneetan diglosiaren (eta, beraz, endodiglosiaren) eredu klasikoa aplikatu ahal izateko zantzurik aurkitu ote daitekeen aztertzerakoan, ekarpen enpiriko bat egitea. Komunitate batean (Ondarroan gure kasuan) diglosiarik baden edo | ez aztertzeko, ezinbestekoa litzateke bertako adin multzo guztien errealitatea aztertzea. Gure ekarpena mugatua izango da, hortaz: | |
2020 | ||
Horien artean nabarmenena adina da. Adin edo belaunaldi ezberdinetako hiztunen artean zenbait ahoskeratan ezberdintasunik badagoen edo | ez aztertzeko bidea zabaldu nahi izan da; horregatik, parte hartzaileak hautatzerakoan kontuan izan da euren adina: | |
2021 | ||
Elebitasunak garunaren funtzio exekutiboetan eragiten duen edo | ez aztertzeko, hainbat gaitasunetan elebakar eta elebidunen arteko desberdintasunak neurtzen dira. Funtzio exekutiboak gauzatzeko gaitasuna neurtzeko, laborategiko proba mota ugari diseinatu izan da (Diamond 2013), eta hainbat autorek, proba horiek erabiliz pertsona elebidun eta elebakarren arteko aldea aztertu izan dutenean, elebitasunen abantailaren hipotesia babestu izan dute (Bialystok & Martin 2004; Bialystok et al. 2004; Costa et al. 2009). | |
2022 | ||
3 Egilearen marka aditzetan. Laburpenetako mugimenduak idazteko erabili diren aditz nagusietan egilearen markarik agertzen den ala | ez aztertu da; alegia, aditzak pertsonalizatuta jokatu diren ala despertsonalizatu egin diren. Horretarako, laburpenetan erabilitako aditz nagusiak identifikatu eta aztertu dira. | |
2023 | ||
Beste hutsunea onomastika espresuki ez ikertzea da seguruenik, informatzaileari entzundako jende eta leku izenak berariaz | ez aztertzea, Patxi Salaberrik (2015) agerian ipini moduan, ikerbide horrek dialektologiari ekarpen aipagarria egin baitiezaioke. Beste baterako uzten ditut, labur beharrez, Joamartin, Joxextoan, Joxpakiña, Maixepa, Milantonio, Premiñ, Preskantoni nahiz Aistrangone, Elizpaso, Goskindi, Kanpanerrota, Matxingur, Niñarri, Txamarretxe edota Utsukurta (ahozko) deizioekikoak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 6 (0,04) |
Lehen forma
ez | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
ez aztertu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ez aztertu bide | 1 (0,01) |
ez aztertu lerro | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |