Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 53

2003
‎Jaun bat, Bateo bat, fede bat; duintasun bardina; danok, graziaz, Jaungoikoaren seme alaba; danok santutasun batera deituak; danontzat salbamen bakarra, itxaropen bera, banandu ezinezko maitasuna. Ez dago, ba, Kristogan eta Eleizan ezetariko ezbardintasunik ez arrazaren, ez herriaren, ez giza-maila edo sexuaren aldetik". Zuok guztiok bat zarie Kristogan".
2004
‎Gaur egun ziur gaude, mendez mendeko odol gurutzaketen ondorioz, ez dela egon, ez dagoela, ez arraza erabat garbirik, ez arraza bat bestea baino ga­ raiagorik, nahiz eta horrelako usteak XIX. mende bukaeran eta geroago ere­ indarrean egon diren.
‎Gaur egun ziur gaude, mendez mendeko odol gurutzaketen ondorioz, ez dela egon, ez dagoela, ez arraza erabat garbirik, ez arraza bat bestea baino ga­ raiagorik, nahiz eta horrelako usteak XIX. mende bukaeran eta geroago ere­ indarrean egon diren.
2006
‎Gainera, Wagner protonazi bat izan zen; azkenerako, Nietzschek berak ere arbuiatu egin zuen. Nietzschek greziar kultura klasikoa maite zuen, eta ez arrazaren mito teluriko ilunak. Wottan, Sigfrido, Walkiriak...
‎Hasteko, Herder traizionatzea da; Hegel desegitea; Schelling moldakaizki manipulatzea, hark ageriki adierazten baitu (Ortega komentatzen ari den orri horietantxe, adibidez) 656, arrazez ez dagoela zertan hitz egin historian eta kulturan, bai soil soil leinu, tribu, herri eta nazioez. Schelling-entzat mito bat, herri edo nazioa da, inola ere ez arraza bat (nazioa hizkuntzarekin berdindua: beraz, nazioa berdin bere bere hizkuntza/ mito propioa, hizkuntzak eta mitoak bat egiten dutela, ez arrazak eta mitoak).
‎Schelling-entzat mito bat, herri edo nazioa da, inola ere ez arraza bat (nazioa hizkuntzarekin berdindua: beraz, nazioa berdin bere bere hizkuntza/ mito propioa, hizkuntzak eta mitoak bat egiten dutela, ez arrazak eta mitoak). Ortega-k aski kuxidadez jokatzen du testualki, Schelling-i ez mintzarazteko" arrazaren mitoaz" (herriaren lekuan).
‎Ganivet i onartu behar zaio, herri gogoaren bere kontzeptua osoki historiari atxikitzen diola berriro: izpiritu espainola influentzia ezberdinek historian zehar taxutu dutena da, ez arraza edo naturaren batek betiko esentziatua. Honetan Giménez Caballero Ganivet en historismoari lotzen zaio (Espainiari doakion bezainbatean:
‎Oraingoan hispanitatearen zerizana teorizatzen du: lurrak, latinarekin, hizkuntza eta arraza anaia bizkiak sortarazi ditu, katalanak, gaztelau eta galegoak, etab. Euskalduna, berriro, ez da eskeman sartzen, ez arraza eta ez hizkuntza anaia da. Hispanitatearen meditazioan, eta Hendaian, eta Euskal Herriak inon ez dio lekurik eskaintzen bere hispanitatean367 Unamuno-k, berriro, atzeko atetik sartzen du, bestela bere tresna teorikoekin egiten ez dakien batasuna, nolabait, egiten duelako itxurak egiteko.
2007
‎sentiberatasunik ez izatea leporatuko dio. Spengler i, inperialista legez, arraza indartsua interesatzen zitzaion, ez arraza garbia, nazismoarekiko diferentzia nabarmen bat doktrinaren mailan horretan etzango da, cfr. VOLLNHALS, C.,. Preceptor Germaniae. Spenglers politische Publizistik?, in:
‎Ortega-ren kointzidentziak Chamberlain ekin puntu askotan harrigarriak dira (batzuetan korronte bateko sentiera eta ideia komunak izan litezke, menpekotasun zuzenekorik gabe), puntualak ez ezik orokorrak, estiloan bertan hasi eta fakto gorrien, zientzia kamutsarekin? polemizatzeko moduan (filosofia jakintsuago haizeputz baten izenean); historiari buruz tente potente jarreran, hari esijituz, aginduz (esaterako arraza espainol garbirik lehen ez egonda ere orain hori eugenikoki sortzeko esijentzian, elite buruzagi arrazialen aldarrian, etab.); eta ez arrazaren kapituluan bakarrik, baina kontzeptu basikoetan, balioespen historiko nahiz pertsonaletan, historiaren filosofia, bitalistan?, filosofia poli tikoan, balio moraletan. Hala ere, orain darabilgun arloan, puntu bat da nabarmentzekoa:
‎beren begiek beren sortetxe geografikora fokatuak jarraitu zutela? jarraitasun historikoa da, ez arraza, kontatzen duena. Hori da nortasun historikoa sortzen duena? 445 E. Adler orobat, juduekiko testu guztien, baikor zein ezkorren araketa arduratsu baten ondoren, konklusiora iristen da, Herder inola ere ez dela izan judu etsaia, haien patuan dolutzen den, eta haien estudioari bere obraren zati on bat eskaini dion, judulagun?
‎testuak. Geschlecht? dio, h. d., berriz ere Herder, leinu?,, askazi? 310 juduaz mintzo da, ez arrazaz. Herder-entzat, arraza?
‎Gizadia biologiko eta naturalki bakarra eta bera da giza jende guztietan: bereizi, hizkuntza, kultura, nazio/ herritan bereizten da, ez arraza biologikotan. (Nondik, bada, Herder-en ahotan arraza kontzeptua jartzeko enpeinu hau behin eta berriro, sakon sakon erroturiko prejudizioetatik ez bada?).
‎Konkista eskubidearen arrazoia doktrina tradizionala zen noblezia frantsesean, orain Iraultza ostean bere pribilegioak burges eta plebetarren usurpaziotik babesteko legez, lehenago Iraultza aurretik erregearen usurpazioen aurka babesteko ailegatua (Boulainvilliers) 770 Doktrina horretan, frankoaren? esanahia konkistatzailearena da lehenik, ez arrazarena; eta arraza hitzak, usu ageri ohi bada ere, leinu edo familiaren adiera tradizionala du beti (arraza merovingiarra, kapetotarra, etab.).?(?) La race/ des roys françois, yssus de Francion,/ enfant d. Hector, Troyen de nation?, kantatzen du Ronsard ek. Montesquieu-k dinastia esateko eskuarki arraza esaten du(, la race première?
‎ote duen ala ez, Humboldt-ek espresuki ezezkoarekin erantzuten du1149 Oker ez banago, herri bati erreferitua, arraza? normalki erabiltzen duen kasu bakarra euskaldunena da, eta hor ere ikerketa antropologiko baten proiektu zirriborro batean1150 Sekula santa ez arrazaren baten gehiago edo gutxiagotasun kontestuan. Eurozentrismo moduren batetik agian Humboldt ere ezin da guztiz garbitu (zein bai Europan?), horrek bariante, subtil?
2008
‎Praktikan, ordea, Arana Goirik eta bere jarraitzaileek mugimendu politiko bat sortu zuten (EAJ) eta haren inguruan eraikiz joan ziren komunitate nazionala: ez hizkuntzak, ez arrazak, baizik kidetasun ideologikoak eta mobilizazio soziopolitikoak eragingo zuten naziogintza. Hortik Errepublika garaiko «el pueblo nacionalista vasco» esamoldea.
‎Horrez gain, elkartasuna adierazi die atentatuko biktimen ahaide eta lagunei. Haren hitzetan, «terrorismoak ez du ez arraza, ez erlijio ezta sexu desberdintasunik egiten». Dena dela, Erdoganek ez du egileen inguruan izenik eman nahi izan, Turkiako komunikabideek sarraskiaren erantzulea PKK Kurdistango Langileen Alderdia izan zitekeela esan arren.
‎Zer da, honenbestez, Bradley efektua? Jendeak bereziki komunitate zuriak inkestagileen aurrean arraza aurrejuzkurik ez duela garbi uzteko lehiatzaile beltzaren alde agertzeko duen joera, gero benetako bozka intimoa zuriari ematen dion arren( ez arraza kontuengatik, jakina... edo agian pixka bat bai?). Hainbat adituren ustez, Bradley efektua ez legoke hain lotua arrazaren auziarekin, baizik eta euren bozaren norakoa azken unean erabakitzen dutenek,, alderdirik kontserbadoreenari sostengua emateko duten joerarekin.
2009
‎Antza, ez ginen bakarrak. Andima Ibinagabeitiak ere hizkuntzari erreferitua darabil maketo hitza, ez arrazari, eta berak maketotzat jotzen dituenak PNVko abertzaleak dira: –Egia esan Acción Vasca eta Partiduko erdel jarioen menpean bizi baino naiago dut Aprikako zuluen artean bizi.
‎– Guk ez genuen ez politikarik, ez erlijiorik, ez arrazarik, apuntatuta daukat, eskuz.
2011
‎Gainera, Wagner protonazi bat izan zen; azkenerako, Nietzschek berak ere arbuiatu egin zuen. Nietzschek greziar kultura klasikoa maite zuen, eta ez arrazaren mito teluriko ilunak. Wottan, Sigfrido, Walkiriak...
‎157 hurr.), hori ezin da definitu: alegia, herri alemana patu bat da, etab., eta hizkuntza da, ororen gainetik, ez arraza. Ez gaude horrela ohituta, baina nazismoaren barruan korronte ezberdinak egon dira, eta, intelektualen artean batik bat, aintzat hartu beharra legoke inspirazio diferenteak eta horien arteko tenkak, Heidegger ulertzeko behintzat.
2012
‎Urte horretako abuztuaren 18an, beste pitbull bat hil zen hankan bederatzi urteko haurra. Txakur horiek parte hartu duten atal tristeetako batzuk dira, eta honela sailkatutako arrazen artean jarri dituzte: arriskutsuak izan daitezkeenak Espainian. Hala ere, izaera eta edozein kanaberen portaera hezkuntzak zehazten du jabeek eskaintzen diote, ez arrazagatik, ez ezaugarri fisikoengatik. Pitbull batek jabe oldarkor bat badu, bortitza dela erakusten diona, txakurra jabearen isla. Beste kasu batzuetan frogatu da gaixotasunek mina sentitzea zakurrengan jokabide oldarkorrak eragiten ditu.
2013
‎Adituak, ordea, ez dira ados jarri katu batzuk katazarraren belar deiturikoarekiko grina zergatik sentitzen duten azaltzeko, eta beste batzuk beren xarmaz axolagabe agertzen dira. «Felido guztiek ez diote landare honi erantzuten, eta arrazoiak ez daude argi, ez baitira erabakigarriak ez arraza ez sexua ez katuaren ilajearen kolorea». Jeff Grognet ikertzaileak dioenez, ‘Uso y efectos de la hierba gatera en felinos’, ‘The Canadian Beterinary Journal’ zientzia aldizkarian argitaratua.
2014
‎Eguzkipean etzanda, lagun zaharrak balira bezala mintzatu ziren, ez arrazez edo manerez edo Henryk Choupetterekin eztabaidagai izaten zituen beste gauza batzuez, baizik eta gai guztien inguruan ados baleude bezala; gustatzen zitzaienaz mintzatu ziren, alaitzen zituenaz. Neskak tranpolin garaitik jauzi bat irakatsi zion, airean eseriz eta jarraian tentetuz, eta gero Henry saiatu zen, batere eskarmenturik gabe; barregarria izan zen.
‎irakurtzen da beti), formalki soilik hartu: alegia, hemen bortxa horrek ez arrazarik eta ez hizkuntzarik dizu, berak egiten dizu nazioa (beste testuren batzuetan horren arraza germaniarra esentziala izango da, hori omen baita Estatu biziraunkorra sortzeko gai den arraza bakarra) 1716 Ortegaren nazio kontzeptuari G. Moránekin katramilatsu eta friboloa irizteraino ailegatu gabe1717, horrek nazioaren kontzeptu bat ala bi ala hamaika duen ezin da jakin; komenentzien araber... –Dios mío, ¿ qué es España??, hori da angustiatzen duen arazoa) obsesiboki errepikatzen da, haren esanahia behin alde batera dabilela, gero bestera, inkoherente bai, baina beti ad maiorem Hispaniae gloriam.
‎–Antropologoentzat arrazak zoologian ematen zaion zentzu bera dauka? 1806 Antropologoek ikertzen dutena gizadiaren hastapen zoologikoa da, kalkulaezinezko antzinatearen ilunpetan, kulturaren, zibilizazioaren eta hizkuntzaren hastapenak baino askoz antzinago. Aro horretan ez arraza ariar, turaniar eta semitarik dago, are gutxiago germaniar edo zeltarik; hots, oraindik ez dago historiarik. Lehen arraza haiek arraza nahastuak ziren jada, historiaurrean berean?, eta arrazen nahasketa horretatik atereak dira orain, historian?
‎–Ez pongoa, ez longimanoa [antropoideak] dira zure anaia; baina bai amerikarra, negroa. Hori, bada, ez duzu zapaldu behar, ez erail behar, ez ebatsi behar; gizakia baita, zeu zaren bezalakoxea? 1885 Herder beti herri eta nazioez mintzatuko da, ez arrazez. Goethe Herderri atxiki zaio (gauza jakina den arren Ch.
‎Meiners irakurria zuela) 1886 Goethek berak esanik dakigu, Herderren. Ideen? ...zoari doakion II. Atala partikularki, bien arteko eguneroko eztabaida etengabeen artean idatzi zela1887 Erredakzioa bukaturik, publikatu baino lehen, Goethek poz pozez irakurri du eskuizkribua eta edukiari bere adostasun oso osoa adieraziz oniritzi dio1888 Humboldtek aipatu aipatzen ditu arrazak, baina kontzeptu horrekin zer egin ez dakiela esateko; ez baita lortu kontzeptuaren definizio egokirik, ez arraza diferenteen klasifikazio erabilgarririk. Aitzitik, gizajende guztien genero batasuna ebidentea dela, arraza guztiak senideak direla1889; arrazak hizkuntzarekin zerikusirik ez duela (Renanek alderantzizkoa esango baitu), izatekotan ere nazioarekin duela1890 Handik hara, klasizismo eta idealismo alemaneko autoreetan (Fichte, Hegel, etc.), arrazak zerikusirik oso gutxi izango du, gehienetan batere ez, inoiz edo behin hitza haien lumetan aurki badaiteke ere1891.
‎1891 Horrekin ez dira batzuen kirtenkeria antisemitak ukatzen. Baina, Kanti buruz esaterako, L. POLIAKOVek epaitzen du (onginahitsu samar agian), su actitud era más «cristiana» que «racista»?, hots, tradizio erlijiosotik ernea, ez arrazen teoria batetik, ik. Historia del antisemitismo. El Siglo de las Luces, Barcelona 1984, 181 D. F. Straussi buruz,, no abandonó la actitud serena del sabio y se abstuvo de hacer juicios de valor sobre los judíos y sobre quienquiera que fuera?, deritzo POLIAKOVek, Historia del antisemitismo.
‎Abertzaletasun konstituzionalak bere zentzua izan lezake, bere jatorrizko intentzioaren zentzuan hartzen bada: nazioa partaidetza libre eta aktiboaren, konpromiso politikoaren eta solidaritate nazionalaren zentzuan ulertzekoa, hots, balio unibertsalen kontsideroan zentratua (giza eskubideak, etab.), ez arrazaren edo kultura beren beregiko baten edo historia handi baten harrotasunaren gainean. Ezbaibakoa da horren zuzentasun osoa 80 urteetan eta Alemanian aldarri bezala, ez teoria bezala (nazioarena), identitate aleman berri bat ontzeko xedean.
‎Alsaziaren arazoak Renan ez arrazari eta ez hizkuntzari, ez arraza biologikoari ez linguistikoari garrantzirik eman ezinda utzi du: espiritu metafisiko batera ihes egitera behartua.
‎Alsaziaren arazoak Renan ez arrazari eta ez hizkuntzari, ez arraza biologikoari ez linguistikoari garrantzirik eman ezinda utzi du: espiritu metafisiko batera ihes egitera behartua.
‎Prestu prestua ez da, hortaz, alde batetik hori behin eta berriro Mommsenekiko konexioan alegatzea, honek ez baitu horrelakorik pentsarazteko deus inon adierazi; are gutxiago hori Prusiaren edo, orokorki? ...; bestetik Treitschkeren esaldia bera (gerraren erruduntzat nazio frantsesa emanez, Inperatorea soilik gabe) 1188 testuan ez daukan adiera batera bihurritzea da, politikoa eta konkretua baita horren erreferentzia (gerra deklarazioa Parlamentuak egina izatea eta herriak alaikiro ederretsia), gehien gehienez historiko inplizitua (Frantziaren hedapen nazional jarraikiarena historian zehar), inola ere ez arrazarena, edo alemanek jasan omen luketen gehiagotasun kultural frantsesarena.
‎Liburuan zehar arraza eta nazioa balioberdintzat erabiltzen dira, baina, behiala Aljerian administrazio kolonialeko funtzionario izanak biok ez guztiz berdintzeko ardura hartzen du. Arraza batzuk ez dira zibilizatuak, ez dira nazioak (eta ez dirudi nazionalitateen printzipioa aplikatu ahal zaienik), edo ez dute inoiz nazionalitate bat osatu1053, eta berak hemen aldarrikatzen duen hau nazionalitateen printzipioa da, ez arrazena (Delochek ez du pentsatzen nazionalitateen printzipioak kolonientzat balio behar duenik). Behar bezala bereziz, bada:
‎Gero, diskurtso justifikatzailea maila ezberdinetan higitzen da, eta hor bai, sartzen dira hizkuntzaren arrazoia, etab. (inoiz ez arrazarena):
‎Euskaldunok libre izan gera istorian zear? Gaurko mendean, ez arrazak, ez izkuntzak, ez igaroak, ez diote erri bati ematen ez bere buruaren nagusitasuna ezta libre izateko eskubidea bera ere. Ondo dago erri bat gerala guk jakitea?
‎Adrien Plante ez zena lege gizona? Beraz ordena publikoa du helburu eta delinkuentzia zaio arazo, ez arraza. Gil Reicherrek idazten du euskaldunak eta tsiganoak betiko etsaiak direla:
2015
‎Nire osaba Kreseni omenaldi koxkor hau eskaintzen diot beraz, bere lau seme alabak euskaldun hazi direlako, ikastolara joan gabe; nire lehengusu lehengusinetan bizirik dirauelako ez arrazaren hariak baina aitona amonen mintzoak.
‎g. Herria zapalduta, itota, desagertze zorian ikusita, herri horren alde jokatzeko prest azaldu zen gazteria sail zabala. Eta hizkuntza zen? ez arraza, haren nortasunaren ezaugarrietako bat; ezaugarri nagusia, batzuen iritzian.
‎Ildo horretan (filosofian klasikoagoa den nominalismoaren ildoan hain zuzen), konstrukzionismoak berezko errealitate orokor kolektiborik ukatzen du: ez da inongo unibertsal sozialik, ez egiturak, ez klaseak, ez nazioak, ez arrazak, ez generoak... Izenak baino ez dira.
2016
‎«Arrazaren eta arrazen arteko harremanen ikuspegi berri bat eskaintzen du, amets amerikarraren bere bertsioan oinarrituta», azaldu du Boydek. «Batasuna, esperantza eta aldaketa» dira amets horren zutabeak, ez arraza identitatea. Obamak «gu» dioenean, ez zaie beltzei ari:
‎Adituak, ordea, ez dira ados jartzen, zergatik nahi duten felido batzuek katera belar deiarekiko pasioa sentitu; beste batzuk, berriz, ez dira oso erakargarriak. «Katu guztiek ez diote erantzuten landare honi, eta arrazoiak ez daude argi, ez baitira determinanteak, ez arraza, ez sexua, ez ilajearen kolorea». Hala onartzen du Jeff Grognet ek ‘Felinoetan katera belarraren erabilerak eta ondorioak’, The Canadian Albaitinary Journal zientzia aldizkarian.
2017
‎Iruzkin horiek idatzi dituen kazetariari iruditzen zaio naturala dela emakume guztiak bere ingurukoak bezalakoak izatea. Feminitate horrek ez duela ez arrazarik, ez klaserik, ez dagoela politikoki eraikia, uste du emakumeak beren kasa utziz gero, naturalki diren hori izan daitezen, manerarik poetiko eta miresgarrienean bihurtuko direla bere inguruan lan egin eta afaltzen duten emakume horiexek bezalakoak: burges zuri petoak, behar den bezalaxe.
2018
‎15 Torloju musuek, hizkuntzak bezala, ez dute pertsonak bereizten, demokratikoak dira: ez dute inor diskriminatzen ez adinagatik, ez arrazagatik, ezta sexu edo jaiotzagatik ere.
2019
‎Ingalaterra viktoriarrak etxean egonarazi zuen emakumea, erabat; Jane Austenek ezkutuan idazten zuen; kemen izugarria edo ohiz kanpoko destinoa behar zen George Eliot, Emily Brontë bilakatzeko; 1888an, jakintsu ingeles batek idatzi zuen: . Emakumeak ez dira ez arraza bera, eta ez arrazaren erdia ere: ugaldu beste helbururik ez duen azpiespezie bat dira?.
‎Ingalaterra viktoriarrak etxean egonarazi zuen emakumea, erabat; Jane Austenek ezkutuan idazten zuen; kemen izugarria edo ohiz kanpoko destinoa behar zen George Eliot, Emily Brontë bilakatzeko; 1888an, jakintsu ingeles batek idatzi zuen: . Emakumeak ez dira ez arraza bera, eta ez arrazaren erdia ere: ugaldu beste helbururik ez duen azpiespezie bat dira?.
‎Esklabo jaiotako Frederick Douglass horrek, bizitza osoan beltzen askatasunaren alde borrokan jardun zuenez, ondo konprenitzen zituen emakumeen eskubide ukatuak. Alegia, ulertzen zuen ez zela ez arraza ez ar eme kontua bakarrik, askatasun unibertsal batzuk defenditzen zirela. Eta Irlandaren independentziaren alde ere egin zuen ahalegina, Daniel
2020
‎euskaraz zein gazteleraz hazitako soldaduek desberdin erreakzionatzen zuten frantses ku  tsuko nire gaztelaniaren aurrean. Gazteleraz hazitakoek halako destaina batez, seguru asko arrazoi historikoengatik eta ez arrazarekin zerikusirik zeuzkaten faktoreengatik. Euskaraz hezitakoek, aldiz, apaltasunez, beren hizkuntzak gutxiago balio balu bezala nik egiten ditudan bien parean.
2021
‎Guk arrapostu orobat zaukula ez arraza huts izanik ere, Euskaldun girela hiru ehun bizizale izatez, Herria maite dugula
2022
‎Jeneralak txakur garestiak eta arrazakoak dauzka; hau, berriz, auskalo nondik irten den! Ez ilajerik ez arrazarik, maltzurkeria besterik ez! Jeneralak nola izango du, bada, horrelako txakurrik?
‎285). Granatsteinek Kanada" nazio bat bezala" uler dadila eskatzen du," osotasun bat bezala, gizarte bat bezala, eta ez arraza, sexu, eskualde eta klase multzo bat bezala" 88 (Granatstein, 1998: 77).
‎XXI. mendearen hamarkada honetan, abertzaletasuna hainbat joeratan adarkaturik dago, baina hizkuntzaren auzia ez dago erdigunean mugimendu sendoenetan behintzat, ez arrazaren auzia ere. Euskalgintzaren eremu zenbaitetan ikuspegi abertzalea badago, eta horietan garatzen da egun batez ere hizkuntza gatazkaren auzia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia