Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Taula hauetan, euskarazko taldeetan euskaraz ematen diren kredituen kopurua adierazi da.
‎Jakinik azken deialdian nafarren %15eketa EAEko ikasleen %30ek selektibitatea euskaraz egin zutela, NUko ikasleeuskaldunen kopurua kalkula genezake (4 taula). Biologian euskarazko talde batsortzeko adina ikasle euskaldun badago, baina besteetan kopuruak oso txikiak dirahorretarako, ikasle apur horiek bost ikasturtetan sakabanatuta baitaude. Dena den, euskaldun horien kopuruak gutxienez irakasgairen bat euskaraz eskaintzeajustifikatzen dutelakoan gaude.
‎batetik, ongi egituratutako talde handiak, aurrekontu handia kudeatzen dutenak eta kalitate gorenekoargitalpen ugari ateratzen dituztenak, eta bestetik, baita ere talde txikiak, doi doiproiektuak eskatu ahal izatera iristen direnak, eta nazioartean eragin handiegirik ezdutenak. Hala ere, gure iritziz, ez dago alde handirik euskarazko taldeen eta erdarazko taldeen artean. Horretan gauzak asko aldatu dira, irakasle euskaldunakheldutasunera iritsiz joan diren heinean.
‎Aztergai hartu ditugun titulazioak hasi zirenetik, Euskararen Normalizaziorako Plan Unibertsitarioek diotena gauzatzeko asmoz, euskarazko taldeak sortu ziren. Hain zuzen 31 taldea goizez, eta 46 taldea arratsaldez.
‎Azken titulazioan. Kimikan? ez du aukera hori ere ematen, euskarazko taldeak ez baitira inondik inora agertzen.
‎Dena den, esan beharra daukagu, euskarazko taldeen sortze prozesua ez delaoraindik amaitu, aurrekontuei eta azpiegiturari dagozkion arazoek mantsotu eginduten arren.
‎Hiru urteetan euskarazko taldeak dauzkaten titulazioetan, hau da, Mekanikako eta Industria Elektronikako Industria Ingeniaritza Teknikoetan?, enborrezkoeta beharrezko irakasgai ia guztietan dago euskaraz ikasteko aukera: 31etatik 26tanlehenengo kasuan (%84), eta, bat izan ezik, denetan bigarrenean (%97).
‎Bigarren multzoan, berriz, Elektrizitateko IITa dago, eta kasu horretan lehenengo ikasmailan bakarrik aurkitu ditugu euskarazko taldeak. Horixe da, zalantzarik gabe, agertutako portzentaje txikien arrazoia:
‎Horrela, irakasle elebidunek erdaldunek baino ikasle gutxiago (%35 gutxiago) dauzkate, eta hori nabari da euskarazko talde txikien ikasgeletan. Eskertzekoada, gainera, talde handi baino handiagoak dauzkan unibertsitatean horrelakorikgertatzea.
‎Ikasleen joeraz jabetzeko, euskarazko taldeak eskaintzen dituzten titulazio bakoitzaren irakasgai batzuk ikertu ditugu, azken urteetako ikasle kopuruak erabiliz.Baina sortu zaizkigun emaitzetatik ezin daiteke ondorio garbirik atera, aztertutakoirakasgaiaren arabera oso ezberdinak izan baitira. Horren arrazoia irakasgaienezaugarrietan aurkitu dugu nonbait:
2011
‎ikasle kopuru handia eskatzen da, eta euskarazko taldeak ezin du baldintza hau bete. Ez da kontutan hartzen salbuespenak egin behar direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia