2012
|
|
Beraz, lehen egunetik Gobernu berriak erabaki bat hartu du: Werten erreformari men eginez espainolizatzearen helburua duten horiekin kolaboratu eta elebakarrak sortzen segitu edo, hezkuntza sistemaren erreformari ekinez, belaunaldi berriak oso osorik euskaldunduko dituen
|
euskarazko
murgiltze eredu bakarra ezarri. Hizkuntza gatazkak botere gatazkak dira, boterea euskara normalizatzeko erabili nahi ote den erabakitzea da kontua.
|
2013
|
|
Gutxieneko hizkuntza gaitasun hori ez badute, gaztelaniara pasako dira, taldekideek euskaraz hitz egitea oztopatuz eta jardueraren helburua eragotziz. Beharrezko euskara maila hori ereduak bermatzen du(
|
euskarazko
murgiltze eredua). Hala ere, eredutik kanpoko ikasleek euskara proba egiteko aukera izanen dute.Bestalde, garbi utzi behar dugu Larunblai eta Iseka ez direla aisialdiko jarduera arruntak (ludotekak antolatzea ez dagokio Euskara Zerbitzuari).
|
2014
|
|
2013 urtea latza izan da
|
euskarazko
murgiltze ereduarentzat. Jakina denez, Patrick Dallenes Baionako suprefet berriak 1850 urteko Falloux legea oraino indarrean dela oroitarazi du Paueko auzitegiarekin batean.
|
|
apustu ausarta egin behar du sistema propioaren alde, inongo justifikazio pedagogikorik ez duten gaur egungo hizkuntza ereduak alde batera utzita. Izan ere, hezkuntza komunitate osoak badaki
|
euskarazko
murgiltze ereduak bakarrik bermatzen duela derrigorrezko eskolaldia bukatutakoan ikasleek EAEko bi hizkuntza ofizialak ezagutzea (A eta ereduek ez dute horrelakorik bermatzen, eta beraz, urratzen dute aukera berdintasunaren printzipioa, edozein hezkuntza sistemak bete beharreko printzipioa). Bestalde, Europan, aspaldi deitoratuta daude ikasleak jatorri hizkuntza edo beste arrazoi batengatik bereizten dituzten hezkuntza sistemak, baita kupo politikak ere (ikasleak jatorriaren arabera banatzea; alegia, oztopotzat hartzen dena denen artean banatzea zama hain handia izan ez dadin).
|
|
Elebitasuna emaitza okerragoekin lotzen bada, arrazoia ematen zaie gaztelania eskolako irakas hizkuntza izatea (hizkuntza behikularra) eskatzen dutenei (izan ere, horrelako hipotesiak behin mahai gainean jarrita, inork gutxik pentsatuko du nagusi den hizkuntza dela oztopoa; aitzitik, hizkuntza txikia, gutxiagotua, bihurtzen da galga). Azterketa guztiek agerian utzi badute
|
euskarazko
murgiltze ereduko ikasleek lortzen dituztela emaitzarik onenak konpetentzia guztietan, nola iradoki daiteke kontrakoa. Migrazioa, bestalde, iritzi publikoaren aurrean arazo moduan identifikatzea eta familia migratzaile jakin batzuen seme alabak dituzten eskolak porrotarekin edo kalitate faltarekin lotzea arduragabekeria galanta da.
|
|
Bidea nekeza izan da eremu ez euskalduneko ikastolentzat. «Bakarrak izan gara
|
euskarazko
murgiltze eredua aurrera eramaten, izugarrizko lana egin dugu, eta hamaika eragozpeni aurre egin behar izan diegu», argitu du Aranazek. Egindako lanak aitorpena behar duela iritzi diote hirurek.
|
2016
|
|
Oro har, gurasoen aukeraketan oinarritu da ereduen sistema, nahiz eta lurralde batzuetan oso muga handiak eduki dituen. Lekua irabaziz joan da
|
euskarazko
murgiltze eredua, euskara hizkuntza nagusi duena. Euskal Herri osoa aintzat hartuta, ikasleen erdiak pasatxo ari dira eredu horretan. Hego Euskal Herrian eredua esaten zaio?.
|
2017
|
|
Gurasoak hizkuntza biziberritze prozesuan aktore ipar euskal herrian azken hamarkadetan euskararen familia bidezko transmisioaren etena gertatu da. ordea, azken aldian hiztun kopuruaren hazkunde apala gertatu da eta horretan izan dute zerikusirik seme alabak euskarazko murgiltze eskoletara eramateko erabakia hartu duten gurasoek. izan ere, euskararen jarraipenaren aktore gisa jokatzen dute eta bere egiten dute" moztu" dena" josteko" zeregina, lekukoa pasatzekoa. Jakitun dira
|
euskarazko
murgiltze ereduaren aldeko hautua eginda ahalegin kolektibo baten partaide direla.
|
|
Jakitun dira
|
euskarazko
murgiltze ereduaren aldeko hautua eginda ahalegin kolektibo baten partaide direla.
|
|
Gurasoak jakitun dira
|
euskarazko
murgiltze ereduaren aldeko hautua eginda ahalegin kolektibo baten partaide direla.
|
|
1 SARRERA ikerketa honetan guraso erdaldunek beren seme alabak
|
euskarazko
murgiltze ereduan hezteko hautua dugu ikergai, euskararen jarraipenerako funtsezko gertaera gisa. ipar euskal herrian euskarak atzera egin du azken hamarkadetan eta galera prozesua ez da oraindik eten, nahiz eta aldaketa zantzuak nabaritu: azken urteotan euskarazko murgiltze eredua eta sare elebiduna hazten ari dira etengabe, hizkuntzari eusteko borondate sozialaren erakusgarri. hizkuntza komunitate bakarrean integratzea eta elebitasun sozialaren kasuan hizkuntza bat bertzearen gainetik nagusitzea dominazio politikoaren emaitza da, alegia hizkuntza bakar eta legitimoa inposatzeko indarra duten instituzioen jardunarena (bourdieu, 1982:
|
|
1 SARRERA ikerketa honetan guraso erdaldunek beren seme alabak euskarazko murgiltze ereduan hezteko hautua dugu ikergai, euskararen jarraipenerako funtsezko gertaera gisa. ipar euskal herrian euskarak atzera egin du azken hamarkadetan eta galera prozesua ez da oraindik eten, nahiz eta aldaketa zantzuak nabaritu: azken urteotan
|
euskarazko
murgiltze eredua eta sare elebiduna hazten ari dira etengabe, hizkuntzari eusteko borondate sozialaren erakusgarri. hizkuntza komunitate bakarrean integratzea eta elebitasun sozialaren kasuan hizkuntza bat bertzearen gainetik nagusitzea dominazio politikoaren emaitza da, alegia hizkuntza bakar eta legitimoa inposatzeko indarra duten instituzioen jardunarena (bourdieu, 1982:... 28). baieztapen horretatik abiatuta, geure buruari galdetzen diogu zergatik guraso batzuek seme alabak legitimoa eta ofiziala ez den hizkuntza batean eskolatzen dituzten. gainera, irudi luke guraso erdaldunak daudela euskaratik eta euskal kulturarengandik urrunen. alta, badira euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldunak eta beren arrazoietan sakontzea da gure asmoa. ipar euskal herrian euskararen aldeko berpiztea berantiarragoa izan da (Mart� nez de luna, 2012: 117; Coyos, 2008:
|
|
137). hizkuntza sozializazioa aipatu dugu eta hori da aztergai dugun gertaera interpretatzeko hobetsi dugun ikuspegia. hizkuntza gutxituei dagokienez, ikerketa gutxi egin da europan ikuspegi teoriko hori baliatuta (ibid., 127), eta euskal herriko kasuan paula kasaresek erabili du, nafarroari dagokionez, euskararen jarraipenari buruzko bere lanean (kasares, 2014). gure ikerketa diziplina soziologikoaren barne kokatzen dugu, diziplinartekotasunaren balioa eta beharra aldarrikatzen baditugu ere. gehienetan, soziologiak hizkuntza gutxituen gaiari ikuspegi kuantitatibo eta makro soziologikotik heldu dio (kasares 2014: 41). ikerketa honek, orIkerketa honetan guraso erdaldunek beren seme alabak
|
euskarazko
murgiltze ereduan hezteko hautua dugu ikergai.
|
|
2.1 Ikerketaren galdera ipar euskal herrian azken hamarkadetan euskararen transmisioaren etena gertatu da, eta etxean euskara jaso duten belaunaldiek ez diete gerora beren seme alabei irakatsi. testuinguru horretan,
|
euskarazko
murgiltze eredua zabaltzen ari da eta horrek gure arreta piztu du. gero eta guraso gehiagok egiten dute seme alabak euskarazko murgiltze ereduan matrikulatzeko hautua, horietako batzuk guraso erdaldunak izaki.
|
|
2.1 Ikerketaren galdera ipar euskal herrian azken hamarkadetan euskararen transmisioaren etena gertatu da, eta etxean euskara jaso duten belaunaldiek ez diete gerora beren seme alabei irakatsi. testuinguru horretan, euskarazko murgiltze eredua zabaltzen ari da eta horrek gure arreta piztu du. gero eta guraso gehiagok egiten dute seme alabak
|
euskarazko
murgiltze ereduan matrikulatzeko hautua, horietako batzuk guraso erdaldunak izaki.
|
|
Galderaren formulazioa ulertu nahi dugu zergatik guraso erdaldunek, euskarazko gaitasun mugatua edo batere ez dutenek erabakitzen duten beren seme alabek euskara ikastea murgiltze ereduari esker. euskararen gizarte erabilera ahula den ingurune horretan, zein dira guraso erdaldunek
|
euskarazko
murgiltze eredua hautatzeko arrazoiak, eta hori eginda, seme alabak euskaraz (ere) sozializatzeko eta euskararen jarraipena ahalbidetzeko?
|
|
5.3 Bizitza kontakizuna guraso hauen erabakiaren arrazoiak ulertu nahi ditugunez (irudikapenak, diskurtsoak, iritziak, estrategiak, eta abar.), ezinbestekoa zaigu haiei hitza ematea; diskurtsoaren analisiaren bidez erantzunak emateko gai izanen gara. aktoreen diskurtsoen eta praktiken arteko harremana erakustea da gakoa. eta horretarako ikerketa tresna egokiena bizitza kontakizuna iruditu zaigu. norbere bizipenaren atal jakin bat kontatzea da bizitza kontakizuna (bertaux, 1997: 36). beraz, bizipenak, gertaerak, egoerak, egitasmoak eta ekintzak interesatzen zaizkigu (ibid., 38), betiere hizkuntzarekin lotuta. gure ikerketa galderari erantzuteko hainbat lagunen ibilbide biografikoak harremanetan jarri eta konparatu ditugu. errepikapen eta berezitasunei erreparatuta,
|
euskarazko
murgiltze ereduaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldun guztientzat orokortzeko moduko ondorioetara ailegatu gara. konparaketa ikerketa etno soziologikoaren muinean dago, ibilbide biografikoak alderatuta egoera berdintsuak eta ekintza logika antzekoak agertzen dira eta mekanismo edo prozesu sozialak ondorioztatzen (ibid., 95).
|
|
Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean
|
euskarazko
murgiltze ereduaren aldeko hautua azaltzeko arrazoi instrumentalek pisu nabarmena dute: elebitasunaren abantaila pragmatikoak azpimarratzen dituztenek zein kultura eta identitate motibazioak bertzeen gainean paratzen dituztenek erabili dizute argudio horiek. agian argudio mota hau nabarmentzea erabilpen estrategiko baten ondorio da; kontua litzateke errepertorio batetik abiatuta une eta mintzakide jakin baten ezaugarrietara modulatzea gure diskurtsoa. galdekatutako gurasoei jarri dizkieten eragozpenen artean aipagarriak dira euskarazko irakaskuntza lerratze politiko batekin identifikatzen dituztenak. nahiz eta elkarrizketatu ditugun guraso gehienak sozializatuak eta erakarriak izan diren, bikotekideen eta lagunen aldetik, mundu asoziatiboan edo kultur ekitaldietan parte hartuta, eta abar, hizkuntza sozializazioaren ikuspegitik baieztatzen ahal dugu ez direla aktore pasibo izan:
|
|
Ikasle euskaldun eleaniztunak sortzeko
|
euskarazko
murgiltze eredua garatzea.
|
|
Ikasle euskaldun eleaniztunak sortzeko
|
euskarazko
murgiltze eredua garatzea.
|
2018
|
|
" Hezkuntza publiko inbertsioa, plantilak eta baliabideak handitzea, onartezinak diren behin behinekotasun mailak eta gelako ikasle kopurua murriztea, eta soldatetan, ordezkapenetan, bajetan, erretiroan eta gainerako lan baldintzetan ezarritako murrizketak alde batera uztea" exijitzen ari dira. " Hezkuntza eta ikasleak euskalduntzean aurrerapausoak emango dituen
|
euskarazko
murgiltze eredua garatzea eta, LOMCE eta Heziberri zein hezkuntzaren merkantilizazioa alde batera utziz, hezkuntza berdintasuna, justizia soziala, integrazioa eta gizarte kohesioa bermatzeko oinarrizko tresna izatea ere" aldarrikatzen dute.Azken urteotako greba eta mobilizazio hauen bidez, hainbat neurri hartzea eskatzen ari dira Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailari: Hezkuntza inbertsioa h...
|
|
" Hezkuntza publiko inbertsioa, plantilak eta baliabideak handitzea, onartezinak diren behin behinekotasun mailak eta gelako ikasle kopurua murriztea, eta soldatetan, ordezkapenetan, bajetan, erretiroan eta gainerako lan baldintzetan ezarritako murrizketak alde batera uztea" exijitzen ari dira. ...uratu behar dira. LOMCE Euskal Herriko gure ikastetxeetatik ateratzea eta honen moldaketa hutsa den Heziberri bertan behera uztea. Hezkuntzaren merkantilizazioa alde batera uztea, egungo desorekak gaindituz hezkuntza garapen pertsonal eta sozial integralerako tresna izan dadin (kohesio soziala, integrazioa, aniztasuna, berdintasuna, hezkidetza oinarri). Ikasle euskaldun eleaniztunak sortuko dituen
|
euskarazko
murgiltze eredua garatzea. Balizko Hezkuntza legearen aurrean sindikatu, hezkuntza eragile eta herritarron parte hartzea eta iritzia aintzakotzat hartzea.
|
2020
|
|
Orain etorri da errebolta, baina argi diote euren eskubideak aldarrikatuko dituztela. Iruñako Euskalgintza plataformak gidatzen du
|
euskarazko
murgiltze eredua babesteko mugimendua, eta bertako partaide dira hiri buruzagiko euskaltegiak, hainbat kultur elkarte, familia eta guraso taldeak, Hizkuntz Eskubideen Behatokia, Kontseilua eta LAB, ELA eta Steilas sindikatuak. Urtarrilaren 23an publikoki azaldu zuten kezka, eta otsailaren 1ean ehunka lagun elkartu ziren udaletxearen aurrean.
|
|
«Epaiak ez du behartzen euskarazko haur eskolak kentzera; beste era batera egin zitezkeen gauzak, euskarazko eskaintza zeharo murriztu gabe». Lau eskolatan eskaintzen zuten
|
euskarazko
murgiltze eredua orain arte; aurrerantzean, eskola bakarrak izanen du eredu hori, eta beste batean plazen erdiak eskainiko dituzte euskaraz. «Bularreko haurren kasuan, hogei plaza eskainiko dituzue euskaraz, Iruñe osoan.
|
|
Eleaniztasunaren aldeko aldarria egin zuen: «Bi hizkuntza modu egoki eta orokortuan irakatsi eta ikasi ahal izateko bide bakarra
|
euskarazko
murgiltze eredua eskaintzea da. Horixe nahi dugu gure txikientzat, eta hautu hori egin nahi duen orok aukera izatea ere bai».
|
|
Bozeramaileen arabera, bi hizkuntza ongi menperatuta, errazagoa da beste bat ere ikastea. «Iruñean, bi hizkuntza modu egokian eta orokortuan ikasteko modu bakarra
|
euskarazko
murgiltze eredua eskaintzea da», esan zuten.
|
2021
|
|
Seaskaz gain, bada aukera eskola publikoan euskara hutsez ikasteko eta, den konplexurako, badu arrakasta elkarrizketatuek adierazi dutenez eskola inguruk eskaintzen dute egun Ipar Euskal Herrian. Konplexua da, orain arte esperimentazio gisa bideratzen delako
|
euskarazko
murgiltze eredua eskola publikoetan. Bestela, tokiko hizkuntzan irakatsi ahal izateko, edo aparteko ikasgai bezala irakasten da, edo sail elebiduna behar da izan alegia, denbora erdi frantsesez eta denbora erdi euskaraz.
|
|
Bestea politika kultural sendoagoak plantan ezartzea. Edo, irakaskuntzan, espresuki onartzea
|
euskarazko
murgiltze eredua eskola publikoan sartzea. Parlamentuari dagokio lan hori egitea, eta Lapurdiko, Nafarroa Behereko eta Zuberoako hautetsi eta instituzioei zubi lana egitea, lurraldeko
|
|
Iragan udako afera izan zen. Hiriburuko Basté Quiéta eskolan,
|
euskarazko
murgiltze eredua esperimentatzeko proiektuari ukoa eman zion Estatuak. Hilabete luzaz, Hezkunde Nazionaleko Ministeritzako zerbitzuekin batera proiektua landu eta gero, iraileko sartzerako aste gutxiren faltan, gibelera egin zuen Estatuak, haserre gorria eraginez1 Erabakiaren oinarri, euskarazko murgiltzearen eta Frantziar legediaren arteko aurkakotasunak argudiatu zituen Ministeritzako Paueko bulegoetako Inspektoreak2.
|
|
Izan ere, Ipar Euskal Herriko unibertsitate mailan, euskararen presentzia mugatua da oso, funtsean, Euskal Ikasketetara zedarritzen delako, Euskara irakasgaia beste karrera batzuetan ematen bada ere eta euskarazko irakaslea izatzeko oposaketak prestatzeko aukera badago ere. Aitzitik, garatzeko aukera gogoangarriak dauzka, besteak beste, euskararen ezagutza hazi baita gazteen artean (Urteaga, 2019) eta sail elebidunetatik zein
|
euskarazko
murgiltze eredutik ateratzen diren ikasle kopuruak gora jarritzen baitu, hizkuntza eta kultura nortasun propioak agerikoak baitira (Urteaga, 2021), ikasleen eskaera geroz eta apartagoa delako, eta, Iparraldeko unibertsitate eskaintza garatzeko nahimena agertzen baitute gizarte zibil antolatuko ordezkariek nola erakunde publikoek. Alabaina, abagune horiek gauzatu daitezen, premiazkoa da irakasleak eta irakaslegaiak euskaraz hezitzea eta mugaz gaindiko kooperazioa sendotzea.
|
|
Neurketaren arabera, haur eskolako gurasoen %38, 5ek eskuratu nahiko lukete euskarazko tokiren bat. Iruñe osoan, ordea, gaur gaurkoz
|
euskarazko
murgiltze ereduko eskola bakarra dago, Txantreako Izartegi zentroan. Beste hiru zentrotan gaztelerazko eta euskarazko eskaintza mistoa dago, baina murgiltze eredurik gabe.
|
|
Errealitate hori eskuan, gutxieneko proposamen bat egin zuten: lau barrutitako bakoitzean
|
euskarazko
murgiltze eredua bermatzea. «Proposamena gutxieneko bat da; ez da nahiko genukeena».
|
|
Ikastetxeak sare bakar horren parte izateko baldintza batzuk zehazten genituen:
|
euskarazko
murgiltze eredua, laikotasuna, inklusibotasuna (segregazioei aurre eginez), euskal curriculuma, pedagogia feminista, doakotasun erreal eta erabatekoa, berdintasun, meritu eta gaitasunean oinarritutako kontratazioa, eta kudeaketa eredu garden eta parte hartzailea, besteak beste. Antolaketari dagokionez, gurean 80ko hamarkadatik ezkerrak aldarrikaturiko egitura deszentralizatua defendatzen dugu.
|
|
—Trantsizio fase honetan, sare bakarraren parte izan nahi duten ikastetxeek diru publikoa jaso dezaten baldintza batzuk ezarri behar dira:
|
euskarazko
murgiltze eredua bultzatzea, laikotasuna, inklusiboak izatea (segregazioei aurre eginez), pedagogia feminista bultzatzea, doakotasun erreala eta erabatekoa (kuotak desagertzera joz), langileen kontratazioa batzordeak ezartzea (berdintasunean, merituan eta ahalmenean oinarrituriko hautaketa prozesuak eginez) zein kudeaketa eredu parte hartzaileak eta gardenak, besteak beste....
|
|
Euskara frantsesa irakaskuntza elebidunak eta
|
euskarazko
murgiltze eredua praktikatzen duen irakaskuntzak garapen esanguratsua ezagutu dute Ipar Euskal Herrian. Hori ikusi da sail horietan izena eman duten ikasleen kopuruetan eta baita ere irakaskuntza publiko, pribatu kristau eta laiko asoziatiboaren sail kopuruetan.
|
2022
|
|
Datorren ikasturtean %7 jaitsiko da
|
euskarazko
murgiltze ereduaren eskaintza Iruñeko haur eskoletan. Urtez urte Iruñeko Udala murrizten ari da euskarazko eskaintza Iruñeko haur eskoletan.
|
|
Txantreako Izartegi. «Eredu mistoen sustapenarekin
|
euskarazko
murgiltze ereduaren eta euskarazko transmisioaren kontra doaz», salatu du Iñigo Otxoa HE Gurasoak elkarteko kideak.
|
|
«Nafarroako Gobernuan dauden indar euskaltzaleei dei egiten diegu zerbait egin dezaten». Iruñeko lau barrutietan
|
euskarazko
murgiltze eredu bana exijitzen dute, eta Lezkairuko eta Mendebaldeko haur eskola berriak euskarazko murgiltze ereduan izatea. Horretarako eginen dute elkarretaratzea, Murgiltzerik ez euskaraz?
|
|
«Nafarroako Gobernuan dauden indar euskaltzaleei dei egiten diegu zerbait egin dezaten». Iruñeko lau barrutietan euskarazko murgiltze eredu bana exijitzen dute, eta Lezkairuko eta Mendebaldeko haur eskola berriak
|
euskarazko
murgiltze ereduan izatea. Horretarako eginen dute elkarretaratzea, Murgiltzerik ez euskaraz?
|
|
«Euskara zokoratzen ari dira, argi eta garbi», salatu du Edurne Lekunberri Donibane haur eskolako zuzendariak. Haur eskola horretan, urtetik urtera,
|
euskarazko
murgiltze eredua aukeratzen zuten gero eta familia gehiagok, eta, horri esker, eredua ere handitzen ari zen Haur eta Lehen Hezkuntzan: «Adibidez, atzerritar asko euskarara hurbiltzen ziren haur eskoletan, eta gero galdetzen zuten nola jarraitu ahal zuten euskaraz.
|
|
Betebehar horiek zein diren zehaztu dute: segregazio guztiak gainditzea eta inklusiboak izatea,
|
euskarazko
murgiltze eredua bermatzea, laikoa izatea, hezkidetza «egiturazkoa» izatea eta parte hartzea bultzatzea. Konpromisoak hartzera behartzearekin batera, uste dute diru publikoa jasotzeak titulartasunean ere eragina izan lukeela.
|
|
Iruñean dauden hamazazpi haur eskoletatik bakarrak eskaintzen du
|
euskarazko
murgiltze eredua. Horien artean, Iruñeko Udalarenak dira hamabi zentro, eta Nafarroako Gobernuarenak, berriz, beste bost.
|
|
Azaldu zuten haurrak
|
euskarazko
murgiltze ereduan matrikulatzea «hautu pertsonal hutsaz harago» doala: «Gure haurrak arrazakerian, matxismoan edo LGTBIfobian hezi nahi ez ditugun moduan, ez ditugu hezi nahi euskarari bizkarra emanez».
|
|
Etorkizuneko sistema horrek «eskumen eta curriculum esparru propioak» izango lituzke, inbertsio handiagoa (BPGaren %6 helburu), lan baldintza «egokiak» eta segregazioa desagerrarazteko neurri zehatzak (besteak beste, matrikulazio bulego bakarra eta jardueren eta ekipamenduen kontrola aipatu ditu). Era berean, ELAren proposamenen artean ageri dira
|
euskarazko
murgiltze eredua abiatzea eta sare bakarra ezartzea: «Egungo sare banaketa gainditu eta publikoa izango den sare bakarrerako trantsizio neurriak diseinatzea; besteak beste, borondatea luketen eskolak publifikatzeko marko egonkor bat ezartzea».
|
|
Halaber, itunean beren beregi jasotzen ez bada ere, murgiltzeaz aritu da Arrese: «Gaur, [atzo]
|
euskarazko
murgiltze eredutik gertuago gaude». Anduezak, berriz, eredu hirueleduna izan du hizpide, akordioaren bertute gisa aipatuta:
|
|
Euskarazko murgiltze eredua da aniztasun eta justizian hezten duen eredua, eta horretarako, auzo guztietan euskara eta gaztelania erabat menperatzeko gai izango diren haur eskola ereduak behar ditugu, bai eta, etorkizunean, bestelako hizkuntzak ikasi ahal izateko gaitasuna handituko diena. Hori guztia eskaintzen du
|
euskarazko
murgiltze ereduak.
|
2023
|
|
eredu mistoak planteatzeak ez die bermatuko haurrei euskararen irakaskuntzan prozesu egokia, ezta gainerako hizkuntzen irakaskuntza ere. Horretarako, Nafarroako Gobernuak zein Iruñeko Udalak
|
euskarazko
murgiltze ereduaren eskaintza aktibo bat egin lukete.
|
|
Euskara. «EH Bilduk
|
euskarazko
murgiltze ereduaren alde egingo du», nabarmendu dute. Gainera:
|
|
Euskara. «EH Bilduk
|
euskarazko
murgiltze ereduaren alde egingo du», nabarmendu dute. Gainera:
|
|
Iraganean bezala, etorkizunean ere, euskararen normalizazioarekin konpromisoa duten eskoletan plangintzak egingo dira bi hizkuntzen ezagutza bermatzeko, eta horretarako borondaterik ez dagoen tokietan, ez. Horregatik, alderdi politiko guztiek uko egin zioten hasieratik bi hizkuntza ofizialen ezagutza bermatzen duen
|
euskarazko
murgiltze ereduari, ez dagoelako ezagutza hori bermatzeko benetako borondaterik.
|
|
Beraz, puntuz puntu honaino idatzitako guztia elkar lotua dago, eta, hain zuzen ere, azkeneko atal hau lehen lerroan jarrita, euskara lehen hizkuntza ez duten ikasleentzako harrera eta murgiltze planaren oinarriak idatzi dira:
|
euskarazko
murgiltze eredua izango da harrera linguistikoa eta ondorengo hezkuntza prozesuaren ardatz, hau da, iritsi berriak diren haurrak euskaratik eta euskara maitatuz murgiltzeko eredua; ikuspegi ekosistemikoa eta hezkuntza emozionala izango dira zutabe; eta kulturartekotasunaren begiradatik abiatuta, espazio inklusibo batean murgiltzeko tresnak izango dituen gida eta hezkuntza programa izango da....
|