2005
|
|
Nahi eta ezin hori euskararekin agertu zen oso argi: aldizkaria, ia osotasunean gazteleraz zegoen, baina
|
euskarari
lekua ematen saitu zen, gurari hori, duinki betetzea lortu gabe. Neurri batez euskal kolaborazioek ezin bete zutelako aldizkari osoa, baina baita Herranan jarrera zabalagatik Revista espainiar auziei ere irekita egon zen (hauek euskal auzien aldean oso gutxi izan arren).
|
|
Ia urte bete da BERBALAMIÑE EUSKARA ELKARTEA sortzeko batzar orokorra burutu genuenetik. Denbora honetan, gure helburuei jarraituta, zenbait lan eta ekitaldi burutu dugu; alde batetik funtzionamendua ziurtatuko dituztenak (elkartea legeztatzea, egoitza berria…), eta beste aldetik euskaldunok harremanetan jartzeko eta
|
euskarari
lekua ematen laguntzeko ekitaldiak (euskal afaria, mendi irteerak, pala txapelketa). Orain aro berri baten aurrean gaude, eta zure laguntza eta bultzada behar beharrezkoak dira.
|
2008
|
|
Zelangura ere, euskarazko artikuluen kopurua gutxituz joan zen aldizkari batetik hurrengora. Bizkaitarran eta Baserritarran bertan, aldizkari jeltzaleotatik euskarari tarte handiena eskaintzen ziotenak izanik, Sabino Aranak 675 orri idatzi zituen gaztelaniaz, eta aldiz euskaraz 15(% 2a) 442 Hola bada, Sabino Aranak, batetik,
|
euskarari
leku eman bazion ere bere aldizkari politikoetan, bestetik aski modu testimonialean egin zuen443 Arana Goirik aldizkariotan sustatu zuen euskara fonetismodun bizkaiera mota bat zen, berak sortutako ortografia eta neologismoekin idatzia, horrek bere irakurketa zailtzen zuela.
|
2022
|
|
Eusko sarean sartzen den profesional orok, euskaraz jakin edo ez, euskararen aldeko desafioa altxatzen du. Enpresek eta saltegiek seinaletika elebiduna (euskara/ frantsesa) plantan ezarri behar dute,
|
euskarari
lekua emanez. Bestalde nahi duenari, Eusko elkartearen partaide den AEKan 20 oreneko formakuntza segitzeko aukera emana zaio.
|
2023
|
|
Bada, bizitako emozioek eta hizkuntza baten edo bestearen erabilerak harreman estua dute (Guirado 2021); bizipen positiboek motibazioan dute eragina (Gutierrez 2014); eta biak ala biak sustatuta atea zabaltzen da hizkuntza baten edo bestearen erabileraren hautuan eragiteko. Hots, aisialdi hezitzaile eta euskaldunak, haurrek2 hizkuntzen arteko aukeraketa etengabean
|
euskarari
lekua emateko bidea egiten da; hizkuntza jarrerak aldatzekoa (Olasagarre eta Ramos 2021).
|
|
«Urte osoan euskarak badu garrantzia, liburu eskaintza aldetik, adibidez, eta, bestalde, musikan ere bai. Beti entseatzen gara
|
euskarari
lekua ematen; orduan, ezin gara Mintzalasain ez izan». Aitortu zuen, gainera, halako ekitaldiek bozgorailu efektua dutela, eta aukera ematen diela lekua eta eskaintza hobeki ezagutarazteko.
|
|
Vilak (2004) Katalunian indarrean dagoen murgiltze ereduaren inguruan, orain arte garatutako guztiarekin koherentziaz dio, inork ezin duela ezeztatu, bi hizkuntza edo gehiagoren testuinguruan lan egiten duten hezitzaileek ez behintzat, eredu horren arrakasta motibazioari eta jarrerari loturik dagoela. Ildo beretik Olasagarrek eta Ramosek (2021) diote, ikasleak motibatu egin behar direla hizkuntzen arteko aukeraketa etengabean
|
euskarari
lekua emateko. Bada, iritsi berriak diren eta euskara ama hizkuntza ez duten ikasle oro, hizkuntza eta kultura testuinguru berrian murgiltzeko, ezinbesteko premisa da murgiltze eredua.
|