Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2005
‎Nahi eta ezin hori euskararekin agertu zen oso argi: aldizkaria, ia osotasunean gazteleraz zegoen, baina euskarari lekua ematen saitu zen, gurari hori, duinki betetzea lortu gabe. Neurri batez euskal kolaborazioek ezin bete zutelako aldizkari osoa, baina baita Herranan jarrera zabalagatik Revista espainiar auziei ere irekita egon zen (hauek euskal auzien aldean oso gutxi izan arren).
‎Ia urte bete da BERBALAMIÑE EUSKARA ELKARTEA sortzeko batzar orokorra burutu genuenetik. Denbora honetan, gure helburuei jarraituta, zenbait lan eta ekitaldi burutu dugu; alde batetik funtzionamendua ziurtatuko dituztenak (elkartea legeztatzea, egoitza berria…), eta beste aldetik euskaldunok harremanetan jartzeko eta euskarari lekua ematen laguntzeko ekitaldiak (euskal afaria, mendi irteerak, pala txapelketa). Orain aro berri baten aurrean gaude, eta zure laguntza eta bultzada behar beharrezkoak dira.
2008
‎Zelangura ere, euskarazko artikuluen kopurua gutxituz joan zen aldizkari batetik hurrengora. Bizkaitarran eta Baserritarran bertan, aldizkari jeltzaleotatik euskarari tarte handiena eskaintzen ziotenak izanik, Sabino Aranak 675 orri idatzi zituen gaztelaniaz, eta aldiz euskaraz 15(% 2a) 442 Hola bada, Sabino Aranak, batetik, euskarari leku eman bazion ere bere aldizkari politikoetan, bestetik aski modu testimonialean egin zuen443 Arana Goirik aldizkariotan sustatu zuen euskara fonetismodun bizkaiera mota bat zen, berak sortutako ortografia eta neologismoekin idatzia, horrek bere irakurketa zailtzen zuela.
2022
‎Eusko sarean sartzen den profesional orok, euskaraz jakin edo ez, euskararen aldeko desafioa altxatzen du. Enpresek eta saltegiek seinaletika elebiduna (euskara/ frantsesa) plantan ezarri behar dute, euskarari lekua emanez. Bestalde nahi duenari, Eusko elkartearen partaide den AEKan 20 oreneko formakuntza segitzeko aukera emana zaio.
2023
‎Bada, bizitako emozioek eta hizkuntza baten edo bestearen erabilerak harreman estua dute (Guirado 2021); bizipen positiboek motibazioan dute eragina (Gutierrez 2014); eta biak ala biak sustatuta atea zabaltzen da hizkuntza baten edo bestearen erabileraren hautuan eragiteko. Hots, aisialdi hezitzaile eta euskaldunak, haurrek2 hizkuntzen arteko aukeraketa etengabean euskarari lekua emateko bidea egiten da; hizkuntza jarrerak aldatzekoa (Olasagarre eta Ramos 2021).
‎«Urte osoan euskarak badu garrantzia, liburu eskaintza aldetik, adibidez, eta, bestalde, musikan ere bai. Beti entseatzen gara euskarari lekua ematen; orduan, ezin gara Mintzalasain ez izan». Aitortu zuen, gainera, halako ekitaldiek bozgorailu efektua dutela, eta aukera ematen diela lekua eta eskaintza hobeki ezagutarazteko.
‎Vilak (2004) Katalunian indarrean dagoen murgiltze ereduaren inguruan, orain arte garatutako guztiarekin koherentziaz dio, inork ezin duela ezeztatu, bi hizkuntza edo gehiagoren testuinguruan lan egiten duten hezitzaileek ez behintzat, eredu horren arrakasta motibazioari eta jarrerari loturik dagoela. Ildo beretik Olasagarrek eta Ramosek (2021) diote, ikasleak motibatu egin behar direla hizkuntzen arteko aukeraketa etengabean euskarari lekua emateko. Bada, iritsi berriak diren eta euskara ama hizkuntza ez duten ikasle oro, hizkuntza eta kultura testuinguru berrian murgiltzeko, ezinbesteko premisa da murgiltze eredua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia