Emaitzak: 3
2009 | ||
Errespetu osoz eskatuko diegu, ordea, hori eskatzeko bai baita hau leku aproposa?, arren utz diezaiotela euskara tresnatzat erabiltzeari autogobernuaren eta sistema demokratikoaren zilegitasuna ukatzeko, utz diezaiotela euskara hartarako instrumentalizatzeari eta euskararekin tresnakeria [23] egiteari (Villasante, 1988). Izan ere, euskal gizarteak eta herri aginteek euskara berrindartzeko egin duten ahalegin arrakastatsua interes politiko jakin batzuen zerbitzuan gutxietsi eta ezkutatzea ez baita justua ahalegina egin duen euskal gizartearekiko, eta ez baita batere mesedegarria, kaltegarria baizik, herritarren | euskararekiko ilusioa eta atxikimendua areagotzeko. Ilusio eta atxikimendu hori behar beharrezkoak ditugu etorkizunean ere, euskara indartzeko egin behar dugun bide orain artekoa baino askoz korapilatsuagoa geldialdirik gabe eta arrakastaz egingo badugu. | |
2017 | ||
Hala ere, puntu honetara helduta, zergatik ez kezka argi eta garbi aitortu: kasu bat baino gehiagotan ez ote diren fonemak, hotsak, sonoritateak eta abarrak | euskararekiko ilusio galtze baten musika notak. Ez ote den urritzen ari bafle txikiekin ibiltzeko bizipoza, ilusioa, harrotasun sanoa. | |
2021 | ||
Aurreikusitako zenbait arlo lantzeko aukerarik ez zuten izan iaz, baina hala eta guztiz ere, beste hainbat aurrerapen lortu zirela jakinarazi dute, hala nola, webgunearen azterketa, Udalaren irudia, harrera protokoloa, transmisioa, Euskaraldia, e.a.Urteko errepasoa egiterakoan, 2020 urte hasieran elkartutako hezkuntza (edo hizkuntza normalkuntza) mahaia osatzearen garrantzia nabarmendu du Udalak, “Udala bera, UEMA, ikastetxea, guraso elkartea eta euskalgintza norabide berean joatea ezinbestekoa delako hizkuntzaren normaltasunaren bidean”, adierazi dute udal arduradunek prentsa ohar bidez. Horrekin batera, Euskaraldiaren antolaketarako sortutako euskara taldea bizirik mantentzeren aldeko apustua eta gazteen aktibazioan (hezkuntzatik, aisialditik eta gaztelekutik helduta) eta euskalduntze alfabetatzean eragiteko beharra azpimarratu ditu Udalak.“Mendarok bere nortasun eta izaera euskalduna mantentzea da gure nahia eta horretarako ezinbestekoa da herri osoa euskalduntzea, urratsez urrats. Ezin diegu aukerei ihes egiten utzi; | euskararekiko ilusio eta grina piztea dagokigu, etorkizunera begira, Mendaron euskaraz bizitzen jarrai dezagun”, adierazi dute Udaletik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 3 (0,02) |
Lehen forma
euskararekiko | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
barren.eus | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskara ilusio | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara ilusio galdu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |