2000
|
|
Hasierako irakasle haiek egin ohi zuten bezala, eskolak emateaz gain, didaktikarako materiala prestatzen ere lan handia egin zuen. Imanol Laspiurrek bere eskolak emateko erabilitako baliabide eta materialen nolakotasuna begiratuz gero,
|
euskarak
azken hamarkadetan izandako gorabehera eta eboluzioa ikus daiteke neurri handi batean: Zabala Aranaren gramatikarekin hasi zen eskolak ematen, gero Xabier Peñaren ikasbidea erabili zuen.
|
2009
|
|
Desadostasunei zirrikitu meharra utzi zitzaien, eta, zorionez, adostasunaren bide zabala nagusitu zen berehala. Kode baturik gabe ezinezkoa izango baitzen
|
euskarak
azken hamarkadotan hezkuntzan, hedabideetan, administrazioan eta kultur sorkuntzan oro har izan duen garapena izatea.
|
2010
|
|
• Seme alabak hizkuntza eredu elebidunetan (b eta batez ere d eredutan) eskolaratzea erabakitzen duten guraso askoren arrazoi naguAzken hiru hamarkadetan euskarak tresna balioa irabazi duen pertzepzio orokorra positiboki baloratu behar da. Tresna balioa oso lotuta dago arestian aipaturiko ageriko ospearekin, eta ez dago zalantzarik
|
euskarak
azken hamarkadetan nabarmen igo dela.
|
|
balio integratzailearekin zerikusia dutenak eta" barrendik" irteten direnak, hain zuzen. are gehiago, balio integratzaileari baino instrumentalari lehentasuna ematea kaltegarria izan daitekeela eta batzuek inposizio bezala hartu dezaketela esaten da. orain arte aurkeztu diren emaitzak aintzakotzat hartuta, ideia batzuk azpimarratu behar dira: alde batetik, azken hiru hamarkadetan euskarak tresna balioa irabazi duen pertzepzio orokorra positiboki baloratu behar da. tresna balioa oso lotuta dago arestian aipaturiko ageriko ospearekin, eta ez dago zalantzarik
|
euskarak
azken hamarkadetan nabarmen igo dela. euskara normaltzeko neurriak hartzen hasi zenean euskara zein egoeratan zegoen kontuan hartuta, aurrerapen handi bezala hartu behar da aipaturiko pertzepzioa. edonola ere, zaila da esaten hizkuntzaren balio instrumentala handitu izana zein eraginari esker gertatu den: erakunde publikoen kanpoko eraginari esker, gizartean hizkuntzaren ageriko ospea handitu delako, ala arrazoi biek bultzatuta. bestetik, interesgarria da euskararen egoeran dagoen hizkuntza bati, berreskuratzeari begira, balio instrumentala emateko izan behar luken kanpoko sustapena baloratzerakoan, partaideek muga ezberdinak ipintzea. batzuen ustez (ikus du b, (5) aipua), kanpoko sustapena beharbeharrezkoa da, ez da zalantzan ipintzen euskararentzat tresna balioa izatea oso garrantzitsua dela. alabaina, du b partaideak ez du uste tresna motako kanpoko sustapena euskara berreskuratu eta normaltzeko eraginkorra izango denik, baldin eta" zerbait gehiago" ez badago, hots, balio integratzailerik ez badauka.
|
2015
|
|
Euskararen barietate estandarra euskal eragile guztiek onartuta, eta euskara ofizial eta administrazio hizkuntza bihurtuta, gainditu egin zen diglosia. Ofizialtasunari eta hari dagozkion ondorioei esker, besteak beste, egin du aurrera
|
euskarak
azken hamarkadetan, beharrezko samar bilakatu delako. Beraz, baita diglosiaren kaiolatik atera delako ere.
|
2016
|
|
Euskara biziberritzeko bidean aldaketak datozen sentsazioa. Aurrerapena egin du
|
euskarak
azken hamarkadetan. Aurrerapen handia.
|
2021
|
|
7.2.1b Hitz elkarketa baliabide indartsua bada, are indartsuago da mendekotasunezko izen elkartuak sortzeko baliabidea; Euskaltzaindiak esan bezala (25 araua), horrelako ehunka eta ehunka sortu ditu
|
euskarak
azken hamarkadetan, terminologia beharrei erantzuteko askotan: " Erdal izen konplementazio askoren ordaina, esate baterako, horrela ematen du euskarak:
|
2022
|
|
Euskararen eta diskurtso akademikoaren arteko harremana hobeto ulertzeko, garrantzitsua da
|
euskarak
azken hamarkadetan esparru akademiko euskaldunean izan duen presentzia gogoan izatea. Ahalegin horretan, besteak beste, Artetxek (2011) euskara unibertsitatera iritsi eta bai irakaskuntza hizkuntza gisa bai eremu akademikoko komunikazio hizkuntza gisa erabiltzera iristeko prozesua aztertu zuen.
|