2000
|
|
»; berau distortsionatu zuten baina. Behin adin batera iritsita zaila da
|
euskara
ondo ikastea eta erabiltzea.
|
|
Ordura arte euskararen maitale sutsua izandakoa, geroztik haren azterlari hotz bilakatzen hasi zen, hura ikerketa zientifikorako gai hutstzat harturik, hizkuntza bizi gisa izan zezakeen patuaz arduratu gabe. Garai hartan
|
euskara
ondo ikasteko zailtasunak, eskuliburu, gramatika onik eta irakasle egokirik eza kontuan hartu gabe, Unamunok, antza, pentsatu zuen berak hura behar bezala menderatu ez bazuen, ez zela hartarako gaitasunik edo bitarteko didaktiko aproposik ez zeukalako, hizkuntza zail eta madarikatu hura ezin ikasizkoa zelako baizik, eta are okerrago, bere gogoetak behar bezain argi adierazteko, euskaraz ezin bali...
|
2003
|
|
Gizarte baldintza egokirik sortu ez zelako, euskaltegietan hasi eta
|
euskara
ondo ikasi zutenetatik gehienak ez ziren gauza izan normaltasun batekin hizkuntza hori inoiz erabiltzeko. Euskaraz normal hitz egitera iritsi ziren euskaldun berriek estrategia propioak garatu behar izan zituzten (lagun edota bilgune berriak bilatu, giro euskalduneko lan batean hasi...).
|
2006
|
|
Aspaldian jakin badakigu A ereduan eskolatzen diren ikasleek, eta ereduan ikasten duten askok, ez dutela
|
euskara
ondo ikasten. Hortaz, A ereduan ikasteko etorkinen joera horrek ikasle horien etorkizuna baldintza dezakeela eta beren gizarteratzerako oztopo bihur daitekeela aitor dezakegu, ondoren ikusi ahal izango dugunez.
|
2010
|
|
Etorkinen eskola bidezko euskalduntze saioen eragimena mugatua da oso, eta hala izango da gero ere, saio horrek beren bizieta lan ingurumenetik deskonektaturik jarduten duen artean. Euskaldunek euskaldunekin euskaraz egiten duten jardun guneak, harreman sareak eta mintzagaiak indartzen ez diren artean, eta erdaldunek (tartean etorkinek) euskararen beharra edo mesedea nabaritzen ez duten artean, nekez (estatistikoki, ez kasu bakanetan, nekez) egingo dute aparteko saio gogorrik
|
euskara
ondo ikasi eta jardun gune zein harreman sare horietan euskaraz jarduteko. Nahikoa lan dute bestela ere bertako pauta nagusietan integratzen, beren ingurumen hurbilean eragin efektiborik ez duten jakite kontu hutsei aparteko esfortzua dedikatzeko:
|
2011
|
|
Erabiliz ikasten da, hemen eta nonahi. Euskaldunek euskaldunekin euskaraz egiten duten jardun guneak, harreman sareak eta mintzagaiak indartzen ez diren artean, eta erdaldunek (tartean etorkinek) euskararen beharra edo mesedea nabaritzen ez duten artean, nekez (estatistikoki, ez kasu bakanetan, nekez) egingo dute aparteko saio gogorrik
|
euskara
ondo ikasi eta jardun gune zein harreman sare horietan euskaraz jarduteko.1
|
2015
|
|
Adibidez: euskaraz ez dakiten guraso askok seme alabek
|
euskara
ondo ikastea nahi dute baina ez zaie axola lagunartean zein hizkuntza erabiltzen duten, eta beraz, mezua euskara ondo ikastearen bidean kokatu da (eta ondo ikasteko asko erabili behar dute) eta ez lagunartean euskara erabiltzearen inguruan (ez zaie axola).
|
|
Adibidez: euskaraz ez dakiten guraso askok seme alabek euskara ondo ikastea nahi dute baina ez zaie axola lagunartean zein hizkuntza erabiltzen duten, eta beraz, mezua
|
euskara
ondo ikastearen bidean kokatu da (eta ondo ikasteko asko erabili behar dute) eta ez lagunartean euskara erabiltzearen inguruan (ez zaie axola).
|
2016
|
|
4 Eskolen ereduarekin lotuta, honako pertzepzioa barneratu da: seme alabek
|
euskara
ondo ikasiko dutela. Agian ez gaztelaniaren maila berean kasu guztietan baina bai euskara erabiltzea borondatearen baitako faktoretzat hartzeko modukoa izateraino.
|
|
Eskolen ereduarekin lotuta, honako pertzepzioa barneratu da: seme alabek
|
euskara
ondo ikasiko dutela.
|
2023
|
|
Horrexegatik ere
|
euskara
ondo ikasi behar duk, seme, hire herriko hizkuntza duk eta.
|