Emaitzak: 8
2015 | ||
Hau da, lagunartean eta beste hainbat harremanetan euskaraz egitea nahi genuke. Edo, beste modu batera adierazita, haur eta gazteek | euskara asko erabiltzea nahi genuke, askorekin (ez soilik irakasleekin edota guraso euskaldunekin), eta egoera askotan (ez soilik eskolan eta guraso euskaldunen etxeetan). | |
Askorentzat erabilerak gora egin du azken urteetan, bereziki, kanpora begirako komunikazioan eta arduradunen erabileran. Gehienen ustez Foru Aldundiak | euskara asko erabiltzen du. | |
— Erabiltzaile euskaldunek, oro har, uste dute GFAk | euskara asko erabiltzen duela. | |
2021 | ||
Espedizioko lehen unean | euskara asko erabiltzen zuten, gero, erabilera jaisten hasi zen. Erdi inguruan berriz ere pixka bat igo zen erabilera baina bukaeran berriz ere asko jaitsi zen. | |
Honela, galdetegien arabera, parte hartzaile gehienek euskaraz hitz egin dute espedizioko egunerokoan, nahiz eta batzuek gutxitan egin dutela aitortu duten (34 grafikoa). Gainera, horixe bera erakutsi du egindako etnografia azterketak ere, nahiz eta zehaztapen batzuk izan; izan ere, espedizioko lehen unean | euskara asko erabiltzen zuten, gero, oraindik espedizio hasiera izanik, erabilera jaisten hasi zen arren. Espedizioaren erdi inguruan berriz ere pixka bat igo zen erabilera baina bukaeran berriz ere asko jaitsi zen. | |
2022 | ||
Hain zuzen ere, euskal hiztun berrien euskararen erabilerari dagokionez, egunerokoan | euskara asko erabiltzen dutenak testuinguru euskaldunetan bizi dira eta sare euskaldun trinko eta esanguratsu askotan hartzen dute parte (Amorrortu eta beste, 2017). Gainera, hauek, kasu gehienetan, euskararen erabileraren aldeko jarrera proaktiboa daukate. | |
Lan honetan ikusi dugu gazte hauek, ez dutela | euskara asko erabiltzen beraien herrian eta, aurreikusi bezala, euskararen erabileraren bilakaeran askotariko ibilbideak daudela. Hain zuzen ere, unibertsitatera joateak parte hartzaileen euskara erabileraren bilakaera baldintzatu du, honi esker hasi baitira euskara erabiltzen eta, batzuen kasuan, unibertsitateko klaseak bukatu eta gero berriro euskara gutxiago erabiltzen hasi baitira. | |
Iñaki Iurrebaso irakasleak, bestalde, azken urteotako euskararen erabilera ikuspegi demolinguistikotik aztertu du bere doktorego tesian. Egin dituen aurkezpenetan defendatu izan du" | euskara asko erabiltzen dela dagoen ezagutza mailarako". Orain arte behar beste kontuan hartu ez diren bi faktore azpimarratzen ditu: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskara | 8 (0,05) |
Lehen forma
euskara | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
euskara asko | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
euskara asko erabili | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |