Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2000
‎Euskal letren esparru ezagunean daramatzan hogeitsu urte hauetako emaitza oparoa da dagoeneko. Literaturaren arloan eskaini duen obrak gure garaiko euskal sortzaileen artean leku berezia izatera eraman du, hala kalitatez, kritikoen iritziz, nola irakurle kopuru eta salmenta kopuruei dagokienez.
2005
‎Urte hauetan guztietan literaturaren arloan eskaini duen obrak gure garaiko euskal sortzaileen artean leku berezia izatera eraman du, hala kalitatez, kritikarien arretaz, nola irakurle kopuru eta salmenta kopuruei dagokienez. Narrazioak liburua, esaterako, azken urteotako euskal libururik irakurrienetakoa, gazteen artean kuttunenetakoa eta beste idazle askorengan lorratz handia utzi duena izan da.
2021
‎hala nola, dantza, musika, antzerkia,, arte plastikoak edota literatura bera. Esplikatzen duenaren arabera, diziplina horietan diharduten euskal sortzaileek laguntzen diete irakasleei tailer horietan, eta kanonikoak diren izenak eta lanak lantzen dira, ikasleen errealitate eta kontsumo kulturaletik hurbil daudenekin batera. Horrez gain, egitasmoaren gako garrantzitsu bat irakasleei eskaintzen zaien formazioa dela ohartarazten du NE1 ek, bai beren beregi proiektuari dagokionez, bai orokorrean sorkuntza artistikoari dagokionez.
‎Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu hauen lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: ...pretazioan gaitzea eta irakurle kritikoak eta autokritikoak formatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork bere burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz, euskal sortzaileak sortzea (GE1, IIR1, NE1, IEE1); 8Ikasleak gaituago eta zaleagoa izateko teknologia berriak erabiltzea, esaterako, literatura digitala sortzea (GE2); 9Sentsibilitate estetikoan aurreratzea eta norberaren hizkuntza ondarea aberastea; 10Hizkuntza eta forma literarioen ikasketa (GE3); 11Gazteei esperientzia literario, kultural eta estetikoa biziaraztea; 12Fikziotik errealitatea irakurtzen...
‎" Gizarteak literaturari leku duin bat eskaini behar dio, erakundeek sortzaile desberdinentzat beka gehiago bultzatu luke, literatura azokak hedatuz, nazioarteko literatura azoketan euskal sortzaileen presentzia bermatuz, sari garrantzitsuenak lortzen dituzten obrak euskarara itzuliz, obra kanonikoak zein entretenimendurako direnak itzuliz. Bestalde, gure liburutegiek eta liburu dendek genero aukera zabala eskaini behar dute, edizio zainduak eta helburu komertzialak soilik dituzten liburuetatik aldenduz.
‎" Gaurkoan modu desberdin batez emango diogu hasiera saioari. Dakizuen legez, euskal sortzaileen kantuek jartzen gaituzte oinez gure territotio honetan, baina gaur, ordea, ezberdina izango da. Poema musikatuak lantzen ari garenez, abestiak oso presente egoten dira aste honetako saioetan, orduan, poemei beste irakurraldi bat emanez hasiko gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia