2000
|
|
Euskal letren esparru ezagunean daramatzan hogeitsu urte hauetako emaitza oparoa da dagoeneko. Literaturaren arloan eskaini duen obrak gure garaiko
|
euskal
sortzaileen artean leku berezia izatera eraman du, hala kalitatez, kritikoen iritziz, nola irakurle kopuru eta salmenta kopuruei dagokienez.
|
2005
|
|
Urte hauetan guztietan literaturaren arloan eskaini duen obrak gure garaiko
|
euskal
sortzaileen artean leku berezia izatera eraman du, hala kalitatez, kritikarien arretaz, nola irakurle kopuru eta salmenta kopuruei dagokienez. Narrazioak liburua, esaterako, azken urteotako euskal libururik irakurrienetakoa, gazteen artean kuttunenetakoa eta beste idazle askorengan lorratz handia utzi duena izan da.
|
2021
|
|
hala nola, dantza, musika, antzerkia,, arte plastikoak edota literatura bera. Esplikatzen duenaren arabera, diziplina horietan diharduten
|
euskal
sortzaileek laguntzen diete irakasleei tailer horietan, eta kanonikoak diren izenak eta lanak lantzen dira, ikasleen errealitate eta kontsumo kulturaletik hurbil daudenekin batera. Horrez gain, egitasmoaren gako garrantzitsu bat irakasleei eskaintzen zaien formazioa dela ohartarazten du NE1 ek, bai beren beregi proiektuari dagokionez, bai orokorrean sorkuntza artistikoari dagokionez.
|
|
Modu berean, literaturaren didaktikak honako helburu hauen lorpenean ere jardun behar duela zehazten dute parte hartzaileek: ...pretazioan gaitzea eta irakurle kritikoak eta autokritikoak formatzea (IE6, IIR1, IEE1); 5Nork bere burua eta komunitatea ezagutzen laguntzea (IE5, LIR1); 6Identitate pertsonala eta kulturala eraikitzen laguntzeko tresnak eskaintzea eta imajinario kolektiboaren sarrera bideratzea (GE2, IE5, GE3); 7Literatura sorkuntzarako eta irudimena garatzeko estrategiak eskaintzea eta gogoa piztea, eta, beraz,
|
euskal
sortzaileak sortzea (GE1, IIR1, NE1, IEE1); 8Ikasleak gaituago eta zaleagoa izateko teknologia berriak erabiltzea, esaterako, literatura digitala sortzea (GE2); 9Sentsibilitate estetikoan aurreratzea eta norberaren hizkuntza ondarea aberastea; 10Hizkuntza eta forma literarioen ikasketa (GE3); 11Gazteei esperientzia literario, kultural eta estetikoa biziaraztea; 12Fikziotik errealitatea irakurtzen...
|
|
" Gizarteak literaturari leku duin bat eskaini behar dio, erakundeek sortzaile desberdinentzat beka gehiago bultzatu luke, literatura azokak hedatuz, nazioarteko literatura azoketan
|
euskal
sortzaileen presentzia bermatuz, sari garrantzitsuenak lortzen dituzten obrak euskarara itzuliz, obra kanonikoak zein entretenimendurako direnak itzuliz. Bestalde, gure liburutegiek eta liburu dendek genero aukera zabala eskaini behar dute, edizio zainduak eta helburu komertzialak soilik dituzten liburuetatik aldenduz.
|
|
" Gaurkoan modu desberdin batez emango diogu hasiera saioari. Dakizuen legez,
|
euskal
sortzaileen kantuek jartzen gaituzte oinez gure territotio honetan, baina gaur, ordea, ezberdina izango da. Poema musikatuak lantzen ari garenez, abestiak oso presente egoten dira aste honetako saioetan, orduan, poemei beste irakurraldi bat emanez hasiko gara.
|