2003
|
|
Laburki esateko, nobleziaren ikuspuntutik, Â forua beren gailentasunaren baliabidea eta bermea zen; gainerako herritarren ikuspuntutik, berriz, soldaduskarik ez egitea, zerga gutxiago ordaintzea, eta zenbait kontsumogai gaztelarrek baino merkeago edukitzea esan nahi zuen (aduanak barrualdean izaki). Azken abantaila hori kolokan jarri zen, ordea, koloniek independentzia eskuratu eta espainiarrek Indiekin zuten monopolio komertziala galdu zenean; orduan,
|
euskal
merkatariek merkatu espainiarrean ikusi zuten irtenbide ekonomiko egokia. Horretarako, ordea, aduanak kostaldera eraman, eta Estatuan merkatua homogeneizatu egin behar zen.
|
2010
|
|
Historian atzera egin eta Cristobal Colonen espedizioan parte hartutako euskaldunek edota Juan de Oñate bezalako esploratzaileek, orduko
|
euskal
merkatariek eta bale arrantzaleek hasierako emigrazio mota errepresentatu dute erakusketan.
|
2020
|
|
Javier Ortiz Arza ikerlariak Sevillan XVI. mendean bizi zen euskal komunitateaz datu argigarriak eman ditu duela gutxi defendatu duen tesian. Hiri andaluziarra Atlantikorako atea bilakatu zen eta hamarkada gutxian 170.000 lagun aldatu ziren hara, tartean ez
|
euskal
merkatari gutxi. Euskal ontzigintzaren eta trafiko horren arteko dependentzia erabatekoa zen Indietako" karreran" erabilitako ontzien %80 hemen egiten zituzten.
|
|
Sevillako
|
euskal
merkatari eta nabigatzaileok" esklabista totalak" eta" poliedrikoak" ziren Ortizen esanetan, eta irabazitako dirutzak maiorazkoetan, errentetan eta higiezinetan inbertitu zituzten. Esklabotzaren finantzaketan ere aritu ziren, eta horretan jaun eta jabe izan zen Pedro Morga, Gernikako kaparea.
|
2022
|
|
Merkurioren sareetan: Sevillako
|
euskal
merkatari, nabigatzaile eta negozio gizonen sare sozioekonomikoak()
|
|
Artikulu honetan, oro har, Gaztelako Historia Modernoaren baitan, merkatarien sare sozioekonomikoei buruzko azterlan eta ikerketetan metodologia eta ikuspegi berriak erabiltzeak duen garrantziaz jardungo dugu, eta hori egiteko, Sevillan bizi ziren
|
euskal
merkatarien kasurako hurbilketa egingo da.
|
|
Horregatik, lan honen helburua Sevillan jardun zuten
|
euskal
merkatari, nabigatzaile eta itsas gizonak aztertzeko Sare Sozialen Analisiaren (SSA) erabileraren lehen hurbilketa bat egitea da 1480 eta 1540 bitartean. Periodizazio tradizionalaren baitan, Erdi Aroaren eta Aro Berriaren trantsizio garaia da aztergai, izan ere, aldi horretan, Sevillan presentzia zuten euskal merkatarien kopurua nabarmen hazi zen, bai eta haien eragin sozioekonomikoa ere, hau nolabait Sevillako hirian modu fisiko eta sinbolikoan finkatzeraino, hots, Bizkaitarren Kofradiaren sorrerarekin 1540an.
|
|
Horregatik, lan honen helburua Sevillan jardun zuten euskal merkatari, nabigatzaile eta itsas gizonak aztertzeko Sare Sozialen Analisiaren (SSA) erabileraren lehen hurbilketa bat egitea da 1480 eta 1540 bitartean. Periodizazio tradizionalaren baitan, Erdi Aroaren eta Aro Berriaren trantsizio garaia da aztergai, izan ere, aldi horretan, Sevillan presentzia zuten
|
euskal
merkatarien kopurua nabarmen hazi zen, bai eta haien eragin sozioekonomikoa ere, hau nolabait Sevillako hirian modu fisiko eta sinbolikoan finkatzeraino, hots, Bizkaitarren Kofradiaren sorrerarekin 1540an.
|