Emaitzak: 5
2002 | ||
Argi dago azken urteetako joera: | euskal lerroan matrikulatzen diren ikasleenportzentajeak igoerarako joera du, bai kopuruz zein portzentajez. Beste ikasketetangertatzen den moduan, argi dago euskarazko eskaintza handitzen ari den neurrianeuskal lerroko ikasleen portzentajeak ere handiagotuz doazela. | |
Aldagai horiek gainditu nahian, | euskal lerroan matrikulatzearen aldekokanpainak egin arren, hurrengo urteotan euskal lerroan matrikulazioak %50 bainogehiagorik ez duela gaindituko susma dezakegu. Ikasleen kopuruaren etorkizunekobilakaerari buruz, hurrengo urteotan ikasleen %50eko maila gainditzea zailaizango da, aldez aurretik aipaturiko arazoak direla eta. | |
Gainera, Fakultatetik bigarren zikloa euskalduntzea Osakidetzaren euskararen planari edo erabilerari lotua ikusten dugun bitartean, badirudi Jaurlaritzako erakunde horrek ez duelaurratsik ematen alor honetan, Fakultatearekin eginiko hitzarmen gabeziakerakusten duenez. Beraz, epe laburrean, Medikuntzan azken urteotan dagoenplangintzaren geldialdia jarraituz gero, kezkatzeko moduko egoeran sartuko garaeuskararen garapenari dagokionez, nahiz eta ikasleriaren eskariak gora egin, aurtengo lehen mailako ikasleen ia erdiak | euskal lerroan matrikulatu izanakadierazten duen moduan. | |
Etorkizunean Erizaintza Eskola bakoitzak | euskal lerroan matrikulaturik edukiko dituen ikasleen portzentajea, beraz, beste aldagai batzuen menpekoa izangoda; esaterako, barruti konpartitua edo bateratua izatearen menpekoa. Espero izatekoa da, ospe handiko Eskoletan izen emate kopurua handiagoa izatea, eta, hortaz, eskola edo fakultate horietan matrikulatu ahal izateko numems claususak altuagoakizango dira, euskal lerroak edukiko duen ikasle portzentajearen kalterako. | |
1985/ 86 ikasturtean 116.376 ikaslematrikulatu ziren, eta 2000/ 01 ikasturtean, berriz, 79.684 besterik ez. Hala ere, ezdu horrek euskararengan eragin handirik izan, | euskal lerroetan matrikulatzen direnikasleen portzentajeak, bai eta zenbaki absolutuak ere, urtero urtero gora ari baitira. Aitzitik, erdal lerroaren egoera guztiz bestelakoa da, ikasturtez ikasturte matrikula maldan behera baitoa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskal | 5 (0,03) |
Lehen forma
euskal | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
euskal lerro | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
euskal lerro matrikulatu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |