2001
|
|
Ikerketa ekintza honetan bultzatutako esperientziak
|
euskal
komunikabideek, gure kasuan, telebistak, duten ahalmen didaktikoa aprobetxatu nahi du.Aurrerapauso garrantzitsua litzateke hori, batez ere gurea bezalako eskualdeetan, non ikasleek ez duten klasean ikasitakoa kaleko bizimoduko inongo esparrutankontrastatu eta sendotzeko aukerarik.
|
|
Gauzak ondo joanda, ikasleek
|
euskal
komunikabide honekin duten harremananormaliza dezaten lortu genuke; hau da, gai izan lukete ia besteedozein kate bezalaxe ikusteko, eta, gainera, hortik beren ikaskuntza prozesuaaberasteko inputa jasotzeko.
|
|
Nire helburua ikasleek klasetik kanpo ere nolabaiteko erreferente positibo bataurki dezaten ahalegintzea izan da. Horretarako,
|
euskal
komunikabideek eskaintzen duten aukera aprobetxatzea iruditu zait modurik errealistena eta eraginkorrena.Zorionez, euskaraz diharduten komunikabideak (prentsa, irratia, telebista) normaltasun osoz hedatu dira Euskal Herriko eskualde erdaldunetan ere, eta nolabaitekoeuskal bizitza eraikitzen hasteko ezinbesteko tresna bilakatu zaizkigu. Beraz, euskalgintzaren arloan gabiltzanok, eta batez ere irakasleok, komunikabide horienpresentzia aintzat hartu, sendotu, eta aprobetxatu egin genuke, hiztun komunitatearen trinkotzea lortzeko bide aproposa izan baitaiteke.
|
2002
|
|
Herri Irratiko beste esatari ezagunak Jose Ramon Beloki, Jose Mari Otermin eta Iñaki Zubizarreta izan ziren. Horietako batzuk gaur ere
|
euskal
komunikabideetan ari dira.
|
|
Euskara eta euskal kultura bultzatzeko ez ezik, euskal nortasuna sendotzeko tresnak eratzeko eta euskal ikuspuntutik informazioa jasotzeko aldarrikapenak hedatu ziren Hego Euskal Herrian zehar autodeterminazio nazionalaren eskakizunarekin batera; eta horretarako, ezinbestekoak ziren
|
euskal
komunikabideak izatea. Prentsa arloan bi iniziatiba ezberdin sortu ziren 1977an:
|
|
Lege horretan, erakunde publikoari buruzko zehaztapenak agertzeaz gain, bai osaketari, bai funtzionamenduari dagozkienez,
|
euskal
komunikabide publikoek betebeharreko oinarri orokorrak jaso dira8 Horiez gain, euskararen erabilpenari buruzko oso azalpen orokorra agertzen da, horren aplikazioa bermatu gabe:
|
2009
|
|
Ondokoa ere bazioen editorial horrek: «1976garrengo urtea
|
euskal
komunikabideei, kazetaritzari bereziki, indarra emango dion urtea izan dezagula. Beronen garrantziaz euskaldun guztiok ohar gaitezela».
|
|
80ko hamarkadan kazetari berrien belaunaldiak sortu ziren. Eta belaunaldi horiek izango ziren
|
euskal
komunikabideetan lan egingo zutenak: bertako kazetariak bertako komunikabideetan.
|
2011
|
|
Horietan, ikerketa gehienak denborazko diseinusinkroniko batekin edo atalkako diseinu batekin egin direla ikusten da. Hori daikerketa honen kasua ere; denbora eta baliabide mugak direla-eta, atalkako diseinubat aukeratu dugu, EITB
|
euskal
komunikabide talde publikoko hiru komunikabideeklortu duten integrazio eta konbergentzia maila aztertzeko. Azken finean, ikerketarakoestrategia metodologia aplikatzean datza, ikerketa diseinu baten arabera, eta betiere, izaera deskribatzailea eta sinkronikoa duten helburuen arabera.
|
|
Kapitulu honetan azaldu bezala, kasu azterketa honen bidez, EITB
|
euskal
komunikabide talde publikoa aztertzeko tresna metodologikoak aplikatu nahi izandira. Ikerketa honek hedabideen konbergentzia prozesuak duen konplexutasunmetodologikoa erakusten du, baliozkotasun zientifikoa duten irizpideekin.
|
|
Arrakasta handienduten telesail batzuen kasuan, aurrestreinaldiak ere egin izan dira webgunearenbidez. Interneten presentzia marka bakar batekin (Eitb.com) aldatuta, 2008kourrian,
|
euskal
komunikabide talde publikoak atari handi bat zabaldu zuen. Atarihorrek elkarreragina, partaidetza eta edukien zabaltasuna ditu xede.
|
|
Karmel aldizkariak Bergarako Bilera baino lehen, beste
|
euskal
komunikabide batzuekin batera, batasuna lortzeko euskara herrikoiaren alde, edo beste modu batera esanda, euskalkien alde egin zuen: Gainera Karmel aldizkariaren zuzendariak izandako bi kide (S.
|
2015
|
|
Adibide gisa ZT corpusa 1 daukagu, zientzia eta teknologiaren alorreko euskarazko testu bilduma. Baita Lexikoaren Behatokia corpusa 2 ere, hainbat
|
euskal
komunikabidetako artikuluekin osatutako bilduma. Corpus bat HP tresnekin prozesatzean, testuaren gaineko analisi linguistikoak lortzen dira, lehen aipatutakoak bezalako aplikazioak garatzekobeharrezkoak.
|
|
Informazio agentziek modu itxian sortutako ikus entzunezkoek, berriz, ez dute presentziarik euskarazko medioetan. Hala ere, egon badago kanpoko produkzioa
|
euskal
komunikabideetan: kanpoko eragile sozialek sortutako ikus entzunezkoak.
|
2019
|
|
Albisteak (nodoen% 14,92): 4 talde honetan albisteekin erlazionatu ditugu bertako nodoak, nodo deigarrienak
|
euskal
komunikabideekin zerikusia baitaukate (@argia, @HamaikaTb, @eitbAlbisteak, @zuzeu, @Gaztezulo). Kasu honetan ere, azpitalde hau eta helduen ereduan azaldutako azpitaldeak erlazioa daukate, bieredu ezberdinen artean paralelotasunak ematen direla berriz ere erakutsiz.
|