2010
|
|
Ondotik irakasle izateko konkurtsoak gainditu behar dituzte (ikus beherago 4 atala). Baina Euskal Ikasketek formakuntza ona eskaintzen diete ere euskal kulturan,
|
euskal
komunikabideetan, hizkuntza politikan, hots euskarari lotu zaizkion lanbideetan lan egin nahi dutenei, euskararen aldetik bederen (ikus 5 atala).
|
2012
|
|
" euskal ikuspegiz egindako erdarazko egunkari eta astekariak beharrezko zaizkigu. Baina hau ezin daiteke euskararen galeran egin. euskara indartzea eta zabaltzea nahi baldin badugu
|
euskal
komunikabideetan, euskaraz diren komunikabideak alegia, indartu eta zabaldu behar ditugu".
|
2015
|
|
Salcesek egindako ekarpenetan garrantzia berezia eskaini die komunikabideei eta horiek euskararen normalizazio prozesuan duten edo izan dezaketen indarra azpimarratu du. Eskola eta komunikabideen arteko elkar harremana sustatu litzateke eta ikasleei bideak zabaldu zaizkie dauden
|
euskal
komunikabideak ezagutu eta horien erabilera bultzatzeko. Baina, Gorkak esaten duena gogoan hartuz, komunikabideek ere esfortzu berezia egin dute, gazteei egokitutako formatu erakargarri bat sortzen, euren behar eta nahiei nolabaiteko erantzun bat emateko, eta gazte horien errealitateetara gerturatzeko.
|
2016
|
|
Etxean euskaraz egiten dute bertako euskaldun gehienek, eta lagunartean ere bai askotan. Horrezaz gainera bere alde dute euskal eskola, ia beti D eredukoa383, baita (idatzizko edo ikus entzunezko)
|
euskal
komunikabideez baliatzeko aukera ere. Erdarazko harreman sareek pisu nabarmena dute, ordea, bertako euskaldunen artean ere.
|
2020
|
|
2019. " Euskaraldiaren presentzia
|
euskal
komunikabideetan". Or. 41–48 in Euskal hedabideen urtekaria 2018, L. Mimenza Castillo (arg.).
|
|
OJD interactiva atarian argitaratutako datuak baliatuko ditugu euskarazko hedabideen audientzia digitalaren testuinguruan zer gertatu zen ikusteko. Online komunikabideen trafikoaren auditore horrek Espainiako Estatuko 400 komunikabideren adierazle digitalak biltzen ditu (tartean zortzi
|
euskal
komunikabide), eta krisiak iraun bitartean egunez eguneko datuak argitaratu zituen sarean. Horien jarraipena eginda eta Hego Euskal Herriko datuak desagregatu ondoren, argazkia argia da:
|
|
2020ko lehen hiruhilekoan, OJD interactivak auditatutako zortzi
|
euskal
komunikabidetako erabiltzaileak% 79 hazi ziren, horien saioak% 103 eta ikusitako orriak% 101.
|
|
Halaber, komunikabideek sare bakoitzean egindako jardunaren isla dira argitalpen kopuruak, eta zenbaki horiek igoeraren ispilu dira, kasu guztietan: Facebooken 7.167 argitalpen egin zituzten
|
euskal
komunikabideek 2020ko urtarrilean eta 8.826 martxoan(% 23 gehiago). Twitterren 1.234.620 txiotik 1.261.876ra pasa ziren(% 2 gehiago).
|
|
13 Telebistako edo irratiko audientzien neurketekin bezala, metrika digitalen neurketan ere ez dago
|
euskal
komunikabideen datuak sistematikoki eta modu bateratuan jasotzeko aukerarik. Euskara hutsezkoen jarraipena egiteko hainbat urrats egin dira Euskal Hedabideen Behategitik, baina komunikabide elebidunen eta erdarazkoen datuen argazki osatua falta da.
|
|
16 Instagram sareko
|
euskal
komunikabideen hazkundearen inguruko datu xeheak Berria n argitaratu ziren (Urkizu, 2020).
|
|
Horretarako domeinu izenak erosi eta webguneak eraiki zituzten. 2000 urteaz geroztik
|
euskal
komunikabideen sareratzea gertatu zen komunikabideek euren edukiak Interneten jarri zituztelarik. Komunikabidearen genero eta bereizgarrian antzematea zail bilakatu zen, izan ere, berezitasun handirik gabe egin zuten prozesua eta webgune guztiek biltzen zituzten testua, irudia, audioa edota bideoa.
|