2001
|
|
Esate baterako, BBK eta Kutxa. Baina Bizkaiko Badiaren esanetan,
|
euskal
aurrezki kutxa horien interesaren berri bazutela aitortu arren, bertako administrazio kontseiluan ez da horri buruzko eztabaidarik izan, nahiz eta baztertuta ere ez duten.
|
2007
|
|
CNCaren ebazpenak egiaztatutzat jotzen du Lehiaren Defentsako Legeak debekatutako “lau kutxen arteko lankidetza hitzarmen orokorra” dagoela, merkataritza jarduerak koordinatu nahi baititu haien arteko lehia ezabatzeko eta kanpoko lehiakideen jarduteko aukerak mugatzeko, eta horrek kontsumitzaileei kalte egiten die. Kasua 2005eko urriaren 24an hasi zen, Lehiaren Defentsarako Zerbitzuak (LDZ) zehapen espedientea ireki zuenean hiru
|
euskal
aurrezki kutxen aurka, Lehiaren Legeak debekatutako ustezko praktikengatik. Geroago, 2005eko abenduan, espedientea Nafarroako Kutxara zabaldu zen.
|
|
Euskal Herriko Entziklopedia Irudiztatu Orokorra, digitalizatua. Eusko Ikaskuntzak, Eusko Jaurlaritzarekin eta hiru
|
euskal
aurrezki kutxarekin (BBK, Kutxa eta Vital) sinatu zuen akordioari esker, Auñamendi Hiztegi Entziklopedikoa jarri du Interneten. Orain arte 51 liburuki dituen Euskal Herriko Entziklopedia hau kontsultatu dute erabiltzaileek.
|
2008
|
|
Punto Radion egindako elkarrizketan, euskal sozialistak hauteskundeei begira
|
euskal
aurrezki kutxen bat egitearen kontra daudenik ukatu du Lopezek eta PSE beti entitateen arteko kolaborazioa bilatzeko formulak lortzearen alde izan dela gaineratu du.
|
2009
|
|
Gainera,
|
euskal
aurrezki kutxen bat egitea gauzatu izan balitz 2009 eta 2010 urte oso zailei aurre egiteko irtenbide ona izango litzatekeela azpimarratu du BBKko presidenteak.
|
|
Patxi Lopez lehendakaria eta hiru
|
euskal
aurrezki kutxetako presidenteak bildu dira gaur enpresa proiektuak finantzatzeko eta lanpostuak mantentzeko politiketan nola lagun dezaketen aztertzeko.
|
|
EAJk eta PSEk, berriz, Rojo presidente izan daitekeela diote, izan ere,
|
euskal
aurrezki kutxen legeak ezartzen du 12 urteko muga egon badagoela, baina, erakundeko buru izateko, eta gainera azpimarratzen dute Euskal Kutxen Legea 2004ko hauteskunde prozesuan sartu zela indarrean.
|
|
Epaileak araua interpretatu du eta horren arabera erabakiko du Rojok Vital Kutxako presidente izaten jarraitu ahal duen ala ez.Ahozko ikustaldira Joseba Barrena Vital Kutxako zuzendari orokorra eta Jose Ignacio Besga zuzendariorde orokorra egongo dira.Gainera, Miguel Garnica eta Marta Buesa Vital Kutxako kontrolerako batzordeko kideak ere deklaratzera deitu dituzte. Garnica, Vital, bai plataformako kidea da, hiru
|
euskal
aurrezki kutxen bateratzearen aurkakoa, alegia.
|
|
PPk dio Rojok ezin duela Vital Kutxako presidente karguan jarraitu, 16 urte jarraian daramatzalako aurrezki erakundearen organo erabakiorretan eta gehiengoa 12 urtekoa dela.EAJk eta PSEk, berriz, Rojo presidente izan daitekeela diote, izan ere,
|
euskal
aurrezki kutxen legeak ezartzen du 12 urteko muga egon badagoela, baina, erakundeko buru izateko, eta gainera azpimarratzen dute Euskal Kutxen Legea 2004ko hauteskunde prozesuan sartu zela indarrean.
|
|
Gainera, Miguel Garnica eta Marta Buesa Vital Kutxako kontrolerako batzordeko kideak ere deklaratzera deitu dituzte. Garnica, Vital, bai plataformako kidea da, hiru
|
euskal
aurrezki kutxen bateratzearen aurkakoa, alegia.
|
|
Kutxazain automatikoetan eskuratu ahal izango da hiru
|
euskal
aurrezki kutxetan, eta kreditu txartel bidez jaso ahal izango da. 25 euroko balioa izango du, baina 40 euroko gasturako emango du.
|
2010
|
|
ETB Euskadi saioari eskainitako elkarrizketa batean, sailburuak
|
euskal
aurrezki kutxen balizko bat egiteari buruz hitz egin du.
|
|
Finantza iturriek jakitera eman dutenez, bilera lehen kontaktua izan da, baina positibotzat eta
|
euskal
aurrezki kutxak CajaSurreko langileekin izandako keinutzat hartu behar da.
|
|
Abenduaren 13an Kultura bonuaren salmenta hasi zenetik, 32.735 bonu saldu dira
|
euskal
aurrezki kutxetan. Lehendabiziko zazpi egunetako datuak eskuan, dagoeneko saldu dira Eusko Jaurlaritzak abiarazitako programan guztira jarritako 52.000 bonuen %62, 95.
|
2012
|
|
Horren erakusleak ugari dira: bat, EBko ekonomia laguntzeko inbertsio osoa EBZtik bideratzen da, hau da, finantza sistemara, eta ez Europako Inbertsio Bankutik (ekonomia errealera); bi, Espainiako etxe kaleratzeen lege dekretuarekin argi ikusi da finantza sistema soka motzean lotzeko saioa noraino iritsi den; hiru, 2013tik aurrera, EBZren baldintzak medio, indartu egingo da bankuen salerosketa jokoa; lau,
|
euskal
aurrezki kutxek ez dute izango legezko loturarik Kutxabankekin, eta lotura hori Kutxabanken borondatearen menpe geratuko da; bost, 2007an finantza krisia sortu zenetik, mugimendu guztiak estatuak eta babes sozialaren aurkakoak izan dira, eta finantza sistemaren aldekoak…
|
|
Kutxabank osatzen duten hiru kutxetako ateetan izan ziren atzo protestak batzar berrien bilerak hasi baino lehen, LAB sindikatuak eta Stop Kaleratzeak elkarteak deituta. Euskal banku publikoaren alde lelopean,
|
euskal
aurrezki kutxak ez pribatizatzeko eskatu zuten LABeko kideek; etxe kaleratze gehiagorik ez egiteko, berriz, Stop Kaleratzeak elkarteko kideek. Kutxak Donostian duen egoitzaren aurrean bildutako bi elkarrateratzeek batera egin zituzten hainbat aldarrikapen Kutxako batzarkide berriak egoitzara bozkatzera sartu bitartean:
|
2013
|
|
Tartean Banca Civicaren abentura dago: zergatik Caja Canarias, Caja de Burgos eta Cajasolekin bai eta ez bere historian txertatuak diren beste
|
euskal
aurrezki kutxekin?
|
2014
|
|
Duela aste gutxi, gai ekonomikoetan aditu diren gure inguruko batzuek gomendioa bota zuten:
|
euskal
aurrezki kutxak egokitu egin behar ziren finantza sektorearen erreformetatik ateratako legeria pribatizatzaileari begira. Hori zen, antza, kontrol publikoa (sic) izaten jarraitzeko modu bakarra eta, beraz, Kutxabanken eragiketen gainekoa.
|
2015
|
|
Oposizioko gainerako taldeek, euskal jendarteak, eta bereziki nafarrak, eskubidea dute jakiteko ez soilik nola irten zen entitatea Burtsara, baita nola kudeatu zen ere urte horietan guztietan, nola eta zeinek hartzen zituen erabakiak, dietekin erlazionatutakoak ahaztu gabe. Era berean, ezagutu litzateke nola egin zen aurre jubilazioen hedapen plana, eta CANen, Burgos eta Kanarietako kutxen eta Cajasolen arteko fusioa,
|
euskal
aurrezki kutxei bizkarra emanez, haiekin konfederatuta bazegoen ere.
|
|
Aurreko urteetako estrategia okerraren ondorio ezinbestekoa baino ez zen izan. Agian, CANek beste bazkide batzuk topatu izan balitu, batez ere
|
euskal
aurrezki kutxen artean, bazetorren hondamenditik onik ateratzeko aukerarik izango zuen, baina UPNren kontrolpeko aurrezki kutxaren azken aterabidea baino ez zen izango hura. 2009rako dena erabakita zegoen, eta aurrezki kutxako gestoreek ondotxo zekiten hori.
|
2017
|
|
Hala ere, azpimarratu nahi dut sistema eta politika sozio-ekonomiko horien funtzionamendua ezinezkoa izango zela, hau da, ETEen garapena errazteko eta epe luzerako inbertsioak erakartzeko ahalmena ezinezkoa izango zela, finantza sistema zehatz bat eratu gabe; arrisku kapitaleko eta elkar bermatzeko sozietaterik gabe, alegia, zeintzuek enpresen inbertsio berrien arriskuak partekatu ohi dituzten. Elkargi, adibidez, Kooperatiba Sektorialen Federazioak eta euskal langileen jabetzako korporazioek fundatu zuten, Eusko Jaurlaritzaren,
|
euskal
aurrezki kutxen eta Mondragon Korporazioaren babesarekin. Lehen aipatu bezala, enpresentzako diru publikoa edo erdipublikoa jartzean, zenbait helburu lortu nahi ziren, hala nola langabezia murriztea eta euskal lurraldeen arteko alde sozio-ekonomikoak murriztea.
|
2022
|
|
Europako bankuen partzuergoek eta nazioarteko erakundeek sartu zuten dirua, estatuaren bermearekin. Eta esleipena lortu zuten hiru eraikuntza enpresek eta
|
euskal
aurrezki kutxek enpresa bat eratu zuten. 1970eko hamarkadan, berrehun langile inguru zituen enpresak, bidesariak kobratzeko, errepidea mantentzeko eta abarretarako.
|