Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Egia da baita ere, behar hori daukanak, nola erabili ikasiko duela, ikasteko medioak badaudelako; baina egia da ere Estatu espainiarrean, irakurtzen ez dakiten edo juxtu oinarrizko testuak irakurtzeko gai diren biztanleen kopurua oraindik ere handia dela. Bestalde, gero eta gehiago dira etxean ordenagailua dutenak. Era berean, Internet erabiltzaileak ere egunetik egunera gehituz doaz.
2004
‎Dena den, etxean ordenagailu zaratatsua baldin badaukazu ere, ez du zureak egin oraino, aparatu nekagarrienak isilarazteko berariazko osagaiak salgai baitaude merkatuan.
‎Lagunekin edo familiarekin hitz egitea, eta, beharrezkoa bada, mugikorra erabiltzeko bi arrazoi nagusiak dira. Bestalde, pertsona gehienek (%63) nahiko beharrezkotzat jotzen dute etxean ordenagailu pertsonala egotea; %5, 6k, berriz, uste du ez dela batere zehatza. Teknologia hori dutenetatik, %83k inprimagailua du, %80k CD ROMa eta %78k soinu txartela.
‎Bere itxura fisikoak bere osasunak adina kezkatzen duela dio, elikadura zaintzen duela, ariketa fisikoa egiten duela eta ahal duen guztia egiten duela egoera onean egoteko, eta alderdi fisikoa zaindu eta nabarmentzea garrantzitsua dela ulertzen duela. Teknologia Berrien gurdira igotzea kostatzen zaio, ia erdiek ez dute ordenagailurik ez etxean, ez lanean, ez ikastegian, eta etxean ordenagailua dutenen %40k baino gehiagok ez du Internetera konektatuta; Interneten ez du konfiantzarik erosteko. Hogareño, aisialdian gehien erabiltzen diren lau jardueretatik hiru etxean egiten dira:
2006
‎Lan horren egileek zehaztu dutenez, faktore sozioekonomikoen eragina kenduta, “ordenagailuaren erabilera erregularraren eragin positiboa nabarmena da”, Alemania, Australia, Belgika, Hego Korea, AEB bezalako herrialdeetan frogatu den bezala. eta Suitza. Kontrakoa dirudien arren, ELGEk adierazi du etxean ordenagailua duten ikasle askok ez dutela jolasteko bakarrik erabiltzen, baizik eta etxeko lanekin laguntzen dutela eta Internetera jotzen dutela bilaketa tresna gisa. Ikerketak, gainera, ziurtatzen du ikastetxeetan teknologia berriak erabiltzeak ez duela inolako zerikusirik ordenagailuen informatizazio mailarekin eta etxeko erabilerarekin.
2007
‎Espainiako etxeen %59k ordenagailua dute, mahai gaineko ordenagailu eramangarria. Gazteenek (14 urte bitartekoek) dute etxean ordenagailurik gehien (%90), eta %70etik gora mantentzen da ekipamendu hori 50 urte bete arte, baina adin horretatik aurrera izugarri jaisten da (%58 51 urteetan eta %24 60 urtetik gorakoetan). Bestalde, estatusak asko markatzen du:
‎Interneteko sarbidea Ordenagailua duten etxeen %68 Internetera konektatuta daude; hau da, Espainian, ordenagailua duten hiru etxebizitzatik batek bakarrik ez du Internetera konektatuta. 60 urtetik gorakoetan ere, etxean ordenagailua dutenen Interneteko konexioa da nagusi(% 56). Ordenagailua duten etxeen% 68 Internetera konektatuta daude Hala ere, ez da gauza bera gertatzen posta elektronikoarekin, bost puntuko portzentajezko aldea mantentzen baita.
2008
‎Moodle, e learning plataforma bat, Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko (UPM) Informatika Fakultateko TEDECO Taldea (Garapenerako eta Lankidetzarako Teknologia) egokitzen ari da Burundiko Ngozi Unibertsitatean eskolak emateko orduan aplikatzeko. Egokitzapen honen bidez, etxean ordenagailurik ez duten ikasleen arazoa konpondu nahi da, baita aurrez aurreko irakaslerik ere, esan zuen UPMk. Ikastaroak kudeatzeko banaketa libreko sistema bat da Moodle, eta hezitzaileei lineako ikaskuntza komunitateak sortzen laguntzen die.
2009
‎–Ama beti ari zait lataputa ematen goiz iritsi behar dudala eskolara eta denbora alferrik galtzen dudala etxean ordenagailuaren aurrean, eta?
2010
‎: Funtsezkoa da nabigatzaileak USB atari bat eduki dezan, bai autoaren bateria kargagailuari kablea konektatzeko, bai etxean ordenagailuarekin erabiltzeko.
2011
‎Bestalde, 15 eta 17 urte arteko nerabeen aisiari erreparatzen bazaio, nerabeek beren denbora librean gehien egiten dituzten aisialdiko jarduerak gainerako gazteek aipatutako berberak dira: lagunekin edo bikotekidearekin egotea, musika entzutea, telebista, bideoa edo DVDa ikustea, kirola egitea eta etxean ordenagailuarekin aritzea (denak 15 eta 17 urte arteko nerabeen %40k baino gehiagok aipatuak). Bertan ageri denez, horien atzetik doaz diskoteka edota dantza aretoetara joatea, ezer egin gabe atseden hartzea, tabernetan ibiltzea, paseatu edo kalean egotea, familiarekin egotea, bideo-jokoen kontsolekin aritzea, irakurtzea eta telefonoz hitz egitea edo mugikorrez mezuak bidaltzea.
‎Barometroa 2007ko kontsumoa, egin zen azkena, hirugarren adina bakoitza dagoela ohartarazten zuen teknologia berrietatik gero eta urrunago. Bat 60 urtetik gorako pertsonak etxean ordenagailua izatea oraindik Espainian gutxiengoa den zerbait eta, gainera, Internet, harrigarria ere bada. (e) tik pixka bat gehiago Adin horretako pertsonen %12, orduan, profil horrekin bat zetorren, eta, gaur egun, portzentajea ez da nabarmen handitu.
‎" Inork ez du etxeko ordenagailurik erosiko, zertarako dugu etxean ordenagailu bat?".
2012
‎u2026………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Kontuan hartu behar da ordenagailuaren tamaina eta maneiatzeko beharra aulki batean daudela (modurik zuzenena) erabiltzailearen lasagna zaintzeko pentsatuta, eta hori ez da hain garrantzitsua tabletetan, zuhurra baita. Ordenagailuaren tamaina eta aulki batetik erabiltzeko beharra erabiltzailearen osasuna zaintzeko pentsatuta daude Lapantaila handiagoa izatea, baita periferikoak teklatu eta sagu gisa erabiltzea ere, produkzioan lan egiten denean etxean ordenagailu bat, gutxienez, gordetzeko puntuak dira. Berriro ere kontuan hartu behar da begi, bizkar eta gorputz adarren alde egiten dutela.
‎Interneta goraka doan zerbait da, eta telebista ikusteko modu tradizionala, berriz, beheraka; hori nabarmena da. Adin batetik beherako jendeak errazago piztuko du etxean ordenagailua, telebista baino, eta telebista Internetez ikustearen ohitura ere gero eta gehiago ari da zabaltzen. Hor sartu beharra zegoen, eta hora egokitu beharra dago.
2020
‎Ikasle askok, adibidez, ez dute etxean ordenagailurik, ezta Interneteko konexiorik ere: «Hor badago arrakala bat.
‎Klaseak online jarraitzeko ikasle guztiek etxean ordenagailua eta internet sarea izango dute.
‎Badaude puntu beltz batzuk eta horiek dira zailtasun gehien ematen digutenak: hedadurarik ez duten herrietan bizi diren ikasleak, etxean ordenagailurik edo chromebookik ez duten ikasleak, edo izanda ere ez dute wifi konexiorik… Banan banako egoera asko daude eta horiei erantzuteko konponbide ideal eta bakarrik ez dago. Banan banan ikusi ditugu.
‎" Hainbat zailtasun bat etorri ziren. Alde batetik, hiru seme alaba dauzkagu eta etxean ordenagailu bakarra dugunez, hasieran zaila izan zen eskolako erritmoa jarraitzea. Dena dela, Zumaiako Herri Eskolan familia askok bizi genuen arazoa atzeman zuten, eta eskolako ordenagailu eramangarriak utzi zizkiguten, haurrek etxetik ikasi ahal izateko.
2021
‎Halako tresnak bizitza osoan gure artean egon izan direla dirudien arren, digitalizazioa ez da hain kontu zaharra. Duela gutxi ar te ez zen hain ohikoa etxean ordenagailua eta Interneta izatea, lehengo sakelakoek antenadun aparailu zaharkituak dirudite egun, eta sare sozialen beharrik gabe jendeak harremanak sortzeko beste gune batzuk erabiltzen zituen.
2022
‎Pantailarik gabe bazkaltzen edo afaltzen duten familiek nota hobeagoak ateratzeko askoz aukera gehiago daukate: ikerketak irizpide hori jarri du gurasoen ikasketa mailaren, etxean ordenagailua izatearen edo norberaren gela edukitzearen gainetik.
‎Izan ere, dozena erdiko taldeak osatzen genituen 100 metroko zabalerako guneak ikertzeko. Aurretik etxean ordenagailu bidez zehazten genuen nondik ibiliko ginen. Boluntario horiek askotan ez ziren elkar ezagutzen eta orain txokora joateko geratzen dira" aipatu du umoretsu orozkoarrak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia