2002
|
|
Dena dela, Eusko Jaurlaritzarekiko negoziazioetan, zenbait irrati askek dialeko tarte batean kokatzeko aukera eskatu zuten; horrela, baimena
|
eskatu
ez arren, bere egoera legala boterearen tolerantzian oinarrituko zen; hau da, inplizituki irratien existentzia ezagutu eta onartu egingo zuen gobernuak. Gaur egun, idatzita ez dagoen itun baten ondorioz, irrati askeak dialean kokatzen dira inori kalterik egin gabe, eta, horren truke, ixteko mehatxu gabe.
|
2008
|
|
...eko, Ibarzabalek bere ardurapean egondako diru kontu guztien arrazoia emanda zeukala aipatzen zuen, eta absolutismoa berrezarri ostean ere, udaleko hainbat batzordetan zuen partaidetza aktiboa, zeinaren ondorioz sarri askotan beste herri batzuetara bidaiatu beharra izan baitzuen, lan horien truke inoiztxean egoteak bere fabrika pribatuari ez ezik, Toledokoari eragingo zizkion kaltee txori txikirik
|
eskatu
ez bazuen ere. Esandako guztiak kontuan hartuta, auzokide hautagaien zerrendan berriz onartua izateko eskatuz bukatzen zen bere idatzia.
|
|
Posta elektronikoaren ugalketarekin batera arazo berri bat sortu da, jasotzaileek
|
eskatu
ez eta nahi gabe jasotzen duten mezuena, alegia. Arazo hau spam izenarekin ezagutzen da eta areagotzen doan arazoa da.
|
2010
|
|
441 Artikulu honetan xedatutakoa LPLren 295 artikuluarekin ondo ezkontzen da. Nahiz eta betearazitako sententzia ezeztatu, langileak hura irmo bihurtzen den egunera arte bere soldata jasoko du, egun horretara arte lanean egon behar izan duelako, ugazabak kontrakoa
|
eskatu
ez badio behintzat. Edozein kasutan, Ríos Salmerón, B. ren esanetan,. La ejecución provisional en despidos:
|
2011
|
|
Erantzukizun zibila kaltetutako alderdiak edo haren oinordekoek eskatu dute dagokion epaiketan (BJLOren 412 art.). Ezin izango da erantzukizun zibila galdatzen duen demanda jarri harik eta kaltea sortu duen prozesuari bukaera ematen dion ebazpena irmoa izan arte. Era beran, ezin izango du erantzukizun hau eskatu kaltea sortu zuen prozesuan bertan eskatu ahal eta
|
eskatu
ez zuenak (BJLOren 413.1 art.).
|
2012
|
|
Hainbat baliabide telematikoz bidalitako mezu laburrak (sms eta mms),
|
eskatu
ez diren arren
|
|
Gaur egun, spam telefonikoa eta
|
eskatu
ez den publizitatea faxez bidaltzen denean, Administrazioak (Kontsumo Institutu Nazionala. INC?), pareko instituzioek autonomia erkidegoetan eta kontsumitzaileen eta erabiltzaileen babeserako elkarteek auzitegira jo dezakete eta akzio bat tartekatu jokaera erasotzaile horien sustatzaileen aurka (LDL 33.3 artikulua).
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 31 artikuluaren bigarren paragrafoan, aldiz, beste jokaera erasotzaile bat jasotzen da, zeinaren bidez enpresaburuak eskatzen duen berehalako ordainketa edo ordainketa atzeratzea, kontsumitzaileak
|
eskatu
ez duen baina bidali zaion ondasun edo zerbitzu batengatik, enpresaburuak jokoan dauden produktuak edo zerbitzuak hornitzeko indarrean dagoen legeak jasotzen dituen eskakizunak gauzatzeko denean salbu.
|
|
Espainiako ordenamenduan debekatuta dago
|
eskatu
ez diren produktuak kontsumitzaileei bidaltzea, horrek ordainketa bat eskatzen duenean (Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Babeserako Lege Orokorraren Testu Bateratuaren 100.1 artikulua. KEDLOTB?). Hori eginez gero, kontsumitzailea ez da behartuta egongo jaso dituen produktu horiek itzultzera.
|
|
Beraz, Lehiaketa Desleialaren Legeak kontsumitzaile eta erabiltzaileen interesak babesteko araudiak ezartzen duena indartzen du. Horren ondorioz, enpresaburuak ezin dio inolaz ere
|
eskatu
ez zaion produktu bat kontsumitzaileari bidali eta gero produktu hori gordetzeko, ordaintzeko edo itzultzeko eskatu. Kontsumitzaileak eskatu ez duen produktu bat itzultzeko eskatzea lekuz kanpo dago; izan ere, harentzat kostu bidegabe bat eratortzen du.
|
|
Horren ondorioz, enpresaburuak ezin dio inolaz ere eskatu ez zaion produktu bat kontsumitzaileari bidali eta gero produktu hori gordetzeko, ordaintzeko edo itzultzeko eskatu. Kontsumitzaileak
|
eskatu
ez duen produktu bat itzultzeko eskatzea lekuz kanpo dago; izan ere, harentzat kostu bidegabe bat eratortzen du.
|
|
Jokaera hori erasotzailea litzateke. Hala ere, enpresaburuak, urrutiko salmentaren legeria beteaz, bidal diezaioke kontsumitzaileak
|
eskatu
ez duen zerbait201, baldin eta aldez aurretik adosten badu, erosleak eskatu duen produktua egon ezean, ordezko bat (antzekoa edo kalitate hobeagokoa) bidaltzeko aukera (KEDLOTB 105 artikulua). Edonola ere, ordezko produktua jasotakoan, urrutiko legeriak jasotzen duenaren arabera, kontsumitzaileak atzera egiteko eskubidea gauzatu dezake eta produktuaren erosketari uko egin.
|
|
201 Kontsumitzaileak
|
eskatu
ez dituen katalogoak bidal ditzake.
|
|
Erabakia arbuiatzeko esan zuen jokaerak merkatuko fede onaren printzipioa urratu zuela. Izan ere,
|
eskatu
ez zen zerbitzu batengatik erabiltzaileari egiteko eginbeharra ezarri zion. Horretaz gain, onartzen bazuen, handik epe batera kostu ekonomikoa ere izango zuen.
|
|
Dena den, arauari interpretazio zabala ematen zaio. Hau da, etxeko nagusiak alde egiteko espresuki
|
eskatu
ez arren, beste zantzu batzuk direla medio, nahi hori agerian uzten denean onartuko da ere etxeko nagusiaren kanporatzeko nahia bezala.
|
|
Posta elektronikoz bidali den publizitatea,
|
eskatu
ez den arren (spam)
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 29 artikuluak desleialtzat jotzen du posta elektronikoz
|
eskatu
ez den publizitatea (spam), baldin eta hedapen hori etengabekoa bada. Gaur egun oso ohikoa da produktu edo zerbitzu baten ezaugarriak ezagutarazteko hedabide hori erabiltzea.
|
|
Behin baino gehiagotan ordenagailuaren sarrera ontzia beteta aurkituko baitute eta zuntz zabaleko tarifa kontratatzera behartzeaz gain, interesdun diren mezuak bereizteko arazoak ere izango ditu hartzaileak. Hori dela-eta, Europako Batzordeak merkataritzako jokaera horren eragozpenak parekatu egin ditu gure etxeko postontzietan
|
eskatu
ez den eta jaso ohi dugun publizitatearekin197.
|
|
Besteak beste, hauek: kalean egiten den zuzeneko publizitatea, postontzietan
|
eskatu
ez den eta jasotzen den publizitatea, hegazkinetan eta beste garraioetan egiten den publizitatea. Horiek guztiak jokaera gogaikarriak dira hartzailea derrigortuta dagoelako publizitatea jasotzera, ez baitu aukerarik publizitate mezu hori errefusatzeko edo ekiditeko (Massaguer, 2006:
|
|
Jokaera horiek hauek dira: a) aseguru kontratu batetik eratorritako eskubideak egikaritzeko aurkako jokaera erasotzailea (LDL 31.1 artikulua), b)
|
eskatu
ez den eta bidaltzen den produktu baten inguruan gauzatutako jokaera erasotzailea (LDL 31.2 artikulua), c) enpresaburuaren ogibidea eta etorkizun profesionala kontsumitzailearen jokabidearekin erlazionatzea (LDL 31.3 artikulua).
|