Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2011
‎Baina egun hartan bertan, arratsean, heldu zen lehenengoa; ingelesezkoa, jakina: hartaraino banekien, ordea, Internetera jo gabe, eta lehenagotik ere bildumaratua nuen esan modu hura. Hala ere, eskerrak eman nizkion sender ari, arrapostu eman zuen estreinakoa zen eta:
2016
‎E. W. B. DuBoisek esan moduan, gizon zuri orok,, prestua, bazen, nahiago izango zuen alabaren eztarria moztu hura etxe zerbitzari aritzea onartu baino.
‎Lo eskasa zen hori, noski, baina on egiten zien gure hezur nekatuei, soroan lanean aritu ostean egun osoan. Nexkato bat nintzenean, umeak zaintzen nituen eta etxea garbitzen, Andreak esan moduan. Gero, hamar urte bete bezain pronto, Nagusiak esan zuen:
2017
‎Azken berrogeita hamar urteotan, estatu espainolak ezin izan du ETArekin amaitu bitarteko militarren bitartez (behin betiko armagabetzea arte), eta 90eko hamarkadatik aurrera areagotu egin zen ETAren aldeko sostengu sozial eta politikoa murrizteko estrategia. Estrategia horren barruan, lehen esan moduan, euskal alderdi eta erakunde nazionalistak kriminalizatu ziren (18/ 98 makroepaiketa, 6/ 2002 Legea, etab.), azken 20 urteotan gogorki erreprimitu baitituzte, edo politikatik baztertu; horretarako lagungarria izan da nola interpretatu duten Espainiako epaileek konstituzioa, modu berezian.
‎Lurraldea bera prozesu bat da bere horretan, egina eta berregina, aktiboa eta erreaktiboa, eta, objektu sozial guztien eran, performatiboa da, edo, Bourdieuk esan moduan, egituratua bezain egituratzailea da, mihiztatua bezain mihiztatzailea.
‎Objektu sozialak biak dira, objektibo eta subjektibo, izan ere, ez dira soilik botere harreman instituzionalizatu eta objektifikatuak, baizik eta sinesmenak, irudipenak eta diskurtsoak, gure mundu esanahidunaren artikulatzaile. Sarreran esan moduan, ezin dugu fenomeno sozialen existentzia erregimenaren analisia murriztu eta kausa/ efektu dikotomiaren bitartez aztertu; zeren eta, sarritan, efektuek eurek artikulatzen dituzte beren kausak a posteriori, eta kausak, gainera, diskurtsoen eta sinesmenen efektu dira; esanahidun efektuak dira. Zentzu horretan, nire ikuspegia performatiboa da zeharo (Austin, 1962; Butler, 2007, 2004; Bourdieu 1994).
‎Desira eta diskurtsoa etengabe ari dira fluxuak eta objektu partzialak lotzen, zeintzuk, berez, zatikatuak baitira eta baitaude (Deleuze eta Guattari 2003: 6), eta aurreko kapituluetan esan moduan, menderatzaile eta askatzaile baitira aldi berean (Foucault, 1991, 2003, 2009b). Lefebvrek espazioaren ekoizpenari buruz esandakoak eta Foucaultek botere harremanez landutako nozioa hartuta, Raffestinek (2001) territoire kontzeptua proposatu zuen:
‎Arazoa da mihiztadura pentsamenduak ez duela tresna analitiko zehatzik espazioaren ekoizpenean dauden botere harreman sistemikoak ikertzeko. Müllerrek esan moduan (2015), mihiztadura pentsamenduak asoziazio kate amaigabeak lot ditzake eta, azkenean, inoiz ez azaldu zer alde dauden, eta zergatik, sareak sortzeko eta espazioak ekoizteko prozesuetan. Ikuspegi hori zabaldu eta sakondu egin behar da, honako hauek ere sar ditzaten analisian:
‎Foucaulten dispositibo bat izan liteke mihiztadura berlurraldetu bat, eta lehenago aipatu dugun ikuspegi performatibo feministari helduta, aztertu dezakegu ea zergatik, mihiztadura jakin batzuen barruan, zenbait talde eta posizio subjektibok ezin dituzten, beren kokapenaren ondorioz, baliabideak eta aukerak erdietsi, ez bakarrik beren, interesak eta eskaerak? taxutzeko, Barryk esan moduan, ezpada beren buruak gobernatzeko.
‎Horretarako, esparru publikoa zabaldu behar da (egiturak eta espazioak publifikatuz): hain zuzen, horixe da demokratizazioaren sorburu eta ondorioetako bat, lehenago esan moduan (logika performatiboa, ez proposizionala). Prozesu hori, beraz, subjektibatzeko eta objektibatzeko prozesu bat da, eta, pentsamendu liberal nagusiak (Kant, Locke, Habermas, Held) proposatzen duenaren kontrara, prozesu horien sorburua ez dira adostasuna eta kontratuak.
‎Lehenengo kapituluan esan moduan, deskribapen horrek ez du aldez aurretik zehazten zelakoak izango diren boteretzea, gobernantza edo gobernu sistema, nor izango den herri hori, ez eta gobernatu horrek zer adieraziko duen zehatz mehatz. Seguru dakigu, ordea, deskribapen hori ez dela soilik ari gero eta herritar gehiago parlamenturako hautatuak izateko aukeraz edo gero eta herritar gehiagok hautatzeaz nortzuk izango diren gobernuko kideak.
‎Hala, batzuek kontra egiten diete politikaren arloko berezitasun kulturalei, eta beste batzuek, berriz, kulturaren arloko berezitasun politikoei, baina inork ez ditu berezitasunok lotzen herri subiranotasunaren eraikuntzarekin, nahiz eta, Yackek esan moduan (2001: 531), herri subiranotasuna deritzon nozio demokratikoan datzan leialtasun eta berezitasun nazionalak politizatzeko oinarria.
‎Lehen esan moduan, bi dimentsiok osatzen dute existentzia soziala: bata, dimentsio objektiboa edo erakundetua, eta, bestea, berriz, dimentsio subjektiboa, hots, sinesmenei, pertzepzioei eta identitateei dagokiena.
‎Kosmopolitar moderatu delakoek, berriz, frogatu nahi dute ezaugarri etiko eta kultural partikularrak aitortu daitezkeela, eta, aldi berean, estandar unibertsalak ezarri. Edonola ere, lehen esan moduan, egungo kosmopolitar liberalek ezin dute azaldu ea zergatik lehenetsi liratekeen estandar unibertsal horiek, eta ez tokiko komunitateetan sortu diren irizpideak (Yack, 2012). Are gehiago, inork ez du aipatzen odolezko sendiaren arbitrariotasun morala:
‎Beraz, ez zenuke herritartasuna eskuratzeko eskubiderik jaso behar leku jakin batean jaio zarelako soilik. Horregatik dira muga nazionalak moralki gaitzesgarriak kosmopolitarrentzat, ardura berezia eta fideltasuna sortzen duten gune arbitrarioak iruditzen baitzaizkie ondare kultural konpartituak (baina esan moduan, era aski susmagarrian, ez dute familia inondik ere aipatzen).
‎Gobernuak herria kontrolatuko du legeen bidez, zentzu klasikoan, baina, horrez gainera, taktikak ere erabiliko ditu, izan ere, lehenik fisiokraten eta ondoren hemezortzigarren eta hemeretzigarren mendeen ideologoek esan moduan, legeak ez dira aski biztanleria gobernatzeko, biztanleriak berak baititu bere lege propioak; beraz, premiazkoa da biztanleria hori ezagutzea, kontrolatzea eta, ondorioz, modulatzea, produktiboa izan dadin.
‎Demokraziak berdintasun eta emantzipazio kolektiborako duen joerak (gogoan izan emantzipazioa autogobernuarekin lotzen dudala) pribatizazioaren aurkako prozesua dakar berarekin, eta prozesu hori eremu publikoa zabalduz garatzen da, etengabeko politizazioaren eta erakundetzearen bidez. Ildo horretan, hiritartasunak (eskubideak? moral unibertsalarekin lotua) ez du zentzurik praktikatu eta mamitu ezin bada, Przeworskik esan moduan. Horrexegatik da gaitasun politikoaren kontzeptua esanguratsua eta beharrezkoa demokrazia analizatzeko eta teorizatzeko.
‎Erabaki bat ezin badu inoiz ere erabaki hori ezarriko den komunitate oso osoak hartu, gatazka eta arbitrariotasuna presente egongo dira, egon behar dira, nahiz eta aurrez adostu diren arau eta legeen arabera ezarri erabaki hori. Hobbesek aspaldi esan moduan,. Auctoritas non veritas facit legem?;. Autoritateak egiten du legea, ez egiak?. Eta autoritatea, berriz, Weberrek argi asko azaldu moduan, menderakuntza molde bat da.
‎Hortaz, erabaki publikoak eta arlo publikoa ez dira lausotu, pribatizatu baizik. Lehen esan moduan, kapitala daukaten norbanako pribatuek ezartzen dituzte arauak, proiektuak, politikak eta helburuak, herritarren ikuspegitik eta alorretik kanpo, eta horregatik da Europar Batasunaren gobernantza sistema globalizazioaren dispositibo bat, hau da, demokraziaren pribatizazioaren dispositibo.
‎Nire tesiek esan moduan, autogobernu kolektiborako gaitasun politiko instituzionala ekoizten duen lurraldetzea behar du demokraziak.
2020
‎Gastuaren ikuspegitik, administrazio publikoaren esku hartzea oso nabarmena da haur gazteei (%88) zein emakumezkoei (%70, 9) bideratutako gastuan (baina hemen gastua txikia da). Beste arlo guztietan, gehiengoa pribatua da eta, lehen esan moduan, gastu osoaren %72, 1 adinekoei bideratuta dago eta %53, 5 da pribatua.
‎Sistema ekonomiko kapitalista batean soldatak ematen du estatusa eta, kasu askotan, autonomia ekonomiko nolabaitekoa; hortaz, goian esan moduan, kapital kulturala, soziala eta sinbolikoa lortzeko mekanismoa da.
‎Hau da, ongizate Estatu sozialdemokratek, desfamiliarizaziorako politiken bitartez, emakumeek doako lanetan denbora gutxiago jardutea eragiten dute. Gainera, erregimen liberalean ez bezala, desfamiliarizazioa pribatizazioaren bidez gauzatu ordez, ongizate Estatuak lan publikoaren bitartez eragin izan du, hau da, desfamiliarizazioa merkantilizatzen du hein handi batean baina ez nahi eta nahi ez prekarizatu( esan moduan, geroz eta prekarioagoa da merkantilizazi oro Europan). Andersenek orobat erakusten digu Europa iparraldeko ongizate erregimenek (sozial-demokratek) askoz gehiago boteretzen dituztela emakumeak, erregimen mediterranearrek (Espainiak, Italiak, Greziak), kontserbadoreek (Alemaniak, Frantziak) eta (neo) liberalek (Erresuma Batuak, Estatu Batuek) baino.
‎Sarreran esan moduan, demokraziaren kalitatea bere patriarkalizazio mailaren araberakoa ere bada, eta ez soilik haren pribatizazio, finantziarizazio eta merkantilizazio mailaren araberakoa. Patriarkalizazioaren aldagai nagusienetakoa familiarizazio maila da, beraz, Hego Euskal Herriko patriarkalizazio maila neurtu ahal izateko (eta, ondorioz, demokraziaren kalitatea), emakumeen desmerkantilizazio mailaz gain desfamilizarizazio maila ere neurtu behar da, batetik, eta, bestetik, desfamiliarizazio horrek emakumeek duten kapital kultural, ekonomiko, sozial eta sinbolikoarekin duen lotura.
2021
‎Aurrerantzean bandera sortu berri hark zein izango zuen bere patua iragarriz bezala, Guardia Zibilak erretiratu egin zuen. Eta" españolek", Sabinok berak esan moduan esanda, hura zabaldu zutenen bila jo zuten. Kosta ahala kosta jakin behar zen gaiztakeriaren egiletza nori leporatu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia