2000
|
|
Salbatore Mitxelenak irudimenez egin zion elkarrizketa zirraragarri hartan, Unamunok beste mundutik euskara berpizten ikusten zuen atseginez. Nik
|
ere
uste dut bilbotar argia, edonon delarik ere, pozik dagokeela bere obretarik bi berak bere gaztaroan bultzatu zuen hizkuntzan argitaraturik12 eta UPV/ Euskal Herriko Unibertsitatean honezkero enborreko irakasgaien% 50 euskaraz ematen direla ikustean, mintzaira hori, bere kritika zorrotzei esker, hirugarren milurtekoaren hasieran, jakite hegoek igoa, jadanik kultur hizkuntza izateraino heldurik.... Horrela bete da, gainera, lehen euskal idazleak, Bernard Etxeparek, 1545.ean profetikoki aldarrikatu zigun nahi zaharra:
|
2002
|
|
Horregatik guztiagatik, protestante gehienek ez eze, gaurko teologo katoliko askok
|
ere
uste dute Mariak, Jesusez gainera, beste seme alaba batzuk ere izan zituela —bost gutxienez, Mateoren pasartea ren arabera—, eta, diotenez, ho rrek ez dakar inolako kontraesanik Jainkoak, gizakiok salbatzeko, geure irudiko Mesias bat igorri zigula sinestensegitzea rekin, haren ama birjina izan zein izan ez. Gogoan izan, bestalde, zelibatoa eta birjintasuna ez zirela, orain ere ez diren bezala, balio ez goretsi ez praktikatuegiak judaismoko erlijio gizonen artean.
|
2003
|
|
Asko da Euskaldunon Egunkariari zor dioguna, baina askotxo gara Euskaldunon Egunkariari ideologikoki markatuegi, euskaltzale askorentzat disgustuko, irizten diogunok; eta horregatik, lukeen baino askoz ere erosle eta irakurle gutxiago duela
|
ere
uste dugunok. Sarritan egotzi izan zaio behar besteko aniztasunik eta zabaltasunik eza, kudeatzeko dituen aginte organoen osaera eta informatzeko duen modua dela eta.
|
2008
|
|
Darwinek, ondoren, animalia forma bat besterik ez garela esan zigun, ilegabeko tximinoak, besteak bezala inguruari egokitzeko baliabideak garatu behar izan ditugunak. Hirugarrenik, Freudek gure buruaren jabe
|
ere
uste genuen baino askoz gutxiago garela erakutsi digu; gure portaeran, kontrolatzen ez dugun mundu inkontziente batek agintzen duela gehienbat. Berri horiek guztiak ez dira erraz onartuak izan, erresistentzia handiak probokatu dituzte, aurretiko ideiak eta mitoak aldatzea ez zaigu batere eroso egiten.
|
2009
|
|
Prozesu horretan —morala prozesua baita— erlijioak trabak jarri ditu etengabe. Beraz, Ayalak bezala, guk
|
ere
uste dugu balioen auziaz arduratzea eta errealitatearen ezagutzaz arduratzea bateragarriak eta osagarriak direla, baina, Ayalak ez bezala, ez dugu uste balioen auziaz arduratzea erlijioari dagokionik. Grafikoki esatearren:
|
2013
|
|
Beste behin ere hotz eta motz esatearren, euskararen aldeko giro hori nabaritu daitekeenetik, gure hizkuntzaren eguneroko erabilera neurria beti eta gutxiagotuz joan da. Badirudi —eta hau
|
ere
uste dut jada adierazi dudala— euskararen egoera nolabait" hobea" zela haren alde gogor borrokatu behar zen garai haietan. Haatik, borroka garai horietara, beharbada, itzultzeko unean gaude, ikusiz Frantziako Estatuaren aldetik itsukeriaren jarreretara berriro lerratzeko joerak daudela.
|