2008
|
|
Fishmanek adierazi zuen komunitate bizitzaren lotura hori oinarri funtsezkoena eta beharrezkoena dela hizkuntzak eta kulturak bizirik iraun ahal izateko. Gu ere ados gaude Fishmanekin, hau da, guk
|
ere
uste dugu familiartean H1erabiltzea eta auzokideekin eta komunitate taldeko beste kide batzuekin harremanak H1 hizkuntzan izatea maiz kultura autonomiaren eta talde bizindarraren oinarria dela. Osagai horri" hurbiltasun sozial" izena eman diogu, oinarrizko sozializazioa gutxiengodun taldearen hizkuntzan (H1) egiten dela adierazten duelako, eta oinarrizko sozializazioa behar beharrezkoa da hizkuntza eta kultura belaunaldi batetik bestera transmititzeko, bai eta hizkuntza taldearen identitatea garatzeko ere.
|
2011
|
|
...kariak eremu horietan sartzea oso interesgarria litzateke, horrek ekarriko lukeelako bertako ikerlarien lanak, bertako aldizkarietan argitaratuz gero, balidatuak izatea puntuen bitartez. hala ere, bukatzeko esango dut zalantza badaukadala parametro horietan euskaratik lehiatzeko moduan ote gauden. edo hemen egiten ditugunak egiten ditugula ere, zenbateraino aurreratuko dugun, baina hala eta guztiz
|
ere
uste dut ahalegin hori egin, egin behar dugula. esan nahi dut badaudela eskakizun akademiko eta burokratiko batzuk eramango gaituztenak ingelesez publikatzera, munduan zehar leku gehientsuenetan gertatzen ari den eran, baina jarrai dezagun euskaraz argitaratzen. BAT horretarako oso plaza polita da, eta BATek baliokidetza horiek lortzea denentzat onuragarria litzateke.
|
|
Aracilen garaian tabua zen eta hogeita bost urte geroago ere tabu izaten jarraitzen duen gai bati buruz hausnartzen ere ikasi lukete ikasleek. Arazoak ulertzea, jakinaraztea eta eztabaidatzea baliagarria izango litzateke errealitate soziolinguistikoaren aurrean norberak bere jarrera askatasun handiagoarekin eta jakinaren gainean egonda erabaki ahal izateko. gainera, guk
|
ere
uste dugu hezitzaileek ez luketela gramatika arauemailea bakarrik irakatsi eta argi eta garbi ikusi lituzketela normatibizazioaren bi norabideak: batetik, barneko aniztasuna bateratzea
|
2015
|
|
Mackey eta Fishman aipatzen dira, noski, liburu hauetan, beste aditu askoren artean. 5) Uste dut aipatu beharrekoa ere dela HIZNET izeneko ikastaro soziolinguistikoa, UPV/EHU eta Eusko Ikaskuntza artean antolatzen dena, eta Iñaki Martinez de Luna zuzendaria dena, bertan
|
ere
uste dut Mackey eta Fishman aipatuak izango direlako.
|
2019
|
|
Aldiz, emakumea etxean gelditu zen, esparru pribatuan, noka hitz egiteko aukera handirik gabe (Beitia, 2017, 155 or.). echeverria (2003) eta Aretxabaleta (2016) ere ildo beretik doaz, baina haiek diote baserriko emakume batzuk etxean gelditu beharrean hirietara joan zirela neskame. hirian gehienetan testuinguru erdaldunetan aritzen zirenez, hitanoa ez ezik, euskara bera ere alde batera utzi zuten emakumeek. euskarari uko egin eta gaztelaniara jotzeko joerari ispilu zaletasuna deitu izan zaio. Joera horren arabera, emakumeek kanpoko hizkuntza modak kopiatu ohi dituzte prestigioa lortzeko, zenbaiten ustez emakumeek ez dutelako behar adinako nortasunik (Azurmendi in Legorburu, 2018, 32 or.). halako argudioetan oinarrituta eraiki da emakumeari euskararen galeraren errua egozten dion diskurtsoa. eztabaida taldeetako mutil batzuek
|
ere
uste dute emakumeen errua izan dela noka galtzea eta indartzeko ahaleginik ez egitea. Beraz, emakumeak dira galeraren erantzule bakarrak eta beraiei dagokie noka berreskuratzea.
|
2021
|
|
Gainera gorago ikasle buru zapalduak aipatu baititugu hemen ikusten ahal da irakasleek burua galtzeko aukera anitz dituztela. Hala
|
ere
uste dut euskarako irakasleek dugun ezinezko eginkizun horretan zerbait ahazten dugula: hizkuntza batek bizitzeko mugitu behar du, bere hiztunetatik ikasi behar du.
|