Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Azken bi hauekBetty Carter eta Marianne Walters ekin batera Emakumeen Familia TerapiaProiektua (Walters eta beste, 1991) deituaren bultzatzailerik nagusienak izan dira, Estatu Batuetan Familia Terapia Feminista sortu duen mugimenduaren zatimodura; terapia talde honek, familia normaltzat? hartuaren antolamenduhierarkiko tradizionalari aurre egiten dio, eta teoria feminista eta bere balioakFamilia Terapiara egokitzen saiatzen da (Goodrich eta beste, 1989, or. 31). Familiaren Eskultura izeneko Psikodramarekin zerikusia duen teknika batengarapenarenari esker ere nabarmendu da Papp.
2002
‎Beste aldetik, enpresa lehiakorretan eskasa da parte hartzea, eta ez da demokrazia parte hartzailea lortu. Gardentasuna eta erabaki estrategikoetan langileen parte hartzea ez dira ezta urrundik ere nabarmentzen; konfiantzarenordez sumisioa da nagusi, eta, beraz, esplotazioa handitzen da. Kooperatibensektorean parte hartzea estatutuetan agertzen den arren, teknokraziak daramatzakontrola eta nagusitasuna.
‎Gabezia horrek hainbat ondorio larri ditu. Batetik, irakasgai bereko irakasleen artean koordinaziorik ez dago, eta maiz ikusten dira kontzeptu berarentzako terminologia desberdinak, denborarekin tradizio bihurtzen direnak.Bestetik, unibertsitate mailako testuen eskasiak irakaskuntza ertainetan ereeragiten du, eta bertan ere nabarmentzen dira eskola desberdinak eta inprobisazioa.Are gehiago, askotan badirudi loturarik ez dagoela irakaskuntza ertainaren etaunibertsitarioaren artean. Bederen, terminologia desberdinak barra barra ikustenditugu.
2006
‎Gizabanako bakoitzarengan jazotzen diren aldaketez gain, bikote harremanarieragiten dioten beste aldaketa batzuk ere nabarmentzen dira. Tradizionalki usteizan da krisi latza ekar dezakeela haurraren jaiotzak, baina gaur egun badakiguizaten diren aldaketak uste baino txikiagoak direla; batez ere haustura gertatzendenean nabarmentzen dira aldaketak, gaizki zihoan harremanaren kasuak direla, non haurra ekartzea azken eragilea besterik ez den.
2007
‎Bigarren dimentsioa ere ondo atzeman behar dugu. Zientziaren ikuspegi esentzialista eta demarkazioaren arazo analitikoa ere nabarmenduko dira liburuan zehar. Ez genituzke modu bereizian landu behar batetik, zientzialariek laborategietan dituzten teoriak eta materialak eta, bestetik, interesekonomikoak, joera politikoak, arazo sozial eta ekologikoak.
‎hamarkadetan zehar zientziak eta teknologiak ekarridituzten aurrerapenak direla medio, linealtasunaren postulatuak ez dira zalantzanipini. Alabaina, denborarekin ifrentzuak ere nabarmentzen ari direlarik, oraineztabaida proposatzeko aukera paregabea geneukake; aurrerapena nozio gisaradebatitu beharreko auzia da. Bere inplikazioak, gainera, ugariak dira.
‎esapideari, ondoko interpretazioaeman geniezaioke: zientziaren eta politikaren arteko elkarrekintzen organizaziomodu berriak konfiguratzea, bi eremuen espazio tartekatuan gauzatuko direnak, haien ondorioak hala eremu zientifikoan nola eremu politikoan ahalmen epistemikoak sortzeko moduan ere nabarmenduz.
2009
‎Panorama horri begira, atomizazioa azpimarratzeaz gain, beste alderdi bat ere nabarmentzen dute Amezaga, Arana eta Azpillagak (2010: ork. gabe):
‎Iruñeko Herri Irratiak ere euskarazko eskolak eskaintzeari ekin zion 1969an; Loiolako Herri Irratian eta Donostiako Herri Irratian, azkenik, sator lan handia egin zuten gerora beste arlo batzuetan ere nabarmendu diren profesional batzuek, hala nola Jose Mari Iriondok, Iñaki Zubizarretak, Jose Ramon Belokik, Jose Mari Oter minek edota Txaro Arteagak38.
‎Zinema lanen ekoizpenean ez ezik, beste arlo bitan ere nabarmendu du aurrerakada euskarak azken urteotan: euskarara bikoiztutako pelikulak zinema aretoetara banatzeko laguntzen aurrekontu zuzkiduran, batetik, eta DVDko edizioei erantsitako euskarazko bertsioetan, bestetik, baina hor ere dira nagusi (Amezaga et al., ork. gabe):
2010
‎Garraio azpiegituren garapenak eskualdearen kohesio eta egituraketan duengarrantzia ere nabarmentzen da plan honetan, nahiz eta, bitxia bada ere, trenbidearen garapenarekin aski dela ondorioztatzen den. Aldiz, bide sarearidagokionez, bi esku hartze premiazko proposatzen dira, demokraziaren etorreraraarte beteko ez direnak, nahiz eta 1964ko Planak ere jasotzen dituen.
‎lehenengoak GGIren baliorik altuena izangodu. Giza garapenaren kontzeptuak beste osagai batzuen garrantzia ere nabarmentzen du (politika, ekonomia eta gizarte askatasuna eta genero berdintasuna, besteak beste), baina GGIk horiek ez ditu barneratzen.
2011
‎Adibidez, gako hitzaURLn sartzea, legen paragrafoan 150 karaktere baino gehiago ez idaztea eta gako hitza paragrafohorretan nahiz berrian sartzea gomendatzen du. Loturak sartzeko beharra ere nabarmentzen da, «loturarik gabeko berria bizirik gabeko orria baita bilatzailean». Barne loturak, hedabidearen URLaduen beste web orrialde batera edo hedabidearen blogetara jotzeko?
‎Arrazoi politiko zehatzak ere aipatzen ditu, hala nola herrialde eleaniztun askotan hizkuntza ofizial bat eta bakarra egotea eta hizkuntza gutxituen erabilera debekatzea eta jazartzea. Hedabideen papera ere nabarmentzen da, arriskuan dauden hizkuntzen bozgorailu izan beharrean, hizkuntza handiaren hedapena bultzatzen dutelako askotan. Arrazoi demografikoak ere pisuzkoak dira hizkuntzen desagerpenean:
2015
‎Baina krisi finantzario eta ekonomikotik haratago, sistema globalaren pitzadura larriak azalarazten dituzten beste hainbat ikur antzematen ditugu gero eta sarriago. Esaterako, alderdi zientifikotik, Ekonomiak zientzia gisa hartu duen bide bidegabeaz ere ohartarazi digu krisi honek (Aguilera Klink, 2013); bestetik, krisiari aurre egiteko momentuan instituzio aldeaniztunen zein instituzio nazional eta lokalen gobernantza eskasia ere nabarmendu egin da.
‎Bloke arrosarekin batera sortu diren beste instituzio garrantzitsu batzuk ere nabarmendu behar ditugu, agertoki geopolitikoa aldatzen lagundu baitute.
‎Dena den, inperialismoaren teorizazioak ibilbide zabala dauka. Nahiz eta eskola marxistak bereziki garatu dituen horren inguruko ikasketak, bestelako ikuspuntuak ere nabarmentzen dira. Aldi berean, teorialari marxistek inperialismoaren inguruan eztabaida aipagarriak izan dituzte haien artean.
‎Autore horrek, hiru gako ere nabarmendu zituen transmedia mobilizazioen sorreraren ikur:
2017
‎Internet erabiltzeko arrazoi nagusiak sare sozialak bisitatzea, bideoak ikustea eta euren arteko komunikazioa gauzatzea dira (EU Kids Online, 2014). Era berean, eskolako lanak egiteko informazioa bilatzea, jolastea edota argazkiak eta bideo pertsonalak partekatzearen ohitura ere nabarmentzen dira (Rial et al., 2014).
‎Antolaketarekin lotuz, irakasleek uste dute ordenagailuak bermatu dezakeela talde lana partekatze sistemaren bitartez, zaila ikusten duten arren, baina batzuetan materialean planteatzen diren edukiek mugatzen dutela eginkizun hori. Sarearekin duten arazoak eta mugak ere nabarmendu beharra dago, irakasleak diote ez dela bermatzen ikasle guztientzako sarerako gutxieneko konexio baldintza batzuk.
2019
‎Kasaresen (2015) lanak, esate baterako, euskara j akin gabe umeak euskaraz hazten dituzten gurasoen ideologiak eta estrategiakerakusten ditu, besteak beste. Halaber, eskolan euskara ikasitako umeek familiaren esparruaneuskararen praktika hedatzen dutela ere nabarmentzen du, euskararen jarraipenerako umeen rolaktiboa erdigunean jarriz. Escandonen (2016) lanak, berriz, erakusten du Gasteizko gurasomistoen kasuan (euskara batek bakarrik dakien bikotea), erdaldunek jarrera positiboakdauzkatela bikoteak etxean seme alabekin euskara erabiltzearen inguruan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia