Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎1975 urtearen inguruan Donostiako SIISInformazio eta Dokumentazio gunean hasi zen lanean, eta gaur egun bertandihardu zuzendari. Horrez gain, Gaur Soziologia Azterketa taldean ere lan eginzuen. Gi zarte zerbitzuen inguruko argitalpen ugari kaleratu ditu (besteak beste, Perinata lidad y prevencion liburu mardula 1981ean) eta ibilbide profesionalhonengatik Eusko Jaurlaritzak I. Sustatu Saria eman zion 1994an.
2002
‎Dena den, argi gerabedi taula horretan adierazitako batez bestekoek ez dutela zerikusirik irakasle bakoitzaren irakas zamarekin (ordu edo kredituekin). Esate baterako, irakasgai batzuetan talde bat baino gehiago daudelako gaztelaniaz, edo batzuetan irakasle elebidunek gaztelaniazko taldeetan ere lan egiten dutelako.
2005
‎Orientazio Departamentuak tutoreekin ere lan egin behar al du. Zergatik?
2006
‎Dibortzioari buruzko 1981eko Legearen Zioen Azalpenak jasotzen zuenarenarabera, ezkontideen arteko berdintasuna erdiesteko oztopo oro ezabatu behar zen.Ikuspuntu soziologikotik begiratuta, ordea, berdintasun formala aintzatesteak ez duemakumezkoen lanaren eta familiako gainkargen banaketa sexualaren arazoakonpondu. Estatistikek adierazten dutenez, egun, oraindik ere, emakumezkoak diraetxeko lanez arduratzen direnak nahiz eta etxetik kanpo ere lan egin. Emakume etagizonezkoen arteko aukera berdintasuna erdiesteko, beraz, ez bide da nahikoaeskubide eta betebeharren berdintasun formala aldarrikatzea; neurri ekonomiko etasozialak ere hartu behar dira, beharrezkoak baitira kultura mailako aldaketaksustatzeko:
2009
‎Zergatik ez egin berdin berdin India, «Asiako demokrazia handiena», aipatzen dugun bakoitzean? Zergatik ez esan milioika lagun kalean bizi direla, etamilioika ume ere lan egitera behartuta daudela, pobreziak jota daudelako. Zergatikez esan hori, herrialde erraldoia aipatzen dugun bakoitzean?
‎Azken orriko taulan argi ikus dezakegu Giza Eskubideen Arkeologiaz arduratzen den Aranzadiren talde hau ez dela Euskal Herriko lurraldeetara mugatzen.Beste autonomia erkidegoetan ere lan egiten du eta, lantaldean bertan ere, bestezentroetako ikertzaileek hartzen dute parte. Euskal Herritik kanpo lan egiteaarkeologia hedatzen ari den globalizazioaren erakusgarri da.
‎Etxezaharretak pilota punpean hartu berehala eta proposatu zilo horien tapatzea, euskaraz. Haiek ere lan eginarekin akort, eta euskarazko emankizun horiek deus ez zitzaizkiela gostako ikusirik, baia eman zuten. Urrun, arrotz herri zenbeitetan zirelako sendimendu gozoño bat ere sendituko zuten turistek zenbeit minutoz.
‎Array ekin bezala, hash ekin ere lan egiteko funtzio sorta eskaintzen du Perl ek. Hurrengo ataletan erabilienak aztertuko ditugu.
‎Memoria horren tamaina, erabilera eta iraunkortasuna taxutu daitezke. Badago arakatzailea sarerik gabe ere lan egiteko taxutzea, cachean gordeta dituen agiriak besterik ez erabiliz.
2010
‎Gorago aipatu lemari hurbila den problematika da hau ere, klima aldaketarekin zerikusia baitu. Hemen ere lan egin behar da energia gutiago gastatuko duennekazaritzaren alde (laborantza autonomoak energiari buruz ahal bezain autonomoa izan behar du). Adibide bat hartzeko ardi edo behi esnea belarrarekin egitenbada, kabalak larreetan alhatuz, energia gutirekin egiten da esnea:
2011
‎Hamabost urte dira elkar ezagutzen dugula. Gasteizko EHUko Historia ikasketak egiten ari zela bere irakaslea izateko zortea izan nuenetik?, eta harrezkero makina bat lan egin dugu elkarrekin, Udako Euskal Unibertsitatean aurrena (orduan neu nintzen zuzendari eta orain bera da zeregin hori betetzen duena) eta EHUn ondoren. Bere doktorego tesiaren zuzendarietako bat izateko eskatu zidan, eta horrek ere lan egiteko duen gaitasuna eta txukuntasuna ikusteko aukera eman dit azken urteotan. Tesia amaitu ondoren, ikerketa lanetan jarraitzeko asmoa azaldu zuen, eta hala ari da EHUko Hezkuntzaren Teoria eta Historia Sailean.
‎Argazki kazetaritza lagun, Martaren ikasleek idatzizko hedabideez ere lan egiten zuten: argazkiek egunkarietako lehen orrialdean betetzen dituzten funtzioez eta duten garrantziaz ohartzen ziren.
2012
‎Eta, bien bitartean, artikulazio horiek lortzeko bidean, gutxiengotik, euskal«gizartearen» parte gisa? ere lan egin du euskal nazioak, euskal herriosoan hegemonikoa izango bada.
2017
‎lan literarioak, filosofikoak etatestu historikoak. Hala ere, azterketa sakona egiteko beste aztarnekin ere lan egin dugu, batezere iturri plastiko eta arkeologikoekin. Iturriak analizatzeko bi irizpide kontuan izan ditugu: alde batetik, iturrien egiletasuna eta intentzioa; bestaldetik, informazioaren protagonistak.Gizonezkoek idatzi eta sortu zituzten garai horretako iturri gehienek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia