2004
|
|
2 Honako manu, lege edo xedapen hauek
|
ere
indarrik gabe geratzen dira:
|
2006
|
|
Gaur egun indarrean dagoen Prozedura Kriminalaren Legea, beste batzuekin batera, adibide esanguratsua da, Espainiako estatuak XIX. mendean ondu zuen kodegintzaren hurrenkeran. Jakina da horien bidez ezarri zirela gaur egun
|
ere
indarrean dagoen antolamendu juridiko eta administratiboaren oinarriak. Era berean, nabarmendu egin zen prozesu penalari buruzko zuzenbidearen kodegintzak lotura sakonak izatea konstituzio ikuspegi berriekin.
|
|
Legea, beraz, 1882 urtean argitaratu zen eta egun
|
ere
indarrean dago, bertara batzen direla aldi hartako zenbait kezka. Lehena, zalantzarik gabe, Inkisizioak bulzenbidearen prozesua.
|
2007
|
|
Eta, lege horrek indargabetu ez zituen neurrian, indarrik gabe geratzen dira, halaber, 1958ko maiatzaren 17ko Legea, Mugimendu Nazionalaren Oinarriei buruzkoa; 1945eko uztailaren 17ko Espainiarren Forua; 1938ko martxoaren 9ko Lan Forua; Gorteak Eratzeko 1942ko uztailaren 17ko Legea; eta, berebat, Estatu Buruzagitzaren Oinordetzari buruzko 1947ko uztailaren 26ko Legea. Estatuaren 1967ko uztailaren 10eko Lege Organikoak horiek guztiak aldarazi zituen, eta, horregatik, hori
|
ere
indarrik gabe geratzen da, bai eta Erreferendum Nazionalari buruzko 1945eko urriaren 22ko Legea ere.
|
|
2 art., bizitza eskubideari buruzkoa, gerra egintza zilegien ondoriozko heriotzen kasuan izan ezik?, 3 art., torturaren debekua?, 4.1 art., esklabotasunaren debekua?, eta 7 art., zigor legezkotasunaren printzipioa?). Indargabetzea gertatzen bada, Europako Kontseiluko Idazkari Nagusiari informazioa eman behar zaio hartutako neurrien eta horien oinarri izan diren arrazoien inguruan, baita neurri horiek indarrean egoteari utzi dioten dataren inguruan ere, data horretatik aurrera hitzarmeneko xedapenak berriro
|
ere
indarrean jartzen dira eta.
|
|
IV. titulua Euskal Herriaren ogasunari eta tributu harremanei buruzko printzipio orokorren ingurukoa zen, eta 13 artikuluak, beren beregi aipatu gabe, indarrean uzten zuen Ekonomia Itunaren sistema, 1878tik Estatuaren eta euskal lurraldeen arteko tributu eta finantza harremanak arautzen dituena eta gaur egun
|
ere
indarrean dagoena. Bestalde, 14 artikuluak Estatutua aldatzeko prozedura arautzen zuen, bai Euskal Herriaren ekimenez (udalen erreferendumaren bitartez eta euskal organo legegilearen onespena dela bide), bai Errepublikako Gobernuaren ekimenez (Gorteetako diputatuen laurden batek proposatuta).
|
|
Horiek Cádizko Konstituzioa berrezartzea eskatu zuten, baina berehala eraldatzea pentsatzen zuten, garai berrietara egokitzeko. Hori dela eta, abuztuaren 13ko Errege Dekretuak 1812ko Konstituzioa berriro
|
ere
indarrean ipintzeko agintzen zuen, baina konstituzio eraldaketari bidea irekita utziz. Izatez, egun batzuk geroago, Gobernu berriak, egoera hartan sortu eta José María Calatrava aurrerakoiak gidatzen zuenak, Gorteetako hauteskundeak deitu zituen, 1812ko Konstituzioarekin bat etorriz.
|
|
Amaitzeko, Cádizko Konstituzioa berriro
|
ere
indarrean jarri zen epe labur batez, beste «pronuntziamendu» baten ostean, alegia, La Granjako matxinada, 1836ko udan gertatu zena. Hau ere Espainiatik azkar zabaldu zen eta, beraz, María Cristina erregeordeak Cádizko Konstituzioa berriro ere indarrean jarri behar izan zuen beste konstituzio testu bat aldarrikatu arte:
|
|
Amaitzeko, Cádizko Konstituzioa berriro ere indarrean jarri zen epe labur batez, beste «pronuntziamendu» baten ostean, alegia, La Granjako matxinada, 1836ko udan gertatu zena. Hau ere Espainiatik azkar zabaldu zen eta, beraz, María Cristina erregeordeak Cádizko Konstituzioa berriro
|
ere
indarrean jarri behar izan zuen beste konstituzio testu bat aldarrikatu arte:
|