Emaitzak: 8
2009 | ||
Zer esanik ez euskararen kasuan. Hala | ere iker eremua ezaguna da eta bere Sobre el pasado de la lengua vasca2 liburuan, K. Mitxelenak hizkuntzaren historia soziala aipatu soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 143 | |
2010 | ||
1) Hezkuntzan, gaitasun eleaniztunarekin batera, identitate anitzak | ere ikertu behar dira; | |
Hezkuntzan, gaitasun eleaniztunarekin batera, identitate anitzak | ere ikertu behar dira. | |
2014 | ||
Historian erraparatuz, protestanteen testuetan noka forma ohituraz erabiltzen zen emakumezkoeengana zuzentzean, hau da, nahiko arrunta zen berau erabiltzea. Baina testu katolikoetan | ere ikertu zuen Begoña Echeverriak eta ezberdintasun handiak apreziatu zituen: testu katolikoetan zu forma erabiltzen da orokorrean eta hitanoa aldiz, zigortzeko edo errieta egiteko erabiltzen da, mespretxua edo destaina adierazteko (adibidez, Axularren Gero lanean —1643 urtea— arima zigortzeko noka erabiltzen da). | |
2018 | ||
Pazienteek bizi duten esperientzia | ere ikertu da Manitoban. Osasun langile elebidunen portzentajea oso txikia da: | |
2021 | ||
Bernadette O’ Rourkek eta John Walshek (2020) Irlandan sortutako Ciorcail Chomhrá (‘Safe Spaces’ edo babesguneak) aztertzean ateratako emaitzei erreparatuz gero. Espazioak eskaini dezakeen irakurketa konplexu horrekin ohartuta, ereduko kirola egitasmoan kirolari gazteen hizkuntza ideologiak, praktikak eta bizipenak zein eremutan jokatzen (eta kokatzen) diren | ere ikertu nahi izan genuen. Hori dela-eta, proiektuan parte hartu zuten klubek euren kirol jarduerak garatzeko erabiltzen zituzten espazioaren azterketa labur bat egitea erabaki genuen. | |
2022 | ||
Lehenago, galdetegi kuantitatibo baten bidez, ikusi dugu gazte batzuek besteek baino euskara gehiago erabiltzen zutela eta jarrera aldekoagoak zeuzkatela; profil horri proaktibo deitu diogu, Amorrortuk eta bestek (2017) egin bezala. Hain zuzen ere, lan honetan gazte horien euskara erabilera eta muda linguistikoak aztertuz, lehen hurbilketa bat aurkeztuko da; izan ere, lan hau euskara gaitasuna eta jarrerak | ere ikertu diren ikerketa handiago baten parte da. Gainera, aipatutako profila sakonago aztertzeaz gain, aurrera begira, galdetegien bidez identifikatutako gainerako profilak ere ikertzea da asmoa. | |
Hain zuzen ere, lan honetan gazte horien euskara erabilera eta muda linguistikoak aztertuz, lehen hurbilketa bat aurkeztuko da; izan ere, lan hau euskara gaitasuna eta jarrerak ere ikertu diren ikerketa handiago baten parte da. Gainera, aipatutako profila sakonago aztertzeaz gain, aurrera begira, galdetegien bidez identifikatutako gainerako profilak | ere ikertzea da asmoa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ere | 8 (0,05) |
Lehen forma
ere | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ere ikertu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ere ikertu behar | 2 (0,01) |
ere ikertu eremu | 1 (0,01) |
ere ikertu nahi | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |