Emaitzak: 5
2015 | ||
Erabilerarako guneak potentziatu dira, batzuetan gune formalak aprobetxatuz, eskolako klaseetan, patioan egin daitezkeen jardueretan... Baina baita ere eskolaz kanpoko jarduerak bultzatu dira (Arruek | ere garrantzia eman dio azken horri). | |
2017 | ||
Argi dago Cugnok 1929ko corpusa baliatuz Zadarreko arbanasieraren lexikoan aurki daitezkeen eragin aloglotikoak noraino iristen diren zehazten saiatu zela. Horretarako, Zadarreko arbanasierak hiriko beste hizkuntza batzuekin izandako kontaktuari garrantzia emateaz gain, lehenagoko hizkuntza kroato erromatarrekin izandako kontaktuari | ere garrantzia eman zion. Cugnok Zadarreko mapa linguistikoari buruz zeukan informazioa bi mundu gerren arteko denbora tarteari dagokio. | |
2022 | ||
Azpimarratu beharreko beste gertakari garrantzitsu bat Eusko Ikaskuntzaren sorrera izango da, 1918an. Elkartea 1936ko estatu kolpeak bertan behera uzten duen arren, 18 urteko ibilbidean hainbat ekarpen egingo ditu; kongresuak antolatzeaz gain, 1919an Euskaltzaindia sortuko du, eta euskarazko hezkuntzari | ere garrantzia emango dio, adibidez, euskarazko materiala sortuz hezkuntzarako (Estornes, 1983). | |
Paradigma honen oinarria sozializazioan datza: hain zuzen, defendatzen da sozializazioa ez dela bizitzako momentu batzuetara (oro har, haurtzarora) mugatzen, baizik eta bizitza osoan zehar ematen den prozesu gisa kontsideratu behar dela (Kasares, 2015); bide honetan, atentzio berezia ematen zaio hiztuna nola bilakatzen den talde horretako kide eta hizkuntzak prozesu horretan hartzen duen pisuari | ere garrantzia ematen diote (Kasares, 2015). Bestela, gure iritzian, Kasaresek (2015) paradigma euskal testuingurura ekartzean hizkuntzaren transmisioari dagokiola berrikuspen interesgarriak egiten ditu: | |
2023 | ||
sare soziala (eta bertako elebidunen dentsitatea) eta euskaraz komunikatzeko erraztasuna. Baina beste aldagai batzuei | ere garrantzia ematen diete, hala nola, jatorrizko hizkuntzari, hiztuna bizi den eremu soziolinguistikoari1 eta hizkuntzarekiko interesari. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ere | 5 (0,03) |
Lehen forma
ere | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ere garrantzi | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ere garrantzi eman | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |