2001
|
|
Elkarrizketa gehienetan, makinabat egin zizkidaten?, lehenago edo beranduago ateratzen zen gaia: beste emakumeidazle batzuekin parekatzen ninduten eta literaturaz ez ezik, emakumea izateakzein neurritan eragin duen
|
ere
galdetu izan didate. Komunikabideek arreta bereziaeskaini zidatela onartu beharra daukat, eta hori ezinbesteko faktorea da liburubaten arrakasta ziurtatzeko orduan.
|
2007
|
|
zirela zerga pizgarri horiek? Kasu honetan
|
ere
galdetu egin behar al zion Europako Batzordeari?
|
2009
|
|
Horrek esannahi du jazoera horrek aurrerantzean izan dezakeen ibilbideaz gogoeta egiteko gaidela. Izan ere, diagnostikoa jakin eta gero, pronostikoa egitea askoz errazagoa da.Gaur egun, gainera, interpretazioa gero eta gehiago estimatzen da; datu zaparradazgain, jendeak hauxe
|
ere
galdetzen duelako: orduan... zer gerta liteke?
|
2010
|
|
3 esaldia: «Lehen
|
ere
galdetu didazu, badakizu zure emaztea noiz datorren!».
|
2012
|
|
1979, 1989, 1996, 2002 eta 2005eko datuak erabiltzen ditu (Linz 1986) CIS eta Euskobarometrotik hartuta. Beste hiru baldintzez
|
ere
galdetzen da: Euskaraz hitz egitea baldintzatzat hartzen du% 20k2005ean; Euskal jatorrikoa izatea% 28k onartzen du; eta nazionalista [euskal nazionalista, dirudienez] sentitzea% 23k onartzen du baldintza gisa (Llera, 2009:
|
2015
|
|
Erabilera maiztasunari erreparatuz gero ere, Whatsapp da gailentzen dena, aplikazioa dutenen artean %96, 2 lagunek erabiltzen baitute egunero; Facebook (%78) da bigarrena, etaTwitteren kontua dutenen artean, %57, 6k erabiltzen dute egunero. Bestalde, interneten nabigatzenematen duten denboraz
|
ere
galdetu zaie, eta astelehenetik ostiralera bitarteko egunetan batez beste lauordu baino gehiago ematen dituzte interneten (252 minutu), eta asteburuko egunetan ia hiru ordu etaerdi (212 minutu).
|
|
Bideo nahasketa sorkuntzari buruz
|
ere
galdetu zaie Mondragon Unibertsitateko gazteei: %18, 9k dioegiten dituela bideo nahasketak; horietatik %63, 3k partekatzen ditu egindako bideo nahasketak batbateko mezularitza bidez, %56, 6k sare sozialen bitartez, eta %50, 8k posta elektronikoz bidalita.
|
2019
|
|
Izen abizenak, emaila eta adina bezalako informazio pertsonala bete ondoren, bizitokiari buruzkodatuak emango dituzte, eurenak zein gurasoenak. Honez gain, bera eta bere familia egungo bizitokiannoiztik bizi diren
|
ere
galdetuko zaie, familiak belaunaldiz belaunaldi euskararekin izan dituenharremanak irudikatu asmoz.
|
|
batzuen kasuan bezala, hemen ere iraganeko erabilerei buruz
|
ere
galdetuko diegu. Zehazki eskolagiroari dagokion galderaren bidez, derrigorrezko eskolaldia bukatu eta unibertsitate garaiaren arteanegon daitezkeen muda linguistikoen berri izan genezake.
|
|
–Nahiago dut ingeles maila hobetu euskara baino?;. Ezdago euskara jakin beharrik euskalduna izateko?;. Zer asmo dituzu euskarak bizi duenegoerarekiko??;. Hemendik urte batzuetarako euskarari zer etorkizun opa diozu??. Horretaz gain, jarrera eta ideologiarekin lotuta, hiztun profilen irudikapenari buruz
|
ere
galdetuko zaie, hau da, eurenburua Ortegak eta bestek (2016) azaltzen duten zein aukerarekin identifikatuko zuketen(/ euskaldun/ euskaldun berri), baita euren burua hiztun zilegitzat hartzen duten ere.
|
|
–Aljebra eta Geometria? irakasgaia berriz ikasi balute ea programaerabiliko luketen
|
ere
galdetu zaie, eta ikasle gehienek erabiliko lukete.
|