Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2009
‎Zure gomendioari erantzunez agian? Gai honen harira honako hau ere galdetuko nizuke: nola uztartzen da Donostiako gaur egungo euskararen egoera eta plangintza, zuk nahi zenukeenarekin?
2010
‎Jakina da arrazoizkoena agian hizkuntza nagusia erabiltzea izango zela. errazagoa izango zitzaigun denoi, denok erdaraz hitz egingo bagenu. baina orduan ez ginateke geu izango, geu izan nahi dugu ordea eta ez beste zerbait. gutxiengotua den hizkuntza batek esplikatu beharra izaten du bere izanaren zergatia, zergatik den azaldu behar du, arrazoitu. baina hizkuntza nagusi baten kasuan ez da sekula galdera hori egiten: ...ena duen hizkuntza erabiltzen duen hiztunari motibazioak eragiten dio hizkuntza hori erabiltzen jarraitzea. ez du erabiltzen hizkuntza gehiengoak hitz egiten duen hizkuntza delako, berezkoa duen hizkuntza —edo berezko egin duena— gorde nahi duelako baizik. hizkuntza gutxituari edo hil zorian dagoenari, balio gutxiago aitortu ohi zaio gizartean eta bizirik mantentzeak pena merezi ote duen ere galdetzen da. batzuen aldetik ukatu nahi den arren, euskarak badu bere errealitatea ordea. gu bagara, euskaraz bizi gera eta hala bizitzen jarraitu nahi dugu. garelako izaten jarraitu nahi dugu, bada errealitate bat eta hori gorde nahi dugu. gure zergatia ez da arrazoian oinarritzen, motibazioan baizik, borondatezkoa da, baina badu errealitatea. euskararen berreskurapenarekin euskararen errealita...
2011
‎Gaur egun 35 musika taldetik gora daude Arrasaten eta hauetako asko agertzen dira aipatuta erantzunetan. Izan ere galdetutako gazteen %77k esan du ezagutu eta jarraitzen duela Arrasateko musika taldeek egiten dutena. Horrez gain nabarmentzekoa da lehenengo geratu diren hirurek euskaraz abesten dutela.
‎Gustatzen zait eta punto". Hala ere, abestien letrak ulertzea inporta zaien ere galdetu zaie eta horren erantzunak parekatuagoak izan dira, erdiek baiezkoa esan baitute eta beste erdiek ez ulertzea ez zaiela inporta. Mutilen eta nesken erantzunen artean alde handirik ez dagoen arren, neska gehiago izan da letrak ulertzea inporta zaiola esan duena.
‎Gazteei egindako galdetegian euskal musikari buruz ere galdetu zaie, izen horrekin adierazten denaren gainean zer nolako pertzepzio eta aurreiritziak dituzten jakin guran. Izan ere, aurreko atalean aipatu dugun bezala, nire ustez horrek ere badu eragina musika erdaraz egin eta entzutearekin.
‎Gazteei egindako galdetegian euskal musikari buruz ere galdetu zaie, izen horrekin adierazten denaren gainean zer nolako pertzepzio eta aurreiritziak dituzten jakin guran. Izan ere, aurreko atalean aipatu dugun bezala, nire ustez horrek ere badu eragina musika erdaraz egin eta entzutearekin.
2014
‎Atxutxiamaikako ekintzek haurren euskararen erabileran duten eraginaz gain, euskararen erabilera mailaz ere galdetu zaie hezitzaileei inkestetan. Emaitzek diotenez, hezitzaileen ustez, udalekuak dira gehien eragiten dutenak (%57ak uste du hori), bigarrenik Plazako ekintzek (%18aren arabera) eta ondoren, irteerak edota zerbitzuak (%11).
‎Atxutxiamaikako ekintzek haurren euskararen erabileran duten eraginaz gain, euskararen erabilera mailaz ere galdetu zaie hezitzaileei inkestetan.
‎Beraz, bere ustez, Atxutxiamaikak eragina dauka bai haurren eta baita gurasoen euskararen erabileran, nahiz eta noski, kasuan kasuko eraginez hitz egin genukeen. Honekin batera, hezitzaileengan duen eraginaz ere galdetu zaio eta bere erantzuna argia izan da: " Bai".
2015
‎Hau guztia esanda, egokia dirudi gurean ere galdetzea —aurretik beste testuinguru batzuetan egin den moduan (Schwartz, 2010) — zer dakigu familia edota etxeko hizkuntz politika/ plangintzari buruz. Zer nolako jarrera dute familia kideek hizkuntz planifikatzaile gisa?
2016
‎Ongi, ongi, Zertxobait, Hitz batzuk eta Ezer ez. Horretaz gain, gaitasun erlatiboaz ere galdetzen zaie ISLn elkarrizketatu elebidunei (zein hizkuntzatan hitz egiten duten errazago, euskaraz ala gaztelania/ frantsesez). Horrekin guztiarekin, gaitasunak berez duen continuum izaerara hurbiltzen lagundu ahal digun oinarrizko informazio aberatsa eta baliagarria eskura dugu Euskal Herrian, aurrerago ikusiko dugun bezala.
2017
‎Zein toki du euskarak ikasleen eguneroko bizitzan eta zeintzuk dira euren hizkuntza ohiturak? ...dutela. galdetegi kuantitatiboan jasotako erantzunekin ere bat dator ideia hori; izan ere, ikasleen ia %66k egiten du ikaskideekin euskaraz gazteleraz baino gehiago edo beti euskaraz eta datu hori ia %37ra jaisten da lagunen arteko solasaldietan. interneten ere nekez erabiltzen dute euskara, %11, k erabiltzen du whatsapp a beti euskaraz. era berean, ezezagunekin erabiltzen duten hizkuntzari buruz ere galdetu zaie eta joera argirik ez da azaldu. ikasleen %11, 2 dira lehen kontaktuan beti euskaraz zuzentzen direnak, %15, 6 beti gaztelaniaz aritzen direnak eta gainontzekoek biak erabiltzen dituzte, batzuetan bata eta bestetan bestea. ildo honetan ere, sakonago
‎Taula 12: Lehen mailako ikasleek lagunekin erabiltzen duten hizkuntza. ikasleei lagunekin erabiltzen duten hizkuntzari buruz ere galdetu zaie. beti euskaraz edo euskaraz gehiago egiten dutenak %36, 9 dira. bi hizkuntzak maila berean erabiltzen dituztenak %15, 6 dira. gaztelania gehiago edo beti gaztelaniaz egiten dutenak %47 dira; beraz, oro har, gaztelaniaren erabilera euskararena baino handiagoa da. interneten eta whatsapp ean erabiltzen duten hizkuntzari buruz ere galdetu zaie eta hauek izan dira erantzunak:...
‎Taula 12: ...za. ikasleei lagunekin erabiltzen duten hizkuntzari buruz ere galdetu zaie. beti euskaraz edo euskaraz gehiago egiten dutenak %36, 9 dira. bi hizkuntzak maila berean erabiltzen dituztenak %15, 6 dira. gaztelania gehiago edo beti gaztelaniaz egiten dutenak %47 dira; beraz, oro har, gaztelaniaren erabilera euskararena baino handiagoa da. interneten eta whatsapp ean erabiltzen duten hizkuntzari buruz ere galdetu zaie eta hauek izan dira erantzunak:
2019
‎Baietz Hernanik! erronkaren informea, 2018" hartutako erronken bestelako ezaugarri batzuk ere galdetu dira. hala, erronka gehienak pertsona talde batekin dira (%74, 4) eta beste laurdena pasa pertsona bakarrarekin (%25, 6).
‎Bestalde, erronkaren betetze mailaz norberak duen pertzepzioaz ere galdetu zaie parte hartzaileei. Aitortutako datu hauen arabera, erronkalarien artean pertzepzio orokortuena zera da" urrats bat eman dutela":
2023
‎Laneko hizkuntzen erabilera ez ezik, lanetik kanpokoa ere galdetu zitzaien. Galdera horri erantzuteko lau aukera zituzten:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia