Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Zer gerta ere liburua, ostera, luzera ezberdineko hamabost ipuinek osatzen dute. Ipuin hauek batez ere gai jakin batzuen inguruan hezurmamiturik daude: bere lehen ipuin bildumaren ildotik jarraituz, etsipena, heriotza, ezinegona, inguruarekiko gatazka,...
‎Heriotza eta gaixotasuna hemen ere gairik nagusienak ditugu; hala ere, ustekabe faktorea, absurdu eta ezohizkotasunaren bidez, helburu erabakikorra izango da narrazioari bukaera emateko. (Egan 49)
2003
‎Eta Bilbon bertan zehaztugabeko presentzia. Egunkari guztietan ez bakarrik Euskal Herrikoetan, baita mundu osokoetan ere gai bera agertzen zen aspalditxotik: lurbestekoak.
2005
‎Hago ixilik!" Isildu nintzen beraz. Geroztik ez dut behin ere gai hori serioski tratatzen ikusi apez bilkura batean. Apezen desagertzea oraino gutiago.
2007
‎Edonola ere, Ignazio erdaraz idazteko ez ezik, bere kabuz euskaraz zirriborratzen ikasteko ere gai izan zen. Hala eta guztiz ere, bere hezkuntzan izan zituen hutsuneak onartuta, ordurako soldaduskatik itzulitako mutila zela, berriro eskolara joan eta bi urtean ibili zen bertan.
2015
‎Joxe Mari Otermin, Iñaki Uria eta Joxe Mari Urteaga. Euskara eta literatura izan ziren hamaikagarrenean ere gai nagusiak.
‎Hizkera berezi bat dago euskaraz ere gai bakoitza tratatzeko eta askotan autore batzuk uste dute euskara bat bakarra dagoela, edo erabili daitekeela, hizkuntza literario bakar bat literaturaren barruan, eta hori ez da posible inolaz ere.
2019
‎eleberrian (1976). Ondokoetan ere gai berari dagozkion tratamendu askotarikoak eskaini ditu, esaterako, Kandinskyren tradizioa (2003) eleberrian, non maitasun erromantikoari buruzko hausnarketa kritikoa aurki genezakeen irakurle gazteari iradokia. Gisa berean, adierazgarritzat jotzen dugu Martutene liburuaren ingelesezko itzulpenaren aurkezpena zela eta, Amaia Gabantxok argitaraturiko erreseinan(" How difficult is to be Basque!", 2017) arreta berezia eskaini izana Saizarbitoriaren fikzio horretan emakumeen errepresentazioaren eta haien gizarte proiekzioaren ahultasunari.
‎Ikasle askori ez zaizkie adierazle matxistak irudituko Iria Marañonek eskaintzen dizkigunak, erabat errotuta baitauzkagu gure gizartean. Hori dela eta, beharrezkoa da irakasleak ere gai honekiko jakintza, interesa eta sentsibilitatea izatea; bestela, egoera desatseginak suerta daitezke. Horretaz gain, garrantzitsua da honako ideia hauek argi izan eta ikasleei argi transmititzea:
‎Bihotz bi. Gerrako kronikak eleberrian bikote harremanen inguruan aztertutakoaren ondoren, atal honetan laburki garatuko dugu Saizarbitoriaren beste eleberrietan ere gai nagusietako bat bikote helduen harreman zailak direla, eta haietan agertzen diren gizon emakume profilek zenbait jokamolde paradigma aztergarri erakusten dituztela. Lehen kapituluan aipatu dugun moduan, idazle honen literaturan ez soilik gaiek, baizik eta, ideia eta baita pertsonaien izenek ere maiz" migratzen" dute batetik bestera, baina garapenak eta aldaketak izaten dituztelarik.
‎Bada ordea grina horien harira, emakumeei tratu txarra emateko eta indarkeria emakumeen aurka bihurtzeko sarritasun deigarria. Jabier Cillerok ere gai horri garrantzia ematen dio, azterketa sakonagoa eskatuko lukeela iradokiz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia