Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Bestetik erdaldunengana heltzea ere funtsezkoa izango da, euskalduntzera bultzatuz eta euren jarrera positibizatuz. Euskaltegira hurbiltzen ez badira, agian euskaltegia hurbildu genieke.
2010
‎Ikasleek haien inplikazioaren garrantziaz kontzientzia hartzen dutenean soilik lortuko dute orain arte izan ez duten konfiantza. Haiek sinetsi egin behar dute egiten dutena baliagarria dela eta ikasten ari direla, eta horretarako ere funtsezkoa da taldekideen laguntza. Horrek ere eragina izango du motibazioan eta jarreretan, ikasleen inplikazioan eta parte hartzean.
2012
‎4 Komunitatea ikuspegi zabalarekin lantzea ere funtsezkoa izango da aurrerantzean. Atzera begiratzerakoan erratzeko arrisku handirik gabe esan dezakegu, euskalgintzatik ez dugula behar beste lan egin euskalduna ez den erdal komunitatearekin.
2018
‎Presentzia ikusezin horretatik hainbat aspektu nabarmendu nahi izan ditugu, historiari zein egungoari erreparatuz. Bide horretatik jarraitzea eta jada jakinak diren gertakarietan sakontzea dugu erronka, eta horretarako tresna teorikoaz gain, metodologikoak ere funtsezkoak izango dira. Hizkuntza praktikak jaso eta horien inguruan azterlan zehatzak eta sakonak osatzea bide interesgarria delakoan gaude.
‎5 Ahobizien zeregina ere funtsezkoa izan da. Txapa soinean eramateak aitzakia ematen zuen hizkuntza ohituretan urradurak egiteko eta hainbat tokitan edo pertsonarekin lehenengo hitza euskaraz egiteko.
2019
‎Bereziki delikatua eta manipulagarria iruditzen zait erdaldunak samaldan ez etortzearen ideia. Bazterkeria akusaziorik ez jasotzeko ongi azaldu da" linguistikoki babestutako eremuak" zer diren eta berauen garrantzia argudiatu, etorri berriekiko politika egokiak garatu, eta aipatzen den aldagaia soilik linguistikoa dela nabarmendu. etxebizitzen gaia ere funtsezkoa da estabilizazio demografikoari begira. Funtsezkoa bezain konplexua eta ertz askotarikoa. ez horregatik, alde batera utzi beharrekoa. artikuluan, ekonomia edo hirigintza mailan sor daitezkeen paradoxak ere aipatu dira, erronka batentzat mesedegarri gerta daitekeena (arrakasta ekonomikoa), kaltegarria gerta daitekeelako beste batentzat (demografia). ez baitago soluzio sinple eta errazik!
‎1975eko 19,1 indizetik 2017ko 7,8ra pasa gara, europa Batasuneko batez bestekoa 10ean dagoelarik. zer pentsatua ematen duen gai bizia da, dudarik gabe, gure jaiotza tasa apalarena. ez euskararen etorkizunerako bakarrik: beste gauza askotarako ere funtsezko datua da. hizkuntza soziologiaren esparruan ari gara hemen ordea, eta ez gara hortik aterako: arnasguneen etorkizunean eta, oro har, euskal hiztun elkarte osoarenean jaiotzakopuru apalek duten garrantzia kontuan hartu beharrekoa da, oso. zer diote honetaz hizkuntza soziologiaren alorreko gure adituek?
‎(urla et al., 2018: 42) Zalantzarik gabe esan dezakegu, euskararen estandarizaziotik harago, euskara biziberritzeko beste arduretan ere funtsezkoa izan dela euskal komunitatearen bulkada. Mugimendu hori euskararen lurralde guztietara zabaldu da, trinkotasun eta indar ezberdinarekin bada ere. herri mugimenduaren eskutik, EAEko lurraldeak izan dira proaktiboenak euskara biziberritzeari dagokionez, eta horietan egon dira euskarririk eta erakundeen babesik sendoenak euskara hezkuntza sisteman, hedabideetan eta herri administrazioan txertatzeko.
2021
‎Jakina, gaztelania jakitea ere funtsezkoa da; esango nuke bizitzeko nahikoa dela gaztelaniaz hitz egiten jakitea. [HON]
‎Lehen baldintzen artean, adibidez, galegoaren gaitasun on batez, hizkuntzaren biziraupenarekiko aldeko ikuspegi ideologiko batez edo autokonfiantza linguistikoaz ariko ginateke. Bigarren mailako baldintzak ere funtsezkoak dira hiztunen praktiken aldaketarako, eta baldintza sozialei egingo liekete erreferentzia zeinak, Ramalloren ustetan, konbertsiora animatu edo estimulatu dezaketen edo, alderantziz, eragotzi dezaketen (Ramallo 2020, 245). Bigarren kasu horietan, hiztunaren errekonozimenduan, onarpenean eta esfortzuaren balorazioan egiten da azpimarra.
‎Aurreko fasean bezala, oraingo honetan ere funtsezkoa izan zen hizkuntzaz besteko irakasgaien irakasleen parte hartzea. Behin eta berriz errepikatzen dugun bezala, hizkuntza zeharkakoa da arlo guztietan eta gure elkarbizitzan oinarrizkoa den bezala, ezagutzak transmititzeko orbesteko irakasgaietan euskararen ahozko erabilera indartzen duan ere ezinbesteko baliabidea da, are gehiago irakaskuntza hizkuntza gutxituan bideratzen denean.
‎Euren bitartez AISAren zabalpena egin zen hainbat urtean, baita ikasleak lortu ere, gizarte prestazioak izapidetzeko eta eskatzeko unean AISA ikastaroak, besteak beste, eskaintzen zitzaizkielako gizarteratzeko edo lanbideratzeko laguntzarik eskuratu nahi bazuten. Horrez gain, harreraz arduratzen zen Norabide zerbitzuaren laguntza ere funtsezkoa izan zen. Urtero bospasei talde antolatzera iritsi ginen.
2023
‎• Ezagutzaren transmisioaren etenari aurre egitea eta bazkide militanteen aktibazioa ere funtsezko eginkizun ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia