2006
|
|
Magistratuak modu horretan
|
ere
ezin badu botorik eman, auziaren gaineko botoak emango dituzte ikustaldira joan diren ezindu gabekoek, eta, gehiengoa osatzeko behar beste magistratu izanez gero, horiek epaia emango dute.
|
2007
|
|
1 Jabe batek
|
ere
ezin du eskatu instalazio, zerbitzu edo hobekuntza berririk, baldin eta hori beharrezkoa ez bada ondasun higiezinaren artapen, bizigarritasun, segurtasun eta irisgarritasun egokiarentzat, haren izaera eta ezaugarriak kontuan hartuta.
|
|
batetik, batzuen esanetan, EKren 35 artikuluan ezarritakoa arau programatiko hutsa da, hau da, orientabide hutsa botere publikoentzat; bestetik, beste batzuen iritziz, estatuak herritar bakoitzari lanpostu bat bermatzeko duen betebeharra da, eta horrek herritarrarengan estatutik lanpostu bat eskuratzeko eskubide publiko subjektibo moduko zerbait eragingo luke. Nola ez, gaur egungo inguruabar sozioekonomikoak aintzat hartuta, estatuak ezin du herritar bakoitzarentzat lanpostu bat bermatu, eta enpresaburuak
|
ere
ezin ditu behartu laneskua kontratatzera (izan ere, azken horrek EKren 38 artikuluan bermatutako enpresa askatasuna urratuko luke). Ildo horretatik, Konstituzio Auzitegiak EKren 35.1 eta 40 artikuluak elkarrekin interpretatu eta eskubide horretan bi alderdi bereizi ditu:
|
|
Bi betekizunak bete arren, horrek ez du esan nahi organo judizial batek inola
|
ere
ezin duenik irizpidea aldatu eta aurrekarietatik aldendu; berdintasun printzipioak ez du esan nahi organo judizialak beti eta kasu guztietan berdin ebatzi behar duenik edo jurisprudentzia ildo berari jarraitu behar dionik antzeko kasuen aurrean dagoenean. Hori bai, aurreko irizpidea ezin du justifikaziorik gabe aldatu, EKren 9.3 artikulura bildutako segurtasun juridikoaren printzipioaren aurkakoa izango litzateke eta (martxoaren 11ko 30/ 1987 KAE).
|
|
Baina Konstituzio Auzitegian betekizun batzuk ezarri dira ez onartzeak EKren 24 artikuluan aitortutako eskubidea urratu ez dezan: a) ez onartzearen arrazoia legean ezarrita egotea (kontuan izan behar da legegileak
|
ere
ezin dituela ezarri nahi dituen ez onartze arrazoiak, arau prozesalen xedearen proportziozkoak izan behar direlako eta epaileen babes judiziala lortzeko eskubidearen funtsezko edukia inola ere ezin dutelako urratu); b) ez onartzeko ebazpena zioduna izan behar da; c) lehen aipatu proportzionaltasun printzipioarekin eta joera antiformalistekin, irregulartasun edo akats formal guztiak ez dira izan b... Printzipio horri pro actione esaten zaio:
|
|
Baina Konstituzio Auzitegian betekizun batzuk ezarri dira ez onartzeak EKren 24 artikuluan aitortutako eskubidea urratu ez dezan: a) ez onartzearen arrazoia legean ezarrita egotea (kontuan izan behar da legegileak ere ezin dituela ezarri nahi dituen ez onartze arrazoiak, arau prozesalen xedearen proportziozkoak izan behar direlako eta epaileen babes judiziala lortzeko eskubidearen funtsezko edukia inola
|
ere
ezin dutelako urratu); b) ez onartzeko ebazpena zioduna izan behar da; c) lehen aipatu proportzionaltasun printzipioarekin eta joera antiformalistekin, irregulartasun edo akats formal guztiak ez dira izan behar oztopo gaindiezina eskubidea eragingarria izan dadin (maiatzaren 8ko 57/ 1984 KAE). Printzipio horri pro actione esaten zaio:
|
|
Botere publiko horiei Konstituziotik eta hortik eratorri zuzenbide idatzitik aparte arau juridikoak sortzea baimenduko balitzaie, konstituzio araubidearen oinarriaren aurka jokatuko genuke. Horrek azaltzen du gure sisteman konstituzio ohitura errezelo handiz onartzea, eta beti bigarren mailako iturri moduan; gainera, inola
|
ere
ezin du Konstituzioaren aurka egin, asko jota, hutsuneak bete eta manuak egoera berrietara egokitu ditzake, eta beti Konstituzioaren eta legearen mende dago. Ohituraren garrantzi urriaren erakusgarri, konstituzio ohitura bat urratuz gero ezin da Konstituzio Auzitegira jo eta, beraz, Espainian, konstituzio ohitura bat urratzea aurkaratu ezin den egintza da.
|
|
eskuordetzaren zehaztapenari buruz hitz egiten du), eskuordetza «zuriak» egitea saihesteko. Oinarri legeak inola
|
ere
ezin du oinarri legea bera aldaraztea baimendu, eta Gobernuari ere ezin dio ahalmenik eman atzera eragineko arauak emateko. Gobernuak oinarri legera bildutako legegintzarako eskuordetza burutzen duenean, Legegintzako Errege Dekretua onesten du, eta hori, nola ez, oinarri legean ezarritakoari lotu behar zaio.
|
|
Legegintzako Dekretua eskuordetza legeak baimendutakoa baino harago joan daiteke, eta hori dela eta, konstituzioaren aurkakoa dela adierazi daiteke, baina ezin da bihurtu lege izaerakoa ez den beste arau bat (kasu honetan, erregelamendu bat), auzitegi arruntek kontrolatzeko modukoa. Edonola ere, auzitegi arruntek konstituzio aurkakotasun arazoa aurkez dezakete Legegintzako Dekretu baten aurka, lege lerruneko beste edozein arauren kontra bezala, baina inola
|
ere
ezin dute ez ezagutu, aplikatzeari utzi, deuseztatu edo erregelamendu lerrunekotzat jo.
|
2011
|
|
4) Bazkide batek
|
ere
ezin du, gainerakoen adostasunik gabe, sozietatearen ondasun higiezinetan berrikuntzarik egin, nahiz eta berrikuntza hori sozietatearentzat onuragarria dela alegatu.
|
|
Bazkideek ez dute betebehar solidariorik sozietatearen zorrei begira; eta bazkide batek
|
ere
ezin ditu besteak behartu egintza pertsonal baten ondorioz, baldin eta bazkide horri ez bazaio horretarako ahalorderik eman.
|
|
Mehelinaren titular batek
|
ere
ezin du, bestearen adostasunik gabe, mehelinean leihorik ireki, ezta zulorik ere.
|
|
1 Errua kontratugile biei dagokienean, horietatik inork
|
ere
ezin du berreskaera eskubiderik izan berak kontratuaren ondorioz eman duenagatik, eta ezin du erreklamatu besteak eskaini duenaren betetzea.
|
|
Jabekideetatik batek
|
ere
ezin du gauza erkidean aldakuntzarik egin gainerako jabekideen adostasunik gabe, nahiz eta aldakuntzok guztientzat onuragarriak izan.
|