2000
|
|
Gaurtik aztertuta, ordea, frogatuta daukagu bai irudi, bai teoria ugari eta ez gutxitan interesgarri eta aberats batzuk zabaldurik ere, erabilidituzten egiturak, mentalak izan direla fisikoak baino gehiago, neurtu ezinezkoak, errealitatearekin lotura zehatzik gabekoak. Horiek
|
ere
ezin ditugu eduki nortasunaren, banakoa edo multzokoa, eta gure kulturaren oinarri.
|
2004
|
|
Aristotelesek erakutsi zuenez, ctika jakite praktikoa bazen ere, politikaren eta ctikarenartean bazegoen lotura. Platonek
|
ere
ezin zuen politika bera ulertu etika alde batera utzita.Dcna den, haien planteamenduetan baziren desberdintasun nabariak. Aristotelesen abuniz, etikak politikaren mende egon behar zuen.
|
2005
|
|
Parentesiaren erabilpena
|
ere
ezin dugu onartu, zeren eta bi esaldien lotura egiten ez dutelako, aurretik esandakoaren argitasuna gehitzen dutelako eta horrek esaldiaren zentzua apurtu eta luzatu egiten duelako. Horrek ere zaildu egingo digu testuaren ulermena.
|
2006
|
|
Ikusdezakezu gorpua nola erretiratzen duten eta ikus dezakezu odolaren gaineanzerrautsa edo botatzen dutela, ikus ditzakezu katuari sakatzearen ondoriozpertsona, izaki, giza-emazteki, organismo bizidun haien guztien baitan gaitzak etabirusak zelulekin pokerrera ari ziren bitartean, zerbaiti, mekanismo fatal bati eragindiozula. Ia erabat patuaren mende zeuden hainbat bizitza eztanda egitear egonzitezkeen telefono dei baten ondoren, eta haiek ez zekiten ezer, ezta arrastorik ere.Usaindu
|
ere
ezin zuten egin. Odola.
|
2007
|
|
Guri bi gauza gertatu zitzaizkigun; alde batetik, ezin genuela txoria ukitu, hain polita eta erakargarria, hain, ikurrina?, hain maitagarria izanda. Bestetik, txorihark hamahiru pieza ezberdin zituen (hegaleko itzaltxoak eta guzti) eta lau kolore.Zentzugabekeria batean bizi ginen; huraxe zen gure marka eta ezin genuen erabili, telebistan
|
ere
ezin genuen ezer egin berarekin. Beraz, zerbait egin behar genuenerabilgarri izan zedin.
|
|
Orobat, bestemaila batean, antzera gertatzen zaio euskara ahozko komunikazio huts gisa, edoeuskara ikasketarako tresna formal huts moduan darabilenari. Euskaldungoaren zatirik handienak
|
ere
ezin du beraz bereganatu nazio izaera hori edozein erdaldunekegiten duen moduan eta neurrian. Maizter etxean egoera nazional hori baldin badaukagu euskaldunok, nola azal dezakegu gaur egungo espainiar totalitarismoarenjazarpena?
|
|
Edo deus
|
ere
ezin dute jainkoek, edo ahal dute. Bada, ezin badute, zertarako zabiltza erreguka?
|
|
Labur: hizkuntza bat herri bat da, eta herri bat hizkuntza bat da (ez dena lehentiarki adiera politikoan ulertu behar, nahiz eta kontsidero politikoa
|
ere
ezin duen ez merezi gero). Hizkuntza bat biziera bat da, bizitzaren misterio eta konplexutasun guztiagaz; hizkuntza bat indibiduo bat da, indibiduoaren nortasunarekin, bera gelditu gabe eraikiz doana.
|
2008
|
|
Eta kapital sozietateek alde batetik eta gizarte ekonomiaren arlokoek bestetik (kooperatibak, mutualitateak, aurrezki kutxak) baino ez dute erantzukizun mugatu hori. Partnerships, sozietate kolektibo eta komanditarioek aukera hori ez dutenez, ez kooperatibek ez eta beste ekintzaile ekonomikoek
|
ere
ezin dituzte erabili kooperatiben eta kapital sozietateen arteko eraketa juridiko horiek behar dituzten jarduerak bideratzeko asmoz.
|
2009
|
|
Gizonen karguan aritzeko modua eta gestioaren emaitza aldakorrak izan daitezkeelaesan daiteke (batzuek beste batzuek baino hobeto egingo lukete, eta batzuk bestebatzuk baino gehiago saiatuko lirateke). Aitzitik, emakumeek jasaten duten presioaren ondorioz, emakume «kaskar» bakar batek
|
ere
ezin du pisuzko kirol erakunderik zuzendu eta. Hau da, «goi mailako» kirol federazio/ klubetako presidenteen aurrean gaudela esan genezake.
|
2010
|
|
Bainaprozesu hau garatzean euren kultura politikotik tiratu egiten dute, erabiltzen dutenerrepertorioan «Saihesbide hau geldituko dugu» bezalako mezu triunfalistak (oinarrisendorik gabeak prozesuaren fase horretan) erabiliko dituzte, momentu horretanEzker Abertzalearen gazte mugimenduak egoera politiko orokorrari buruz erabiltzen zuen hizkera bera, ekologismoaren mezuekin erlazio handirik ez duena. Egiada lehenengo pronostiko horretan edozein mugimenduk eraiki behar duela berehelburuekiko nolabaiteko konfiantza soziala, aktibistak erreklutatzeko, baina egiada
|
ere
ezin duela kea saldu, hau da, bere mezuak bat egin behar du, parte bateanbehintzat, helburu duen gizarteak daukan irakurketarekin, isolatuta ez geratzearren.
|
|
Bi horien aplikazioaren ondorioz, hiru dira bide jurisdikzionalean lortutako ebazpenari egozten zaizkion gaitasunak. Batetik, ez alderdiek, ezta organo jurisdikzionalak
|
ere
ezin dute lan gatazkari ezarritako ebazpena ezagutu edo aintzatetsi. Gainera, ezin da berriro auzirik hasi jada bide jurisdikzionalean ebatzia den gatazka baten gainean.
|