2009
|
|
Gainera, tenplua bera zer den zehazteko irizpide argirik
|
ere
ez zegoen. Berez, gurtza katolikoa egiteko dauden tenpluak eta elizak zein diren zehazteko, irizpide tradizionalari segitu behar zaio:
|
2011
|
|
Gipuzkera osotuaren aldekoen eta lapurtera klasikoaren aldekoen arteko tirabiran ez zegoen soilik hizkuntza arazoa, aurrerago «h» letraren inguruan sortutakoan
|
ere
ez zegoen bezala?, mundu ikuskerarena ere bai. Orixek eta Krutwigek humanismoaz izan zuten eztabaidak horixe salatzen du.
|
2013
|
|
Gauzak horrela, Jainkoa zendu den arren, bizirik dirau bere mamuan, ondorioz, heriotza ez den heriotza batez ari gara, heriotzaz eta mamuaz, non mamua gizakiaren eta haren fantasiaren arteko zubia litzatekeen. Heriotza heriotza da sintagman
|
ere
ez dago tautologiarik?.
|
|
Intrigak, beste behin ere, film laburra antolatzen du. Baina misterio liluragarrienetan legez, honetan
|
ere
ez dago erantzunik. Ez dio axola.
|
2014
|
|
Azterlanean zehar erakutsi den bezala, unibertsitatearen presentzia eta identitatea lankidetza eragile gisa euskal lankidetzan oraindik
|
ere
ez dago oso aintzatetsita. Gurean oraindik berrikusteko daude unibertsitateak lankidetzan jokatzen duen papera, betetzen dituen funtzioak eta gainontzeko lankidetza eragileekiko izan ditzakeen loturak.
|
2015
|
|
Ttipi Ttapa aldizkarian ez dago herritarren parte hartzerik, kolaborazioak idazten dituztenena kenduta, Joxema Irigoienen arabera. Harpidetzetatik aparteko diru emailerik
|
ere
ez dago.
|
|
Oro har, jarrera baikorra agertu dute, Xiberoko Botzak eta Xorroxin Irratiak salbu. Bi horiek
|
ere
ez daude aurka, eta ez dute erakutsi ez parte hartzeko asmorik, baina besteak baino uzkurrago daude. Besteek parte hartzeko gogoa erakutsi dute, betiere, beren lan zama ez bada anitzez handiagoa eta ekonomikoki gastu berririk ez badu eskatzen.
|
|
Gai dramatikoen nagusitasuna aipatu dugu, baina horietako batzuk gogora ekartzea
|
ere
ez legoke soberan: pertsonen desagerpena, alkoholismoa, heriotza, atentatuak, arazo ekonomikoak, tratu txarrak, arrazakeria...
|
2016
|
|
Eusko Jaurlaritzako Kirol zuzendari Jon Redondok 2013an Berria egunkarian adierazi zuen euskal kirol selekzioen aldeko ekimenaren gidaritza Eusko Jaurlaritzari eta EKFB Euskal Kirolen Federazioen Batasunari dagokiela (Redondo, 2013). Bestalde, euskal selekzioen ofizialtasunaren aldeko herri taldeen artean
|
ere
ez dago batasunik, ez eta elkartasunezko ekimenik ere. 2009ko abenduaren 27an Donostiako Belodromoan ehunka kirolarirekin antolatu zuten KirolHaerria jaialditik sortu zen Euskal Herria Kirola mugimendua.
|
|
Nagusiki, arazo handi moduan aipatzen dute Bizkaian emakumeentzako modulu arruntik ez egotea, gehienek bizilekua han dutela aintzat hartuta. Baina, halaber, gabezia nabarmen bezala jasotzen dute Euskal Herrian Amentzako Unitate8 bat bera
|
ere
ez egotea edota emakumeek hirugarren gradua (erregimen irekia) egiteko aukera material gutxiago izatea; egitate horiek ere urruntze handiagora eramaten baitituzte. Finean, elkarrizketatuek ondo dakite dispertsio geografiko horrek deserrotze handiagoa dakarrela berekin, baita espetxean bisitak izateko aukera gutxiago eta irteera baimenetan nahiz erregimen irekian etxera joan ahal izateko aukera gutxiago ere; bada, joan etorriak ordaintzea arazo larria da zailtasun ekonomikoak dituzten emakume preso zein familia askorentzat.
|
2017
|
|
Bestalde, irizpide hori betetzen duten liburu batzuk ez daude herrialde jakin batean kokatuta. Kokapen historikoa
|
ere
ez dago erabat zehaztuta, batzuetan. Hori gertatzen da, adibidez, Nasrudin eta Nasrudin eta bere astoa narrazioen kasuan:
|
|
Hala ere, globalizaziorako joera eta horrek euskarazko produkzio akademikoan duen eragin txarra gehien nabari diren zenbakia 2016an argitaratutako bakarra da: 21 artikulutik, 4 dira ingelesez, euskarazko bat
|
ere
ez dagoen bitartean.
|
|
«Elkarlan zientifiko»tzat zer har daitekeen
|
ere
ez dago finkatuta: arlo konkretu bateko aditu bati aholkua eskatzea, ekipamendu berezi bat duen unibertsitate bati esperimentu zehatz batzuk egiteko eskatzea, edo burututako lan batek sortu dituen datuak beste ikertzaile talde batekin partekatzea dira elkarlan zientifikotzat har daitezkeen elkarrekintzak.
|
2020
|
|
Auzitegiek irmoki baieztatu bezala, Venezuelan bozka eskubidea da, ez betebeharra. Ez dago parte hartzea% 50era iristen ez denean hauteskunde prozesua baliogabetzea ahalbidetzen duen araurik (Espainiako Estatuan
|
ere
ez dagoen bezala, non antzeko parte hartzea izan duten hauteskunde prozesuak. EBren Konstituzioari buruzko erreferenduma kasu, zilegi eta balioduntzat jo diren).
|
|
Auzitegiek irmoki baieztatu bezala, Venezuelan bozka eskubidea da, ez betebeharra. Ez dago parte hartzea% 50era iristen ez denean hauteskunde prozesua baliogabetzea ahalbidetzen duen araurik (Espainiako Estatuan
|
ere
ez dagoen bezala, non antzeko izan duten hauteskunde prozesuak —EBren Konstituzioari buruzko erreferenduma kasu— zilegi eta balioduntzat jo diren).
|
2022
|
|
145 Itzulpen aski librea da, baina jatorrizkoan
|
ere
ez dago garbi beaucoup horrek lagunei edo laguntasunari egiten dion erreferentzia. Zentzuari begira, bigarrenarekin lotua dirudi.
|
|
Zatikiak ikuspegi grafikotik zenbakira eramateko proposamenak dira hurrengo biak ere, baina kasu honetan arrazoiaren ikuspegia lantzen da (egin molde horiei buruzko informaziorik ez dago Txikipediako sarreran). Hurrengo ariketa aurrekoen ildo beretik doa, baina zatikien multzoaren ikuspegia lantzen du (eduki hori
|
ere
ez dago Txikipediako sarreran); 7 galdera zatiki propio eta inpropioak identifikatzeko ariketa da (Txikipediako sarreran garatua dagoen ideia); azken galdera zatikien irakurketari buruzkoa da (Txikipediako sarreran azaltzen den edukia da ere bai)
|
|
Horiek horrela, bigarren ondorioa zera da: gaur gaurkoz, bederen, ez daukagula adberbio kategoria modu unibokoan zer den esaterik, eta litekeena dela hitz hauek gertuagotik ikertu ahala, kategoria horren beharrik
|
ere
ez dagoela aurkitzea.
|
|
izena, aditza eta adjektiboa bezala ezagutzen ditugunak dira, eskuarki. Hauek
|
ere
ez daude inolaz ere modu bateratuan definituta, eta hizkuntzatik hizkuntzara zer den aditz, zer izen eta zer adjektibo bereiztea ez da beti lan erreza. Dena dela, lausoki bada ere, kategoria bakoitzak adierazten duen esanahia atzematen dugulako, era guztietako deskribapenetan erabili ohi diren kontzeptuak dira.
|
|
Adinekoek% 100ean erabiltzen dute* eradun, beraz. Helduen ehunekoa
|
ere
ez dago hortik urrun; gazteen artean, aldiz, batez ere luzaidarrengan, aldaera berria hedatu da. Helduen eta gazteen arteko aldea estatistikoki esanguratsua da.
|