Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Batasuna, bestetik, erdi inguruko euskalkietan oinarritu da eta horrek nahitanahiez dakar, euskalki horiek gertuago daudela baturako aukeratu den morfologiako eredutik, muturretako euskalkiak baino. Beraz, beren burua urrunen ikusiko dutenak bizkaiera eta zuberera dira; Nafarroan ere bai, batez ere eredu horretatik zenbat eta urrunago egon. Horrez gain, morfologiarako ezinbestekoa den eredu batu horri, gehituz gero lexikoan hartu den jokabidea, askok pentsatzen du «euskara batua berdin gipuzkera».
2002
‎Hain segur, toki guztietan daude ortutsik zakurrak. Eta aitortu behar dut ere eredu horren alde egin izan dutela behin baino gehiagotan nire muturren aurrean beren umeak ikastola ez den eskola pribatu batera bidaltzen dituzten guraso batzuek, ikastola aldamenean izaki gainera. Baina tira, hori nire itsukeriaren ondorioa izan daiteke, eta kontraesanak toki guztietan daude.
2004
‎Bigarren mundu gerraren ondoren, AEBetan eta Europan, lan antolakuntzaeredu nagusia taylorismoa izan da. Kooperatibek ere eredu horren arauei jarraituzfuntzionatu dute. F.W. Taylor-ek() landua,, lanaren antolakuntzazientifikoa?
2007
‎Izan ere, 80ko hamarkadaz gero, Eusko Jaurlaritzaren sorrera prozesuarekin batera, ereduteknologikoa hobesten da: zehazki, eredu lineal teknologikoa da garai horretannazioarteko azken modeloa, eta Euskadi ere eredu horri atxikiko zaio; agenteekonomikoen garrantzia, zientziaren erabilera teknologikoa eta teknologia politika, eta Industria Sailaren lidergoa dira kultura horren ezaugarri aipagarriak. Eskaintzateknologikoa da eredu horren berezitasun nagusia; zentzu horretan, zentro teknologikoen bi egiteko nagusiak dira ezagutza teknologikoa sortzea eta berau enpresetaraeskualdatzea, hurrenez hurren.
2008
‎Aurten, berriz, 25.000 pertsona erakarri zituen Areatzara eta itsasadarraren bi ertzetara. Horregatik, datozen urteetan ere eredu hori jarraitzeko asmoa erakutsi dute Udaletik.
2010
‎–Ahalik eta ikastola gehien publifikatzea, eta eskola publikoaren eredu hori sendotzea eta iraunaraztea. Gobernuko bazkideak, PSOEk, hori eskatzen ziolako egin zuen, baina gobernuko kudeatzaile gisa ere eredu hori interesatzen zitzaiolako?.
‎Testuinguru horretan, oso lagungarria da irakasleak parte hartzeko eta lankidetzan oinarritutako jardueretan oinarritzea irakaskuntza, ikasleek ahozko eta idatzizko gaitasunak beste hizkuntza batean gara ditzaten. AICLEren abantailak “Ikasleek gehiago ikasten dute eta motibatuago daude irakaskuntza tradizionalean baino” Eskoletan AICLE ikuspuntuari buruzko azterketek eta ebaluazioek agerian uzten dute ikasleek beste hizkuntza batean duten hizkuntza gaitasuna nabarmen hobetzeaz gain, irakasgai kunikularra ikastea ere eredu horren alde egiten dela. Dieter Wolff Wuppertal Unibertsitateko (Alemania) hizkuntzalaritza aplikatuko irakasleak dioenez, “ikasleek gehiago ikasten dute eta motibatuago daude irakasgai espezifikoen irakaskuntza tradizionalean baino”.
2014
‎Beraz, euskarak antzina izen mistoak baimentzen zituela uste zuen Satrustegik, baina ez zen inola ere eredu horrekin segitzearen aldekoa, eta legeak ezarritako obligazioari heltzen dio sexu bereizketa finkatzeko gogoratu: " Legez, bata bestearengandik berextera behartuak gaude ta, konponketa txikiren bat egin behar". la 30 urte beranduago, 1999ko otsailaren 26an, Euskaltzaindiak Baionan egin zituen barne jardunaldietan arrazoiketa bera berretsi zuen:
2015
‎Hein handian, aurreko legegintzaldian ere eredu horregaz jardun dute. Hainbat herri batzar egin izan dituzte arloz arlo.
2017
‎70eko hamarkadaren amaieran eta 80koaren hasieran euskal mapa koloreztatu zuten Familia Plangintza Zentroak{ 14} (ikastolekin batera gure gizartean egon den zerbitzu publiko eredurik herritarrena, nire ustez), edo gaur egungo Emakumeentzako Informazio Zentroak dira gure testuinguruan horren adibiderik nabarmenenak. Aurrerago hizpide izango ditudan Emakumeen Etxe ugaldu berriak ere eredu horretan kokatu beharrean gaude.
2018
‎Guraso elkarte nagusiek ere eredu hori kritikatzen dute gehien, eta salatzen dute lerro hotzak gero eta gehiago zabaltzen ari da, batez ere ikastetxe berrietan antz handiagoa duela aurrez kozinatuta dagoen janariarekin eta ez hainbeste etxekoarekin.
‎Eta, hain zuzen, liburuetako Lardizabalen eredu horretan idatzi zuten bai Juan Antonio Mogelek eta bai haren loba Bizenta Mogelek ere. Areago, Uriarteren enkarguzko itzulpen batzuk ere eredu horretara plegatu ziren.
‎Ez da harritzekoa, bada, hain zuzen autore klasiko horiek izatea epika generoaren aita pontekoak. Poema nazionalen moldeak, bada, poema epiko klasikoen ereduari jarraitzen dio, eta Orixe Euskaldunak idaztera bultzatzen dutenek ere eredu hori dute buruan. Halaxe diosku Aita Estefaniak:
2020
‎Espainiar Estatuan zabalkundea izan duen eredu honek bere oinarri teorikoan hizkuntzaren erabileraren normalizazioa behetik gorakoa izan behar duela proposatzen du, hau da, herritarren parte hartzea eta hizkuntzaren kudeaketarekin harremana duten eragileen ekarpena ditu abiapuntu. EAE ko herri administrazioek ere eredu horri heldu zioten eta ildo horri jarraiki dagoeneko VI. plangintzaldian daude murgilduta, baita GU ere.
2022
‎Greziera zaharrean" phiale" zeritzan eta latinez ere" phiala" zeritzanetik egokituriko mailegua. Eu ropako hizkuntza nagusiak ere eredu horri atxiki zaizkio: frantsesez" fiole", italieraz" fiala", eta alemanez" Phiole".
‎Pilotan ez da halakorik gertatzen, haurrek herriko eskoletan jokatzen dutelako normalean, lagunekin. Baina irits daiteke pilotara ere eredu hori.
2023
‎EH Bilduk ere baztertu egin du eredu hori, eta gune «txikiak eta deszentralizatuak» lehenetsi ditu, beharra duten pertsonei arta pertsonalizatua bermatzeko. Errefuxiatuekin lanean ari diren eragileek ere eredu horren alde egiten dutela gogoratu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia