Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Baina hiru horiek ez dira faktore bakarrak. Askotan ahantzi egiten dugu legeriaren markoa, irratiaren kasuan ere eragin handia daukana, nahiz eta ateetan dugun liberalizazioak eta teknologia berrien aplikazioak gobernuen murrizpen legeei eta aginduei aurka egingo dieten. Erakunde edo ente lokalei zein erregionalei botere eta diru gehiago emateak ezinbestez ekarriko duke hedabide lokalen garapen hobea.
2002
‎Dakigunez, ezagutzen ditugun lan soziolinguistikoei esker, Euskal Herrian zonalde ezberdinakbereizten ditugu. Horietan euskara ala gaztelania izango da giro hizkuntza nagusia.Halere, badakigu ikaslea bizi den auzoko giroak edo bere testuinguru hurbilekogiro hizkuntzak ere eragin handia izango duela erabiliko duen hizkuntzan, eta, halaber, bere motibazioan eta hizkuntzaren ezagutzan. Errealitate hori, ordea, aldatzen ari dela esan daiteke.
2005
‎Indar balantzeatuen eredu gehienek gandorretako bultzada indarrak eta ezpalen tirada indarrak plaken mugimendua gobernatzeko gai direla erakusten dute, eta bi horien artean, bigarrenak askoz ere eragin handiagoa du. Oinaldeko zizaila trakzioa da arazo gehien planteatzen dituena.
2006
‎Adibide bat ematearren, BobDylanek folk singer gisa lortu zuen fama, baina jende gutxik daki lehen pausoakrock and roll bandetan eman zituela, eta beraz, rock elektrikora pasatu zenean ezzela traizio bat izan (Judas eta guzti oihu egiten zioten kontzertuetan), bere erroetaraitzultzea baizik. Bluesak ere eragin handia izan du estatubatuarraren musikan.Orduan, zer da Dylanek egiten duen musika, rock, pop, folk, blues.... Anglosaxoienarabera Popular Music.
2007
‎Horren ardatz nagusiak honako hauek dira: alde batetik, espeziearen joerabiologikoek (jaiotzetiko gaitasunek) gizarte ezagutzaren garapenean duten eraginaonartzen da; bestetik, onartzen da garapen horretan gizabanakoak egiten dueneraikuntza lanaren garrantzia; azkenik, testuinguruak ere eragin handia duelaonartzen da.
‎Sozializazio estiloek ere eragin handia dute haurren autoestimuan.Coopersmith ek (1967 in Shaffer, 2002) 10 urtetik 12 urtera bitarteko haurren laginbatean egiaztatu zuen autoestimu altua zuten haurren gurasoek hiru ezaugarrizituztela. Batetik, onartu egiten zituzten seme alabak.
‎Hala ere, kontuan hartu behar da askotan kulturaren arauek etabalioek zehazten dutela zer transmititzen den komunikabideetan; izan ere, horienarabera sailkatzen dira adin bakoitzeko haurrentzat egokiak diren saioak, filmak, komikiak eta antzekoak. Eskolari dagokionez, horrek ere eragin handia du, bertanhaurrek jasotzen baitute aberriei, estatuei eta antzekoei buruzko ezagutza.Eskoletan irakasten zaizkie haurrei beren kulturan nagusi diren irudikapenak. Hala, komunikabideen kasuan gertatzen den gisa, kulturaren arauek eta balioek zehaztendute adin bakoitzeko haurrei irakatsi beharreko informazioa.
‎Eskolak ere eragin handia izan dezake bakerako heziketaren prozesuan, bertan haurrek txikitatik prestakuntza jasotzen dute eta (ikus VI. kapitulua). Hala, gure seme alabak bakerako hezi nahi baditugu, saiatu behar dugu eskolan jasotzenduten prestakuntza BHren helburuekin bat etor dadin.
‎Azkenik, unibertsitateak ere eragin handia du gaztetxoen garapenean, eta, ondorioz, erakunde horrek ere saiatu luke bake kultura bultzatzen dutenbalioak eta jarrerak sustatzen.
2008
‎«Anbiguitatea ezaugarri zutelarik, liberal moderatuak erakarri asmoz, 1825ean Fernando VII.ak eta bere ministroek politika berri bati ekin zioten. 1827rako egia esan, hurbilpen hau aski nabarmena gertatu zen(?) Aldaketa politikoek 1826az geroztik ere eragin handia izan zuten Oiartzun Haranean. Liberalak herri bizitzatik aspaldi egotziak izan baziren ere, indar hartzen ari ziren, eta Diputazioaren laguntzaz herriko politikan parte hartzeko gertu zeuden» (Gabarain, 1994:
2009
‎Izan ere, helduek askatasun handiagoa eskaintzen baitiete mutilei neskatoei baino inguruaezagutu eta arakatzeko orduan. ...etxetik kanpo igaro dezakeendenbora tartea murritzagoa izaten da mutilenen aldean, eta gainera, neskak ez diragehiegi urruntzen etxe ingurunetik eta jolaserako hautatzen duten ingurua naturatikaparte samar egon ohi da gehienetan (Fontecha, 2003; Weinberg eta Gould, 1996). Halaber, askatasun murriztu hori ez da soilik espazioaren alorrera mugatzen, neskei jartzen zaizkien jantzi eta oinetako motek ere eragin handia baitute berauengaitasun motorrak garatzeko orduan (Fontecha, 2003).
2012
‎Eta egiazko esistentzialismo au igaro ez baña geuregiarra dala uste det nik. Onengatik bizirik dago gugan Unamuno, eta bizirik dirauelakosartu dituzte Indizean bere «Del Sentimiento Tragico» ta «La Agonia del Cristianismo».Oraindik asko irakurtzen diralako, oraindik ere eragin aundia izan dezatekelako. (...)
2015
‎Baina horretan euskal gazteen identitate soziolinguistiko berriek ere eragin handia izan dute seguruenik. Egungo gazteak ez dira antolatzen edo lerratzen tokian tokiko identitateen arabera bakar bakarrik.
2017
‎Kultura klasikoek aztarna sakona utzi dute gure mendebaldeko gizarteetan etaemakumezkoen eta gizonezkoen arteko erlazioetan ere eragin handia izan dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia