2003
|
|
Ezer ikasi izan badut, izan da Europako museo nagusietako maisurik handienen obra ikusi eta aztertu eta ostean, neure kabuz ikertu dudalako." agiriren baten bila bihurtu zenean, hau harriturik geratu omen zen aita hangoekin katalanez berbetan entzunda. Argitara dakargun elaberriko datak
|
ere
bat datoz guk eman ditugunekin. EuskM elaberriko protagonista, Txomin, 1950ean dator Madrilera, eta hango" Instituto Nacional de Electrónica" delakoan hasten da lanean.
|
2005
|
|
Egur harroa ipuinak, esaterako, narrazio historikoak izan nahi du, gertaera XVII. mendean gertatzen da, batzuetan fantasiara jotzen duen galeoi zaharren istorioa da. Horretan
|
ere
bat dator Edorta Jimenezen ipuingintzarekin. Beste narrazioetan, berriz, denbora garaikideak nagusi dira, errealismora jotzen dute abenturaren fantasia alde batera utzi gabe.
|
2015
|
|
Hizkuntza hautuak, sormena aurrebaldintzatzen du beraz, ez da arbitrarioa. Hori
|
ere
bat dator Izagirrek ere itzulpengintzari egin izan dizkion kritikekin. Bere aburuz, Euskal Herrian itzulpena barik euskarazko sormena bultzatu litzateke gehiago.
|
2019
|
|
" Monitorear el tiempo y las actividades de la víctima" edo kontrola mekanismoa
|
ere
bat dator zuzenean Senarrak Florarekin egiten duenarekin. Taverniersek azpimarratutako intimitatearen inbasioa (5.5) faktorean esan bezala, amorantea duelako susmoa duenetik eta baieztatzen duenetik, etengabe dabilkio atzetik (123,158, 179,186, 132,192, 221 etab.). Amaiera aldera, badirudi egunero joaten dela bere emazteak eta maitaleak egiten dutena kontrolatzera, bere entziklopedia saltzaile lana erabat alde batera utziz eta Floraren atsedenaldi guztiak zelatatzera iritsiz (194).
|
2021
|
|
BIR1
|
ere
bat dator adierazpenokin, eta hizkuntzaren aberastasuna hizkuntzan ikusten dela baieztatzeaz gain, literaturak inguru soziokulturalaz jabetzen irakasten duela uste du.
|
|
Halaber, begi bistako ideia dirudien arren, ikastetxearen eta irakaslearen erabat menpe geratzen dela dio, horrek dakarren atomizazioarekin. GE2
|
ere
bat dator balorazio horiekin, eta proposamen oso, koherente eta sistematizatu baten falta nabarmentzen du:
|
|
" Irakasle batek lantzea erabakitzen badu, ondo; modu esanguratsu eta motibagarrian ere egiten badu hobeto, baina zenbait kasutan ez bata ez bestea ez dira egiten denbora faltaren izenean". GE1
|
ere
bat dator analisi horrekin, eta formazio espezifikoen kasuan, ez direla nahikoak esaten du. Adibide modura Ipar Euskal Herrian egiten diren irakasleei zuzendutako album ilustratuen inguruko formazioak aipatzen ditu, eta" arinegiak" direla irizten dio.
|
|
Mugimendu literario edota garai jakinen ezaugarriak jakitea ondo dagoela eta beharrezkoa dela iruditzen zaie, baina ezin dela horretara mugatu diote eta lanketa beste nonbaitera iritsi behar dela. LIR1
|
ere
bat dator iritzi horrekin:
|